قیمت روغن رکورد جدید زد

مرکز آمار نرخ اقلام خوراکی منتخب مناطق شهری در خرداد امسال را منتشر کرد و بر اساس آن، روغن نباتی و مایع بیشترین و گوشت گوسفند کمترین افزایش بها را داشته‌اند.

قیمت روغن رکورد جدید زد

در خرداد امسال در گروه نان و غلات اقلام ماکارونی با ۵۶.۱ درصد، شیرینی خشک با ٢٧.۶ درصد و رشته آش با ٢٥.٥ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام مرغ ماشینی با ۳۲.۵ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ١۶.٠ درصد و گوشت گوسفند با ۷٫۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

روغن نباتی جامد با ۲۴۷.۲ درصد و  روغن مایع با ۲۳۳٫۸ درصد و پنیر ایرانی پاستوریزه با ۵۵٫۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن ثبت کردند.

خربزه با ٣١,١ درصد، هلو با ۲۲٫۷ درصد در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش نرخ و بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با منفی ۲.۴ درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی با ۲۸.۵ درصد، بادمجان با ١٣.٨ درصد و سیب زمینی با ۱۳٫۵ درصد است.

سس مایونز با ٢٧,٧ درصد و قند با ۱۸٫۹ درصد در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28910

ارسال نظر