پاداش ۲۰ میلیون تومانی بگیرید!

مجری طرح تامین برق رمز ارزها در شرکت توانیر گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیارد تومان پاداش به عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز رمزارز پرداخت شده است.

پاداش ۲۰ میلیون تومانی بگیرید!

محمد خدادادی بهلولی گفت: روش‌های کشف مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز، به دو دسته فنی و غیرفنی تقسیم می‌شوند. در مورد روش‌های فنی نمی‌توان شفاف صحبت کرد؛ زیرا فعالان غیرمجاز، روش‌های دور زدن آن‌ها را پیدا می‌کنند، اما یکی از روش‌های غیرفنی، دریافت گزارش‌های شناسایی مردمی است.

او گفت: به گزارش‌های صحیح، تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش تعلق می‌گیرد. مردم اگر متوجه چنین مصارف غیرمجازی شدند، می‌توانند گزارش خود را در برنامه تلفن همراه برق من، سامانه سمات توانیر یا با مراجعه حضوری به ادارات برق محل زندگی خود، ثبت کنند.

آقای بهلولی می‌گوید: پس از ثبت گزارش، ماموران توانیر، محل را بازرسی و صورتجلسه می‌کنند و در صورت صحیح بودن گزارش، متناسب با محاسبات صورت گرفته، پاداش عامل شناسایی پرداخت می‌شود. از آن جا که باید اطلاعات عامل شناسایی محرمانه باقی بماند، ممکن است پرداخت پاداش کمی زمان بر شود.

مجری طرح تامین برق رمزارز‌ها پیش‌تر اعلام کرده بود که وزارت نیرو با استفاده از برق یارانه‌ای برای استخراج مراکز مجاز رمزارز نیز مخالف است و این مراکز باید به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنند و جلسات متعددی در ستاد ملی رمرارزش‌ها تشکیل شده، اما هنوز قوانین در این حوزه نهایی نشده که باید از معاونت اقتصادی ریاست جمهوری پیگیری شود.

آقای مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق نیز گفت: جریمه نقدی استفاده غیرمجاز از برق و گاز یارانه ای جهت استخراج رمزارز، در مقایسه با شرایط قبل چهار برابر شده است؛ بر اساس قوانین جدید، هزینه برق مصرفی به اندازه چهار برابر نرخ برق صادراتی (۱۰۰ برابر هزینه برق یارانه‌ای) از متخلفان اخذ می‌شود.

او گفت: بر اساس قوانین جدید که به مراجع ذی‌ربط نیز ابلاغ شده است، در صورت کشف موارد سوءاستفاده از برق یا گاز یارانه‌ای جهت استخراج رمزارز، در صورت کشف تخلف در محل دستگاه‌های دولتی، موسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی (موضوع ماده «۵» قانون مدیریت خدمات کشوری)، فرد یا افراد متخلف جهت انفصال از خدمت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق می‌گوید: بر اساس این مصوبه، در نوبت اول به مدت سه ماه برق یا گاز یا سهمیه سوخت مایع متخلف قطع می‌شود و در صورت تکرار تخلف، قطعی برق یا گاز و یا سهمیه سوخت مایع، برابر یک سال خواهد بود. همچنین، از این پس تمامی ماینر‌های غیرمجاز کشف شده، معدوم خواهند شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29452

ارسال نظر