خبر جدید تامین اجتماعی درباره میزان پراخت حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان براساس قانون انجام شده است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره میزان پراخت حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

خبر جدید تامین اجتماعی درباره میزان پراخت حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان براساس قانون انجام شده است

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: تامین اجتماعی هم‌اکنون بیش از ۱۸ نوع خدمت را در بخش بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی - سرمایه‌ای ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: سازمان با ۱۴۰ هزار پرسنل در سطح کشور فعالیت و خدمت‌رسانی می‌کند و در حال حاضر تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد عمومی بیمه‌ای معرفی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از حدود ۷۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه‌ای کشور؛ تامین اجتماعی به تنهایی ۵۳ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های خدمت‌‌رسان فعالیت می‌کند.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه در ایام کرونا نیز حدود ۳۰۰ هزار نفر خدمات درمانی مربوط به این بیماری را دریافت کردند، گفت: در ایام کرونا نیز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های تامین اجتماعی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: حضرت آقا راهبردهای مقابله با چالش‌ها را در حوزه رفاهی و تامین اجتماعی ترسیم کرده‌اند و این سیاست‌ها چراغ راه ما در حوزه تامین اجتماعی خواهد بود و ان‌شاءالله بتوانیم از طریق راهبردها و چالش‌ها غلبه کنیم. امسال فرصت مناسبی برای غلبه بر تهدیدهای صندوق است و باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه پیش از حضور تیم مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو بود، گفت: وقتی سازمان را تحویل گرفتیم با وضعیت ناپایداری منابع روبرو بودیم و یکی از مشکلات ما در این حوزه محسوب می‌شد و دستورات لازم برای رفع این موانع در تامین اجتماعی نیز صادر شد.

موسوی با اشاره به استقراض سازمان تامین اجتماعی از بانک رفاه جهت پرداخت حقوق و هزینه‌های درمان خاطرنشان کرد: به دلیل میزان بدهی انباشته شده سازمان تامین اجتماعی در قالب دریافت وام از بانک رفاه این سازمان به عنوان ابربدهکار بانکی از سوی بانک مرکزی طی یک الی دو گزارش معرفی شده بود.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های بسیار امروز توانستیم ۸۸ هزار میلیارد تومان از میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به دلیل استقراض مدیران سابق سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه را از طریق تهاتر از محل واگذاری سهام به بانک رفاه پرداخت کنیم و هم‌اینک تامین اجتماعی از لیست ابربدهکاران خارج و هم‌اکنون به عنوان ابر بدهکار از دولت و کارفرمایان معرفی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در طی ۹ ماه و اندی از فعالیت مدیریت جدید اقدامات موثری در بخش‌های مختلف ازجمله افزایش خدمات غیرحضوری از عدد ۳۰ به ۳۷، پوشش بیمه‌ای ۳۰ هزار دانشجو و همچنین پوشش بیمه‌ای ۱۸۰ هزار زن خانوار اشاره کرد.

موسوی ادامه داد: در سال گذشته نیز پروژه‌های درمانی متعددی در استاهای مختلف به بهره‌برداری رسید و امسال نیز در این ایام ۱۹ پروژه درمانی در مناطق کم‌برخوردار کمتر توسعه یافته و محروم به بهره‌برداری خواهد رسید علاوه بر اینکه کلنگ‌زنی طرح‌های توسعه‌ای در استان‌های مختلف به زمین خواهد خورد.

وی با اشاره به قرار دادن ۴۷ قلم داروی بیماران خاص به چتر حمایتی بیمه تصریح کرد: داروهای اشاره شده داروهایی هستند که پرهزینه بوده و مشکلات عدیده‌ای را برای بیمه شدگان به وجود آورده است که از این پس این داروها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به پوشش بیمه‌ای درمان زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: هزینه درمان هر بیمار در این بخش ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه شده که از زمان اجرای این طرح تا به امروز بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

موسوی به افزایش و تعداد بازنشستگان وام‌گیرنده اشاره و تصریح کرد: در دوره قبل تعداد وام‌گیرندگان ۲۹۰ نفر بود که با تلاش‌های بسیار این تعداد در این دوره و امسال به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است. همچنین میزان پرداختی وام قرض‌الحسنه بازنشستگان ۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که در دوره جدید به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

 وی با اشاره به آغاز سفرهای زیارتی سیاحتی بازنشستگان گفت: همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت، تعدادی از بازنشستگان هفته گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره میزان پراخت حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی براساس قانون عمل کرده، می‌کند و خواهد کرد و پس از تصویب حقوق بازنشستگان در هیئت مدیره تامین اجتماعی این مصوبه جهت تصویب نهایی به دولت ارسال شد و دولت نیز براساس آنچه که اختیارات قانونی دارد، عمل کرده و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد و ما نیز مطیع قانون بوده و عمل می‌کنیم.

موسوی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر با افزایش ۵۷ درصدی و سایر سطوح با افزایش ۱۰ درصدی به علاوه ۶۰۰ تومان گفت: سازمان تامین اجتماعی هرآنچه که براساس قانون مصوب کند، انجام می‌دهد و چنانچه در مصوبه اخیر دولت اصلاحاتی انجام بدهد ما نیز به محض دریافت این مصوبه، احکام بازنشستگان را اصلاح خواهیم کرد لذا از این جهت بازنشستگان نگران نباشند.

وی درباره تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت سرمایه‌گذاری شستا وابسته به تامین اجتماعی گفت: ما از این بخش استقبال می‌کنیم و حتی فرش قرمز پهن خواهیم کرد و از تمام نهادهای نظارتی مجلس و ... که در راستای شفافیت و مبارزه با کج‌کاری‌های سیستم ورود کنند، استقبال خواهیم کرد اما باید به این نکته اشاره کنیم که تا به امروز برای تحقیق و تفحص مراجعه‌ای به ما نداشتند و ما نیز منتظر فراهم شدن زمینه اقدام و عمل هستیم و حتما نیز در کنار نهادهای نظارتی و مجلس و ... خواهیم بود.

موسوی تصریح کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم شرکت‌های خوبی را برای پرداخت دیون خود به تامین اجتماعی واگذار کرده به طوری که در گذشته علاوه بر اینکه قیمت برخی از شرکت‌ها افزایش داشت، شرکت‌های تعیین شده، زیان‌ده بودند اما در این دوره اتفاقات خوبی برای واگذاری شرکت‌ها انجام شده است./ تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30578

ارسال نظر