طلا و سکه سقوط می‌کند؟ | یک پیش بینی

قیمت طلا و سکه از نیمه خرداد سال جاری در مسیری افزایشی قرار گرفت و در مقاطع دوباره کاهشی شد. اما اکنون باتوجه به کاهش قیمت انس جهانی و امیدواری بیشتر برای احیای برجام چه چشم‌اندازی برای این دو فلز وجود دارد؟

طلا و سکه سقوط می‌کند؟ | یک پیش بینی

طلا و سکه سقوط می‌کند؟ ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: درحال حاضر انس جهانی دچار تغییر شده و نوسانات کاهشی آن به ۱۷۴۶ دلار رسیده است. این مساله می‌تواند روی طلای داخلی و سکه موثر باشد.

او ادامه داد: اما درمورد اینکه چرا درحال حاضر طلای داخلی و سکه چندان کاهشی نشده است باید گفت قیمت دلار حرکت کاهشی این دو فلز را کند کرده است. البته انتظار می‌رود در روزهای آینده روند بیش از این، کاهشی شود و بازار آرامش و ثبات قیمتی را پیدا کند.

بیشتر بخوانید : احتمال تشنج قیمت سکه / خریداران سکه هوشیار باشند!

محمدولی در مورد چشم‌انداز طلا و سکه گفت: اگر قیمت دلار کاهش داشته باشد، احتمال بیشتری برای کاهش قیمت سکه وجود دارد.

ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه

همچنین نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: من معتقدم اکنون قیمت‌ها نسبت به اوج آنها در ۲۰ روز گذشته به ثبات نسبی خوبی رسیده است.

او ادامه داد: در هفته‌های گذشته نوسانات بین یک تا دو درصدی وجود داشت و درمورد انس جهانی نوسانات کاهشی بیشتر بود.

بذرافشان همچنین گفت: باتوجه به عید قربان و حالت نیمه‌تعطیل بازار، روند قیمت‌ها در هفته گذشته کاهشی بوده و نوسانات به حداقل رسیده است.

او درمورد روند قیمتی طلا تا پایان هفته بیان کرد: احتمال نوسانات چشمگیر در قیمت طلا و سکه تا پایان هفته جاری پایین است. نهایتا بین یک تا دو درصد حرکت کاهشی یا افزایشی رخ دهد

دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: البته این مساله به انس جهانی نیز بستگی دارد. درحال حاضر نسبت به کاهش قیمت طلای جهانی قیمت طلای داخلی نوسان کمی داشته است.

بذرافشان درخصوص وضعیت فعلی بازار گفت: درحال حاضر ثبات نسبی خوبی در بازار وجود دارد و مردم می‌توانند به‌راحتی مبادلات خود را انجام دهند.

او در پایان توضیح داد: بخشی از قیمت طلا و سکه به خبرهای سیاسی و اقتصادی بستگی دارد که اگر اتفاقی خاصی رخ ندهد بین یک تا دو درصد نوسان در طول هفته وجود دارد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی گفت: قیمت طلا به دو مقیاس طلای جهانی و قیمت دلار وابستگی دارد. طلای جهانی باتوجه به سیاست‌هایی که آمریکا در پیش گرفته مسیری کاهشی را می‌پیماید.

او ادامه داد: از طرفی قیمت دلار باتوجه به اینکه مدتی در سقف قیمتی خود قرار گرفته است. درصد احیای برجام افزایش یافته است و احتمالا رشد قابل توجهی نداشته باشد.

این کارشناس همچنین بیان کرد: باتوجه به اینکه حبابی در قیمت طلای داخلی و سکه وجود دارد، برآورد من این است که حتی به صورت موقت، تخلیه این حباب انجام و قیمت سکه و طلا کاهشی شود.

طباطبایی توضیح داد: در مورد اینکه روند افزایشی این فلز ادامه داشته باشد، باید منتظر نتیجه مذاکرات و قیمت دلار باشیم. اگر قیمت دلار تا زیر ۲۷ هزار تومان کاهش داشته باشد، قیمت طلا نیر پایین می‌آید.

 

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29997

ارسال نظر