جاماندگان سهام عدالت بخوانند | اعلام ‌زمان واگذاری به ۴ میلیون نفر | چه کسانی سهام می‌گیرند؟

شناسایی جاماندگان سهام عدالت از طریق سامانه‌ها و سازمان‌های مربوطه انجام می‌شود و نیازی به مراجعه مردم و هزینه‌کرد آنها نیست، خود وزارت رفاه از طریق سامانه‌ها این کار را انجام می‌دهد.

جاماندگان سهام عدالت بخوانند | اعلام ‌زمان واگذاری  به ۴ میلیون نفر | چه کسانی سهام  می‌گیرند؟

جاماندگان سهام عدالت بخوانند | شناسایی جاماندگان دو دهک چه زمانی تمام می‌شود؟ | جزئیات اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت

دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد اینکه چه زمانی شناسایی جاماندگان دو  دهک تمام می‌شود؟ گفت:‌ تاریخ دقیقی فعلا مشخص نیست اما پیگیر هستیم شناسایی جاماندگان سهام عدالت به زودی انجام شود و این چون تکلیف قانون بودجه امسال است باید امسال انجام شود.

محمد خزائی‌کوهپر در مورد اعطای سهام عدالت به جاماندگان از دو دهک کم درآمدی افزود: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف است جاماندگان از دو دهک کم‌درآمدی یعنی مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را شناسایی کند که آن هم در مرحله شناسایی و تنظیم لیست قرار دارد و این لیست توسط وزارت رفاه در حال تهیه است.

دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌شناسایی جاماندگان سهام عدالت از طریق سامانه‌ها و سازمان‌های مربوطه انجام می‌شود و نیازی به مراجعه مردم و هزینه‌کرد آنها نیست، خود وزارت رفاه از طریق سامانه‌ها این کار را انجام می‌دهد.

خزائی در مورد اینکه چه زمانی شناسایی جاماندگان دو  دهک تمام می‌شود؟ اضافه کرد:‌ تاریخ دقیقی فعلا مشخص نیست اما پیگیر هستیم شناسایی جاماندگان سهام عدالت به زودی انجام شود و این چون تکلیف قانون بودجه امسال است باید حتماً امسال انجام شود.

دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد اینکه برآورد تعداد جاماندگان چقدر است؟ گفت: طبق برآورد حدود ۳.۵ میلیون نفر از جاماندگان دو دهک کم درآمدی برای دریافت سهام عدالت شناسایی می‌شوند.

دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌ اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

وی در مورد اینکه قبلاً آئین‌نامه‌ای برای سهام عدالت تدوین شده بود، افزود:‌ آئین‌نامه‌ای برای سهام عدالت در شورای عالی بورس در دولت قبل تهیه شده بود که برخی موارد آن مغایر قانون بود، بنابراین شورای عالی جدید بورس تصویب کرد که این آئین‌نامه باید اصلاح شود، از جمله اینکه اساسنامه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید بازبینی شود و تا آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت اصلاح نشود، این موارد امکان ندارد. امیدواریم با آئین‌نامه جدید مشکلی برای سهامداران و یا سایر ذی‌نفعان در سهام عدالت ایجاد نشود.

خزائی همچنین در مورد شناسایی دارایی‌های دولت گفت: دولت دارایی کافی در اختیار دارد و در حال رایزنی هستیم که دارایی‌های شناسایی شده دولت برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان انجام شود در این زمینه کارگروهی تشکیل شده که در این کارگروه مشخص می‌شود.

خبر مهم درباره زمان تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

خزائی در پاسخ به اینکه آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت چه زمانی نهایی می‌شود؟ بیان کرد:‌ این آئین‌نامه در کارگروهی مرکب از ۸ نهاد شامل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، سازمان بورس، سازمان بازرسی کل کشور، ‌ نماینده ناظر شورای عالی بورس، اتاق تعاون، وزارت تعاون و اتاق ایران است.

وی اظهار امیدواری کرد: ظرف یک ماه آینده آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت به صورت نهایی اصلاح شود.

خزائی همچنین در مورد اینکه انتخابات هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری چه موقع برگزار می‌شود، گفت: تا اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت نهایی نشود، امکان برگزاری انتخابات هیأت مدیره وجود ندارد و همچنین نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی امکان بازگشایی ندارند بنابراین هم برگزاری انتخابات و هم بازگشایی نمادها به شرط نهایی شدن آئین‌نامه اجرایی است.

دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ارزش پرتفوی سهام عدالت را ۷۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30003

ارسال نظر