خبر مهم از تغییرات جدید سهام عدالت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تغییراتی در سهام عدالت اعمال شده که در شورای عالی بورس در حال بررسی بوده و تقریبا عمده تصمیم‌گیری‌ها انجام شده است.

خبر مهم از تغییرات جدید سهام عدالت

مجید عشقی گفت: سهام عدالت در شورای عالی بورس در حال بررسی بوده و تقریبا عمده تصمیم گیری‌ها انجام شده است. در این راستا چند تغییر در آئین نامه اجرایی سهام عدالت صورت می‌گیرد و اساسنامه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیز تغییر خواهد کرد که این تغییرات طی یک تا دو هفته آینده اعلام می‌شود.

او گفت: برنامه ریزی شده است که اکثر عرضه‌های اولیه شرکت‌های دانش بنیان از طریق روش صرف سهام باشد تا منابعی که جمع می‌شود مستقیم وارد کسب و کار‌های دانش بنیان شود.چند شرکت دانش بنیان در صف پذیرش هستند و برخی شرکت‌ها در حوزه پرداخت و IT در مرحله آخر پذیرش قرار دارند.

رئیس سازمان بورس  گفت:  لازم بود اساسنامه دو صندوق دارا یکم و پالایشی یکم اصلاح شود که اصلاحات آن انجام شده است، اما از آنجایی که مصوبه هیات وزیران بود باید در این هیات اصلاحات صورت بگیرد.

 این پیشنهاد در دولت وجود دارد و سازمان پیگیر آن است تا اصلاحات هر چه سریعتر انجام، ابلاغ و اجرا شود. بر اساس این اصلاحات مدیر صندوق می‌تواند صدور ابطال بزند تا قیمت صندوق به ارزش ذاتی خود برسد.

او گفت: در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس وزیر صمت حضور داشت و طرفین در مورد عرضه خودرو در بورس به توافق رسیدند.

 عشقی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری بلوک سایپا و ایران خودرو گفت: این واگذاری طبق روال خود در حال انجام است؛ اما سازمان هنوز وارد بحث واگذاری نشده است. باید به مرحله‌ای برسد که آگهی عرضه سهام مشخص شود تا سازمان آن را بررسی کند.

رئیس سازمان بورس می گوید: درمورد افزایش دامنه نوسان  طبق برنامه‌ای که از قبل اعلام شده بود عمل می‌شود ، یعنی این افزایش به تدریج صورت خواهد گرفت و مرحله دوم آن به زودی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به طرحی که در مجلس وجود دارد مبنی بر اینکه بورس کالا زیرمجموعه وزارت صمت شود،  گفت: دولت مخالفت خود را اعلام کرده است و زمانیکه این طرح در صحن مطرح شود پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به ادعاهای اخیر مبنی بر دستکاری شاخص کل بورس، گفت: بازار در حالت انتظار است و شرایط نوسانی ندارد و شاخص‌سازی نکرده‌ایم./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30599

ارسال نظر