اعتراض شدید بازنشستگان به مصوبه جنجالی دولت درباره افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تکمیل شود

بازنشستگان می‌گویند هر ساله مصوبه شورای عالی کار اجرا می‌شد، ولی سال جاری دولت قانون را زیر پا گذاشت و مصوبه شورای عالی کار را برای سایر سطوح از ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان به ۱۰ درصد کاهش داد.

اعتراض شدید بازنشستگان به مصوبه جنجالی دولت درباره افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تکمیل شود

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان برای سایر سطوح را غیرقانونی دانست و گفت: این موضوع وارد کمیسیون تطبیق مجلس شده است که منتظر رأی نهایی آن هستیم.

عبدالحمید عبایی حسنی در خصوص دلیل تجمع بازنشستگان و مطالبات آن‌ها اظهار کرد: افزایش سالانه حقوق بازنشستگان براساس مصوبه شورای عالی کار بوده که در اسفندماه هر سال برای کارگران و بازنشستگان نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: هر ساله مصوبه شورای عالی کار اجرا می‌شد، ولی سال جاری دولت قانون را زیر پا گذاشت و مصوبه شورای عالی کار را برای سایر سطوح از ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان به ۱۰ درصد کاهش داد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان گفت: با توجه به تورم بی‌سابقه در چند سال گذشته و افزایش چند صد برابری برخی اقلام، افزایش ۱۰ درصدی دردی از بازنشستگان دوا نمی‌کند و سفره آن‌ها روز به روز کوچک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان از این اقدام دولت ناراحت شده و معتقد هستند با معیشت آن‌ها بازی شده است. بازنشستگان در انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی، سازندگی و نظایر آن نقش داشته و نمی‌توانند ادعا کنند که بازنشستگان ضدانقلاب هستند؛ چراکه آن‌ها تنها خواستار حق قانونی خود هستند.

عبائی حسنی تصریح کرد: دولت نیز خود می‌داند این کار غیرقانونی بوده و دنبال راهکار جدید است. چندین جلسه نیز با نمایندگان مجلس، کانون عالی کشور و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که قول پیگیری دادند.

وی بیان کرد: این موضوع وارد کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شده و اعلام شد که این مصوبه دولت غیرقانونی و باید اصلاح شود که منتظر رأی نهایی کمیسیون هستیم.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان عنوان کرد: تکمیل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که ۲۵ درصد آن از سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ باقیمانده، پرداخت بدی آب و هوا از دیگر مطالبات بازنشستگان است./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31049

  • محمدحسین‌محسنی

    بی قانون ترین دولتی که درتمام مدت عمرم دیده ام همین دولت هست چرامصوبه قانونی شورایعالی کار اجرایی نمیشود

  • ناشناس

    آقای قالیباف به قانون عمل نکرد وافزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرانکرد

  • نادر

    فقط مصوبه شورای عالی کار را اجرا کنید وسلام

  • ناشناس

    فعلا که ما اعتراض داریم اونا هم کاری انجام نمیدن .روسای سه قوه باهم صحبت کردن و روزه سکوت گرفتن.تا ما خسته بشیم.نخیر باید کاری انجام‌بشه والا ماتا آخر هستیم

  • حسن حیدری

    به نظر شما برای دولت مهمه که چی بسر بازنشسته ها میاد به خدا اگه مهم باشه اینها بویی از انسانیت نبردنند که اینها اگه با ۲۰ میلیون تونستند زندگی کنن ما با ۱۰ میلیون زندگی میکنیم عربو سیر نگه دار عجمو گشنه حکومت کن که دقیقا همین کارو دارن میکنند انشاالله خدا ازشان نگذره که به معیشت مردم هم کار دارن و نمیزارن مردم یه لقمه بیشتر بخورن خدا کنه نون سواره باشه اونا پیاده و بدوند دنبال یه لقمه نون تا بدونند مردم چی میکشن...آمین

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    همین نسل بازنشستگان امروز حکومت پهلوی را شکست دادند حالا قابل تحمل نیست که دولت مردمی ظلم کند و حقوق آنها را پایمال کند.

ارسال نظر