خبر مهم از واریز یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی تیر ماه | مابه‌التفاوت یارانه‌ها واریز می‌شود | واریز یارانه نقدی ۲ میلیون تومانی برای این خانوارها

هر روز اخبار جدیدی از تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر می شود. دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیر ماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد دولت در ماه‌های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است.

خبر مهم از واریز یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی تیر ماه | مابه‌التفاوت یارانه‌ها واریز می‌شود | واریز یارانه نقدی ۲ میلیون تومانی برای این خانوارها

یارانه نقدی برای حمایت از خانوار‌ها پرداخت می‌شود. یارانه نقدی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌شود. مبلغ یارانه نقدی برای هر نفر ۴۴هزار و۵۰۰ تومان است که طبق گفته مقام‌های دولتی یارانه نقدی امسال تغییراتی خواهد داشت. 

رییس جمهور گفت: یکی از فواید که انجام شده، در راستای ریشه کنی فقر مطلق است. در برخی روستاها دیده‌ام که برخی با یارانه ۴۵هزار تومانی زندگی می‌گذرانند.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور، در گفت‌و‌گوی تلویزیونی در مورد یارانه معیشتی گفت: نکته دوم آن است که ما بتوانیم فاصله طبقاتی را بهبود ببخشیم که یک گام در این راستا با یارانه‌ها برداشته شد.رییسی افزود: نکنه سوم این است که حمایت از تولید یعنی منابع ارزی کشور به سمت تولید برود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که درخواست بررسی مجدد داشتند دو دسته هستند. یک عده‌ای که تاکنون یارانه نگرفتند و این افراد شاید تاکنون حدود دو میلیون و ۵٠٠هزار نفر درخواست بررسی وضعیت داشتند.

رییس جمهور ادامه داد: این افراد بررسی شده و یارانه بسیاری از آنان پرداخت شده است.رییسی گفت: عده‌ای نیز می‌گویند یارانه می‌گرفتیم و قطع شده که این افراد نیز بررسی شده‌اند. تا نوبت بعدی یارانه این افراد باید تعیین تکلیف شوند و وضعت آنان مشخص شود.

وی تاکید کرد: دوستان شبانه روز برای بررسی کار کنند تا وضعیت این افراد روشن شود. دیگر جای بررسی ندارد که بعد از دو مرحله پرداخت هنوز بررسی‌ها پایان نیابد. بررسی وضعیت کار مستمری است اما بررسی وضعیت معترضین باید سریعتر روشن شود.

رییس جمهور تصریح کرد: تا زمانی که وضع کالا برگ الکترونیک قطعی نشود، حتما یارانه نقدی ادامه دارد.

رقم دقیق یارانه تیر ماه چقدر است؟ 

دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در ماه‌های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.

به زبان ساده تر، اگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستید و در اردیبهشت و خرداد ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اید، در تیرماه نیز به همین میزان دریافت خواهید کرد.

در واقع افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دهک اول تا سوم قرار دارند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند؛ بنابراین اگر به فرض مثال خانواده شما ۵ نفره باشد و در این دهک قرار بگیرید، مبلغ ۲ میلیون تومان در این ماه به حساب سرپرست خانوارتان واریز می‌شود.

برای دهک چهارم تا نهم نیز مطابق معمول، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی واریز می‌شود. یعنی اگر خانواده‌ای ۵ نفره در این دهک‌ها قرار بگیرند، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوارشان واریز خواهد شد.

یارانه تیرماه ۱۴۰۱ چندم واریز می‌شود؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یارانه‌ها تا تعیین تکلیف کالابرگ الکترونیک مرتب واریز می‌شود.

میرکاظمی گفت: با توجه به افزایش قیمت نفت، میزان تولید و صادرات الان وضعیت نسبت به قبل بسیار بهتر شده است. وزارت تعاون رفاه و کار اجتماعی در حال رسیدگی به معترضان در زمینه یارانه‌هاست و درصورت تکمیل اطلاعات، ماب التفاوت یارانه‌ها به مشمولان پرداخت خواهد شد.

وحیدی، وزیر کشور گفت: تا وقتی کالابرگ‌ها آماده توزیع شوند واریز یارانه به شکل نقدی ادامه خواهد داشت.

