خبر مهم برای متقاضیان مسکن ملی | زمان ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل زمان ثبت‌نام جدید از متقاضیان نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

خبر مهم برای متقاضیان مسکن ملی | زمان ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی ثبت‌نام جدید از متقاضیان نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیرماه در استان اردبیل نیز آغاز خواهد شد.

محمد زارع حسین‌زاده اظهار کرد: مراحل ثبت‌نام متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سال گذشته به انجام رسید و ما با پالایش نهایی متقاضیان سعی داریم تا مراحل احداث و واگذاری واحدها را به سرعت انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل در برنامه یک ساله ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد و در برنامه چهار ساله تولید ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکن در استان اردبیل پیش‌بینی شده که در مجموع ثبت‌نام‌کنندگان ۹۳ هزار و ۲۶۳ نفر بودند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۸۳ نفر در شهر اردبیل و مابقی متقاضیان در سایر شهرهای استان ثبت‌نام انجام داده بودند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و اسامی آنها به تأیید نهایی رسید.

حسین‌زاده افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۱۸ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرها متقاضی نهایی مسکن تشخیص داده شدند که از این تعداد نیز ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده و پنج هزار و ۶۴۶ نفر واریزی مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را انجام دادند.

وی از تخصیص زمین برای اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف به غیر از اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۲۳ هزار و ۴۹۱ واحد احداثی معادل ۱۰۰ هکتار زمین تأمین شده و تلاش بر این است تا در شهر اردبیل نیز به سرعت زمین مورد نیاز تأمین شود.

حسین‌زاده به قرارداد اجرایی برای احداث چهار هزار واحد مسکن در استان اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی سه هزار و ۶۴۲ واحد شروع شده که در شهر اردبیل ۲ هزار و ۲۷۰ واحد از سال ۹۸ و در قالب اقدام ملی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۵۴۰ واحد مسکن که عملیات اجرایی آنها پیشرفت ۷۰ تا ۹۰ درصدی دارد در اردبیل در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین‌زاده بیان کرد: این پروژه‌ها شامل سایت داروپخش ۱۵۰ واحد با پیشرفت ۷۵ درصد است که تا آخر امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۷۰ واحد در سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد تا شهریورماه تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

حسین‌زاده در مورد پروژه‌های اجرایی در سایت اندیشه یک و ۲ نیز تصریح کرد: در شهرک اندیشه یک اردبیل ۱۱۰ واحد با پیشرفت ۸۰ درصد تا پایان شهریور و سایت ۲۱۰ واحدی اندیشه ۲ با پیشرفت ۹۰ درصد تا آخر امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: در قالب نهضت ملی مسکن برای ۲ هزار واحد زمین تأمین شده و در شهر اردبیل نیز به دلیل وجود معارض هنوز موفق به تأمین زمین نشدیم.

حسین‌زاده افزود: عملیات اجرایی یک‌هزار واحد در شهرک اندیشه فاز چهار در حال اجراست و برای مابقی ثبت‌نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن تأمین زمین در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی به بررسی سه گزینه برای احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای مسکن استان اردبیل از بین این سه گزینه، گزینه نهایی انتخاب و معرفی خواهد شد تا طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل در قالب واحدهای جدید اجرایی و عملیاتی شود.

حسین‌زاده به ثبت‌نام افراد مجرد نیز اشاره کرد و گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی زنان مجرد بالای ۳۵ سال به صورت خودسرپرست و مردان مجرد بالای ۲۳ سال تا ۴۵ سال با اخذ تعهد مبنی بر تأهل در زمان واگذاری واحدهای مسکونی در این طرح ثبت‌نام کردند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از ۱۵ تیرماه ثبت‌نام مجدد متقاضیان در قالب نهضت ملی مسکن در سطح کشور آغاز خواهد شد که در استان اردبیل نیز متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29071

ارسال نظر