خبر جدید از افزایش قیمت دارو

وزیر بهداشت گفت: باطرح دارویار هزینه‌های گزاف برخی از داروها کنترل و هیچ نوع دارویی برای افرادی که از بیمه استفاده می‌کنند افزایش پیدا نکرده است.

خبر جدید از افزایش قیمت دارو

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت:  خوشبختانه علوم پزشکی در کشورمان از پیشرفته‌ترین علوم است و یکی از کشور‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شویم.

او افزود: برای اجرای این طرح، حدود شش ماه، متخصصان و صاحب نظران توانمند عرصه داروی کشور، مطالعه و برنامه ریزی داشتند و بسته‌ای تهیه شده است تا بتوان ضمن بهبود کیفیت خدمت به مردم، هزینه‌های گزاف برخی از دارو‌ها کنترل شود و هدف این است که هیچ نوع دارویی برای افرادی که از بیمه استفاده می‌کنند افزایش پیدا نکند و پوشش بیمه‌ای دارو‌ها افزایش پیدا کند و در برخی از موارد قیمت دارو‌ها کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه با مصوبه مجلس شورای اسلامی و اختصاص حدود شش هزار میلیارد تومان نزدیک شش میلیون نفر زیر پوشش قرار گرفتند، اما هنوز یک و نیم میلیون نفر نسبت به این امر اقدام نکرده اند که در این راستا سه ماه فرصت داده شده است که همه مردم به صورت رایگان زیر پوشش بیمه قرار گیرند.تاریخ پزشکی ما مملو از ایثار‌های مختلف بوده و افتخارآفرینی پزشکان از دوران دفاع مقدس تا کرونا به‌خوبی دیده شده و داشتیم جمع زیادی از پزشکان را که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و نسل‌های بعد از آنان در جبهه مبارزه با ویروس کرونا جان خویش را تقدیم کردند که نام و یاد تمامی این عزیزان را گرامی می‌داریم.

عین اللهی با بیان اینکه کشورمان همواره از پیشتازان پیشگیری و کنترل همه گیری کرونا محسوب می‌شود اظهار کرد: به همت دانشمندان توانمند و متخصص کشورمان، تا کنون شش مرکز تولید واکسن در ایران راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه مهمترین مسئله‌ای که می‌توان با بیماری کرونا مقابله کرد واکسیناسیون است تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر موارد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا، از افرادی است که واکسن دریافت نکرده اند، بنابراین لازم است که عموم گروه‌های هدف، امسال حداقل یک دز واکسن یادآور را دریافت کنند.

او افزود: در صورت حضور بیمار مبتلا به کرونا در جامعه و بی توجهی به رعایت خود قرنطینگی، هر فرد می‌تواند ۱۸ نفر دیگر را به این بیماری مبتلا نماید، از سوی دیگر استفاده از ماسک مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد و توصیه می‌شود که عموم مردم در اماکن عمومی، وسائط نقلیه عمومی و مترو، فضای سربسته و مجالس از ماسک استفاده کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از محدودیت‌ها با توجه به رنگ بندی شهرها، اعمال می‌شود و شهر‌هایی که به رنگ قرمز و نارنجی در می‌آیند، محدودیت‌های بیشتری نیز خواهند داشت اظهار امیدواری کرد: با همکاری موثر عموم مردم بتوانیم از این مرحله از همه گیری کرونا را نیز به زودی عبور کنیم.

او تصریح کرد: ما نباید فراموش کنیم که همیشه در امتحان الهی بوده و اینکه همیشه شاگرد هستیم و باید تا آخر عمر اینگونه بمانیم و کار ندانسته را به‌خوبی بیاموزیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که فارغ‌التحصیلی نقطه پایان نیست، تاکید کرد: اگر کسی این‌گونه فکر کند برایش نقطه پایان است و باید همواره خود را شاگرد بدانیم و ضمن بهره از تجارب اساتید با اعتماد به نفس بالا کار کنیم و اینکه تمرین کار گروهی را بیش از پیش داشته باشیم، زیرا اثرپذیری‌اش به مراتب از کار فردی بیشتر است.

عین‌اللهی گفت: اخلاق اسلامی مهمترین مسئله‌ای بوده که در علوم پزشکی و سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد و باید همواره و حتی در اوج خستگی بیمار را عزیز بدانیم و به او خدمت کنیم.

او افزود: در محضر امام رضا (ع) می‌گوییم که بهترین نوع خدمت را به مردم خواهیم داشت و خوش‌برخوردترین پزشک خواهیم بود و از امام مهربانی‌ها می‌خواهیم که یاری‌گر خادمان حوزه سلامت در مسیر ارائه بهترین نوع خدمت به مردم باشند.

عین اللهی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی در جوار حرم مطهر رضوی بیان کرد: جامعه پزشکی امتحان خود را در طول انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف و خدمت به مردم پس داده است و در این مسیر نیز جمع زیادی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و در دوران همه گیری کرونا نیز با ایثار و از خود گذشتگی ضمن خدمت به مردم بیش از ۳۰۰ مدافع سلامت به شهادت رسیدند و این برنامه مجلس نمادینی است از گروه‌های مختلف پزشکی که با قرائت سوگندنامه از جوار حرم مطهر امام رضا (ع) و دانش آموختگی، برای خدمت مطلوب به مردم عهد می‌بندند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31760

ارسال نظر