قرار بود وضعیت جاماندگان یارانه تا پایان خرداد ماه مشخص شود و یارانه واریزی این گروه تا پایان این ماه قابل برداشت شود.

حالا به نظر می‌رسد تعیین تکلیف یارانه این گروه با مشکل جدیدی مواجه شده و آن مشکل استعفای وزیر کار است که کار بررسی یارانه‌ها را با وقفه مواجه کرده است.

قرار بود برای این هفته اخبار مهمی در خصوص یارانه معترضان و جاماندگان منتشر شود. به نظر می‌رسد به دنبال استعفای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتشار این اخبار مهم فعلا به تعویق افتاده باشد.

خروج حجت الله عبدالملکی از کابینه سیزدهم هرچند دور انتظار نبود، اما به نظر می‌رسد انتشار ناگهانی خبر آن، تاثیرش را بر اطلاع رسانی در خصوص آخرین وضعیت جاماندگان و معترضان یارانه جدید گذاشته باشد و باعث ایجاد وقفه شده باشد.

هفته گذشته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در خصوص آخرین وضعیت جاماندگان و معترضان یارانه جدید گفت: در هفته پیش رو اخبار جدیدی در این باره منتشر می‌شود.

با وجود سپری شدن نزدیک به یک هفته از این صحبت‌ها هنوز هیچ خبر جدیدی در رابطه با این موضوع از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سازمان هدفمندی یارنه‌ها منتشر نشده است.

قابل انتظار است که این اخبار به نتایج رسیدگی درخواست شهروندانی اختصاص داشت که یا به دهک بندی صورت گرفته اعتراض داشتند و یا خواستار قرار گرفتن در لیست یارانه بگیران بودند.

از آنجا که رسیدگی به این درخواست معترضان و جاماندگان برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، دور از انتظار نیست که در نتیجه جابجایی اخیر وزارت کار این موضوع نیز شامل تاخیر شده باشد.

در این باره پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که این سازمان منتظر اعلام رسمی نتایج بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به صورت مشخص قرار بود در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شود که دهک درآمدی چه تعداد از شهروندان در نتیجه اعتراض ثبت شده تغییر خواهد کرد و از سوی دیگر با درخواست کدام شهروندان برای قرار گرفتن در لیست یارانه جدید موافقت خواهد کرد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد هر دوگروه معترضان و جاماندگان یارانه جدید باید دست کم برای مدت دیگری منتظر بمانند تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌های خود را به صورت مستقل یا از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کند.

یادآوری می‌شود موعد بعدی پرداخت یارانه جدید بیستم تا بیست و یکم تیرماه خواهد بود و براساس مواضع کنونی دولت این یارانه همچنان به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.

یارانه جدید با هدف تامین اقلام ضروری به استثنای نان، بنزین و دارو از اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت می‌شود. سرانه این یارانه جدید برای سه دهک اول درآمدی هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های درآمدی چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

وزیر کشور گفت: سیاست پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده شدن کالابرگ‌های الکترونیک ادامه خواهد داشت.

وحیدی با تأکید بر اینکه این مصوبه از زمان ابلاغ، لازم‌الاجرا خواهد بود افزود: سؤالاتی در این جلسه مطرح و پاسخ‌ها داده شد، با نظارت عمومی مردمی و زمینه‌های موجود در سامانه‌ها به سمت کنترل دقیق‌تر بازار و تنظیم بازار حرکت کنیم.

به گفته او، بنا شد قیمت‌ها در این سامانه کنترل شود و کسانی که خلاف مصوبات عمل کنند بنا بر اختیار سازمان تعزیرات با آن‌ها برخورد خواهد شد و مشمول جرائم سنگین و بسته شدن مغازه‌هایشان خواهند شد.

وزیر کشور گفت: افزایش حداکثری اجاره‌بهای مسکن در شهر‌ها ۲۰ درصد و کلانشهر‌ها ۲۵ درصد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و بر این اساس، تمام دفاتر معاملات ملکی موظف به پیروی از این چارچوب هستد و اگر خلاف آن عمل شود با آن‌ها برخورد خواهد شد.

واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد

هر روز اخبار جدیدی از تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر می شود. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. و در تیرماه نیز یارانه نقدی پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: یارانه‌ها تا تعیین تکلیف کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی مرتب واریز می‌شود.مسعود میرکاظمی گفت: با توجه به افزایش قیمت نفت، میزان تولید و صادرات الان وضعیت نسبت به قبل بسیار بهتر شده است. وزارت تعاون رفاه و کار اجتماعی در حال رسیدگی به معترضان در زمینه یارانه‌هاست و درصورت تکمیل اطلاعات، مابه التفاوت یارانه‌ها به مشمولان پرداخت خواهد شد. وحیدی، وزیر کشور هم گفت: تا وقتی کالابرگ‌ها آماده توزیع شوند واریز یارانه به شکل نقدی ادامه خواهد داشت.دولت تاکنون دو مرحله از یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا مرحله سوم یارانه جدید هم برای مردم واریز می‌شود و یا واریز نقدی متوقف می‌شود و قرار است به مردم کالابرگ داده شود؟ در نوبت های قبلی بین 18 تا بیستم هماه یارانه واریز و قابل برداشت بود

در همین زمینه بخوانید 

از ابتدای کار قرار بود دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۹ دهک درآمدی واریز کند تا زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ فراهم شود. بعد از آن قرار بود این کمک نقدی، در قالب کوپن الکترونیک به خانوارها تعلق بگیرد.کمی بعد گفته شد احتمالا زیرساخت‌های کالابرگ به زودی فراهم نمی‌شود و فعلا واریز یارانه نقدی ادامه دارد. معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، عنوان کرد: ما به لحاظ قانونی موظف بودیم از اول فروردین در واقع این اصلاح را صورت دهیم، یک تعارضی در مصوبه مجلس بود اول اینکه باید از اول فروردین حذف می‌شد، چراکه ارز ترجیحی دیگر وجود نداشت و از سوی دیگر گفته بودند کالابرگ. البته در همان قانون گفته بودند «یا راه‌های دیگر». معاون اول رئیس جمهور گفت : چون هنوز کالابرگ آماده نشده است ناچاریم یارانه نقدی پرداخت کنیم و این را ادامه بدهیم.پس از او وزیر اقتصادهم این احتمال را رد نکرد که تا شهریورماه یارانه نقدی ادامه می یابد 

پرداخت نقدی یارانه‌ جدید تا کی ادامه دارد؟

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

واریز یارانه‌ها تا چه زمانی به صورت نقدی پرداخت خواهد شد؟ آیا زمان آن نرسیده که کالا برگ‌ها توزیع شوند؟به نقل از اقتصاد آنلاین، سخنگوی دولت با اشاره به بحث عادلانه‌سازی یارانه‌ها، گفت: چندین سال بود که در توزیع یارانه‌ها بی‌مدیریتی و بی‌برنامگی وجود داشت.او ادامه داد: دولت سعی کرد این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه‌ها به صورت عادلانه پرداخت شود.سخنگوی دولت گفت: تاکید می‌کنم ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.بهادری جهرمی گفت: کالا برگ به صورت غیر رسمی در چند استان کشور درحال اجرایی شدن است و تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

پرداخت یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیکی

به گفته معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی آنچه دولت در قانون بودجه توسط مجلس مکلف به انجام شده، پرداخت یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیکی است. انجام این کار مستلزم زیرساخت‌های لازم در کل کشور بوده و عملاً انجام فوری آن میسر نبود، در نتیجه تصمیم گرفته شد طی دو ماه نخست سال، پرداخت نقدی صورت بگیرد و به‌محض اینکه زیرساخت‌های لازم آماده شد و سایر ملاحظاتی که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، تصمیم درباره تداوم این شیوه یا اختصاص کالابرگ الکترونیکی اتخاذ خواهد شد.

سبد کالابرگ شامل چه کالاهایی است؟

به گفته براتعلی کالابرگ یا همان کوپن برای خرید کالاهای اساسی مانند نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن است. یعنی کالاهایی که یارانه آنها اصلاح شده است.

براتعلی گفت: بر این اساس  افراد هنگام خرید مبلغ کالا را به قیمت قبل (یارانه‌ای) خریداری می‌کند و مابقی آن را دولت به حساب فروشنده پرداخت می‌کند یا اینکه مبالغ به کارت‌های بانکی افراد واریز می‌شود اما از آن تنها می‌توان کالاهای یاد شده را خریداری کرد.

بر این اساس اگر دولت بتواند ظرف یک ماه باقیمانده زیرساخت کالابرگ را فراهم کند، خانوارها در تیرماه نباید منتظر دریافت یارانه نقدی باشند و تنها می‌توانند کالابرگ را دریافت کنند.

پاسخ مشخصی ابهامات راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده است. مثلا وزیر اقتصاد در این باره می‌گوید: ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی دو ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

وزیر کشور نیز در این باره توضیح می‌دهد: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه دارد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در پاسخ به این سوال گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده باشد، پرداخت یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

بنابراین هنوز دقیق مشخص نیست که یارانه تیر ماه نقدی است یا به صورت کالابرگ. البته باتوجه به اینکه هنوز خبری از آماده شدن شرایط برای کالابرگ نیست، احتمال می‌رود که یارانه تیر ماه نیز مانند دو ماه گذشته به صورت نقدی پرداخت شود، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

مطابق آنچه دولت برای پرداخت یارانه نقدی مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یارانه‌ها در نظر گرفته بود، برای مرحله ۱۳۷ نیز افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم نیز به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

یارانه نقدی از ابتدای دولت یازدهم با هدف کمک هزینه مالی به خانوارها داده شد. یارانه نقدی که الان پرداخت می شود مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان می باشد که هر ماه به حساب خانوار ها واریز می گردد. چندی پیش تصمیم بر این شد که افرادی از دریافت یارانه نقدی حذف شوند. چرا که منابع کافی برای پرداخت یارانه نقدی به افراد غیرنیازمند وجود ندارد. اخرین اخبار در مورد یارانه نقدی را در ادامه بخوانید. پس از حذف ارز ترجیحی، دولت میزان پرداخت یارانه‌ها را تغییر داد. اما حالا برخی از رسانه‌ها ادعای تغییر دوباره و افزایش میزان یارانه‌ها را مطرح کرده اند. این خبر در حالی است که هنوز دولت هیچ تغییری در این رابطه نداشته و بعید به نظر می‌رسد که تصمیمی هم برای افزایش یارانه‌های نقدی داشته است.

یارانه معترضان چه شد؟

یارانه معترضان نیز هنوز قابل برداشت نیست و فرصت وزارت رفاه نیز برای بررسی موضوع به اتمام رسیده؛ اما هنوز تکلیف یارانه معترضان هم مشخص نشده که گفته می‌شود تغییر استعفای وزیر دلیل این موضوع است.بنابراین این افراد نیز باید منتظر بمانند تا بالاخره وزارت رفاه لیست را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27302

  • زهرا

    انشاالله که ۴۰۰ تومان بدن بالاخره به یه زخمی بزنیم

  • ناشناس

    اگه یارانه نقدی بدین بهتره کالابرگ راه حل خوبی نیست مخارجمون فقط مرغ و تخم مرغ نیست

  • محمود

    نه خانه نه ماشین مستاجرم یارانه منوقطع کردن چرا

  • اسمعیل یزدی

    باسلام .. خرداد ماه نه یارانه ۳۰۰ هزارتومان ونه معیشتی ۵۳۰۰۰ تومان که دهم هر ماه واریز میشد برایم واریز نگردیده ازکار افتاده تامین اجتماعی هستم لطفا رسیدگی فرمائید متشکرم

  • ناشناس

    آقای کاظمی یارانه رو از صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت میکنی ک تو هم با ده درصد بازنشستگان راضی هستی خدا برا خودت خانوادت نسازه حرامزاده دزد

  • H

    یارانه نقدی بدن خدا کنع چون باید پول اجاره خانه بدم بچه هام با شکم خالی میخوابن بهتره تاتو خیابان سرما گرما وهزار مصیبت دیگه.خدا ازتون نگذره که سفره نان کوچک مارو کوچکتر بی چیز تر کردید خدا ریشه کن کنه ظالم بی دین رو

  • 2

    حتمی نقدی هست با وجود افای پر تلاشی مثز اقای مخبر

  • ستهره

    توروخدا نقدی پرداخت کنین بهتره ما بیکاریم‌پس دکتر چجوری بریم مول آب وبرق چجوری بدیم

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره یارانه دهک ۱۰ رو که با خاوری سنجیده اید رو خواهشمند بررسی کنید و به دهک ۱۰ هم یارانه بدهید ما که حلال نمی کنیم

  • ناشناس

    دست اندکاران مملکت باید بدانند که این یارانه متعلق به همه ما ملت ایران است،چون تورم در کشور سرسام آور است ،بگذریم ازتعدادی که در خارج زندگی میکنند،وعده‌اي هم درآمدهای میلیاردی دارند باید یارانه آنها قطع شود ،ولی افرادی که بازنشسته هستند به دلیل داشتن فرزند تحصیلکرده بیکار، وحقوق ناچیز وقبلا هم یارانه می‌گرفتند به دلیل بعضی موارد واهی قطع شود البته دست مسئولان برای قطع نان باز است،ولی ایکاش به ما بازنشستگان حقمان که افزایش حقوق براساس تورم نه ۱۰درصد، وهمسانسازی است ،به همين سرعت قطع یارانه بپردازند.

  • علی

    چرا دولت یارانه ۴۵۰۰۰ و۵۵۰۰۰ رانمی دهد این یارانه ۳۰۰ و۴۰۰ که مال گرونی اخیر است پس ونها چی شد اونها خودشن ۹۵۰۰۰ می شدن پس فقط دولت ۲۰۰ تومان رو آنها گذاشت

  • حمید کنعانیان

    سلام ببخشید لطفاً یارانه نقدی پرداخت بشه برای مردم باید بهتر بشه چون ممکنه نیاز داشته باشه به یک جای دیگر زندگیش مثل درمان یا اجاره‌بها یا بهای آب و برق و گاز و خیلی چیزهای دیگه

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره با این گرانی یارانه منو قت کردی

  • مهرداد

    کوپنی شدن هر کالا یعنی نایاب شدن این کالاها وفساد گسترده واغاز بخور بخور برای بعضی ها.

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    یارانه‌ ندن بمردم از همون اول به اجناس و ارزاق یارانه بدن تا اینکه اجناس و ارزاق بقیمت ارزان بدست مردم برسه یعنی چه یارانه بمردم بدهند اینجوری گدا پروری و نداشتن و سختی مردم گسترش پیدا میکنند اگر میخواهند کمک مردم کنند کوپن و سهمیه بندی ابدا خوب نیست ابدا

  • ناشناس

    خدایا ب دادمون برس اینجا جای بنده های بدبختت دارن تصمیم مبگیرن

  • ناشناس

    یارانه زودتر واریزکنید بخدا ملت تلف شد ازاین تورم وگرانی حدود سه هفته از،یارانه گذشت آما پرداخت نشدند

    • ناشناس

      باسلام بنده خانه ومغازه اجاره ای درامد دیگه ای ندارم حتی یدونه ماشین بیشتر نداریم وچندتا ماشین بنام ماست وطرف نیومده سند بزنه مارادهک دهم زدن برچه مبنای دهک دهم شدیم یارانه هم یه مرحله ریختن انهم جلوش را بستن

  • ناشناس

    این یک بهانه بود یارانه بنزین و معشتی را قطع کنند مدتی کالا برگ بعد از مدتی بهانه دیگر دهه ۶۰ کوپن داشتیم دهه هفتاد اثرش از بین بردن و جمع شد

  • ناشناس

    کالا برگ به درد مردم نمی خوره ، خیلیا با یارانه قسط میدن ، بخشی از اجاره خونه میدن ، یا دارو می خرن

    • ناشناس

      سلام برابر عدالت اجتماعی یارانه پرداخت ودهک بندی شود .

  • ایرانی و انقلابی

    سلام ما منتظریم ازقطع یارانه ۴۵۵۰۰ ناراحت وناراضی هستیم چرا به ۹ دهک می‌دهید فقط یک دهک اجباری را قطع کردید چون از بیت المال هست حق هر ایرانی هست گرانی وتورم برای همه هست برای دهک ده اجباری هم باید یارانه وکالابرگ بدهند دونرخی درکشور اسلامی وتبعیض از بی عدالتی هست خودتون را مدیون نکنید باتشکر وقدردانی

  • ناشناس

    وزیربیلیاقت رفاه مردوفوت شد بایدتاکی منتظر برداشت یارانه بمانیم ان عجوبه نان بر خدالعنتش کند نان بازنشسته هارابرید خدانان زن وبچه هاش راببردوانهارایتیم کند دجال بیسواد

    • ایرانی

      این یارانه حق همه ملت ایرانه دهک بندی بی معنیه گرانی 200درصدی برای همه است دهک بندی یعنی تفرقه بین مردم وتبعیض که دراسلام حرام است

  • مهرداد

    میشه بگید یارانه بنزین وحامل های سوخت و آب وبرق وگاز که قبلا میدادید کجا رفت ؟

  • رهنما

    اقای میرکاظمی واقای وحیدی من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم با حداقل حقوق و سرپرست خانواده حالا بخاطر داشتن فرزندی که مجرد است وبرای ایتده وازدواج خود کار میکنه یارانه ی ما را قطع کردن اخه به من چه ربطی داره من بجز این حقوق هیچ درامدی ندارم وبه این یارانه واقعا احتیاج دارم

  • گمنام

    سلام پس تکلیف این مردمی که چک برگشتی دارند وعابر بانک‌ بهشون نمیدن چی میشه؟؟؟؟

  • رمضانپور

    من یک بازنشسته هستم چطور حساب کردی دهک 10هستم حقوق روزاول تمام میشه

  • ناشناس

    پس ماکه ثبت نام کردیم وقراربودظرف یکماه پیامک بزنید چکارکنیم من مستاجرم هیچوقت ماشین نداشتم ۷۲ ساله مریض احوال
    اگرشامل من نشه پس این یارانه هارو به کی میدین ؟حداقل ثبت نامی ها منتظر نگذارین

  • ناشناس

    واقعا چطور دهک بندی کردید آقا سه خونه وخودش وزنش شاغل با درآمده بالا بهش دادین بعد ما با یه حقوق ۵میلیونی بهمون ندادید

  • عین

    تورو خدا یارانه معترضان رو دیگه بدید چرا قطع کردی با این گرونی ما حقوقی نداریم

  • فاطمه

    مردم خودشون میگن تقدی میخوایم شما چرا نمیخواین بزارین ماخودمون تصمیم بگیریم حق مردوم ایرانه نفت و میفروشین دوقرون میدین حالا میخواین اینکارکنید

  • علیرضا

    تو را خدا دیگه تو یارانه هم دخالت نکنید نقد بدین ببینیم چه خاکی به سرمون میکنیم قسط قبض اجاره خانه میدیم آخه یعنی شماها نمی‌دانید تو چه وضعی زندگی میکنیم چرا باید تمام دنیا ما را مسخره کنین

  • ناشناس

    مسولین وزرا مخارج مردم فقط مرغ و تخم مرغ نیست مگه شماها فقط این چنتا کالا مصرف می‌کنید پس بقیه کالاها باچی بخریم وقتی پولی نیست یارانه نقدی بدین

  • هادی زاوش ماشکی

    سلام هرچه زودتریارانه ماجاماندگان راواریزکنید چون خیلی به پول نیازدارم. ممنون

  • ب ز

    سلام ، لطفا درمورد یارانه قشر بازنشسته هم رسیدگی ومساعدت گردد، بعضی فرزند متاهل ویارانه بگیر خانوار هست وتفکیک وی هم میسر نشده وخود دارای درآمد جداومستقل بوده ویا مجرد ودارای شغل ودرآمد جدا ویا سرپرست وام های د ریافتی داشته که همه سرجمع به حساب سرپرست محسوب گردیده است ، دراین زمینه بازنگری ودردهک بندی مد نطر قرار گیرد باتشکر.

  • ناشناس

    سلام ، لطفا درمورد یارانه افرادی که بازبینی انجام داده هم رسیدگی وبازنگری شو د.

  • ناشناس

    بااین گرونی مگه فقط نون مرغ که میخوان برگ کالا بدن اجاره خونه داریم هزار درد مرض دیگه داریم نقدیباشه بهتر.. این دهک یعنی چی؟

  • معترض یارانه

    چرا یارانه معترضان قابل برداشت نشده ما را چه که وزیر رفته خب کسی دیگر را که آوردن بجاش کارها را انجام بدید بهانه الکی هم نیارین مگه چقدر وقت باید صرف این مسئله بشه با این‌گرانیها داریم خفه میشیم از لحاظ روانی هم با این کم کاری ها اعصاب مارا داغون شده مگه چقدر دهک‌دهم داریم زودتر اعلام کنید ما منتظر برداشت هستیم یه دونه مرغ شده ۹۵ هزارتومان ما هم آدمیم آخه بفکر ما هم باشید انشاالله زودتر اعلام کنید جوان داریم آونهاهم اینجور چیزها می‌فهمن اینقدر جو را خراب نکنید به همه مردم بجز دهک دهم بدید دهک دهم نجومی بگیره هستن مردم عادی نیستن زودتر اعلام برداشت از حساب بدین

  • راشید جوانمرد

    آقای جهرمی تازمانی که در دانشگاه بودند منتقد خوبی بودند از وقتی که پست سخنگوی دولت را گرفتند همسو با دستگاه حاکمه و کاملا در مقابل ملت قرار گرفتند

  • ناشناس

    سلام من یک زن یک مرده بی کار که دو دختر دارم وهمه چیزه توی دله من ودخترم منده ونه خانه داریم ونه ماشین تورو خدا کمک کنيد حتی سهام عدالت هم نداریم 🙏🙏

  • ایرانی

    توروقران نقدی پرداخت کنین

  • ناشناس

    من نصف حقوق مستمرى پدرت ميگيرم چرا يارانه من كه سرپرست خانواده هستم قطع كردين بچهام به سن قانونى هستن يارانه شون بايد جدا بشه مگه بچهاى ما نميخوان برا خودشون چيزى داشته باشن خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    یارانه حق همه ی مردمه چه پولدارچه فقیربایدبرای همه یکسان باشه

  • علی

    من معلم بازنشس....هستم کل حقوق 1401هشت میل...میباشدبعدازکسورات چهارمین...دویست دریافتی ازاین مبلغ یک ودویست قسط وام با...ملی حالاباتوجه به گرانی فقط درخردادچهارصدوبیست هزا...تومان پول برق دادم مابقی بمانداگروجدان داریدمن مبلغ باقیمانده به شما به دهم ایامیشودزندگی کرد دولت ده درصد اضافه کرده امااجناس سربه فلک زده اگرمیشدزندگی کردن بازی نبودبرای شما عریضه بنویسم معلم راچه حقیرمی پندارید.شماراباوجدانتان به خداوندی سپارم.

  • ن م

    فقط یارانه نقدی، دیگر هیچ...

  • ناشناس

    یارانه نقدی به مردم بدید لطفا

  • ناشناس

    یارانه عامل تورم چهارصد تومن دادن چهارمیلیون باید بدیم برای زندگی مشابه زمان روحانی

  • سعید زارع

    با سلام من سعید زارع هستم که تعداد خانواده ما پنج نفر هستیم که دوتا از بچه‌ها هم تحت پوشش بهزیستی هستند که به آن ها هم مستمری نمیدهند خانه مستأجر ی درآمد کم لطفاً یک کاری کنید که این یارانه ها ی نقدی هم برای ما 400هزارتومان واریز شود چون اون ماه هم 250هزار تومان واریز شده بودند واقعا درآمد کم است یک کاری کنید که این یارانه 400تومان شامل ما بشه

  • ارش سلجوقی

    خوب

  • مرضیه

    خواهشن یارانه بریزین‌یعنی ‌چی ک‌کالا برگ ما منتظریم یارانه واریز شه

  • مجید

    اینطور که به نظر میاد یارانه رو فقط به کسانی دادید که دوست داشتید مطمئن باشید سرنگون میشید

  • ناشناس

    نقدی واریز کنید نقدی کالا برگ نمیشه سخته

  • ناشناس

    زود واریز کنید پولم تموم شد کفترامو فروختم مجبور شدم

  • مصطفی طحان مفرد طاهری

    سلام من یه خونواده شش نفره هستم دارای چهار فرزند که یک جفت آنها دوقلو می‌باشد که دولت تا به حال هیچگونه امتیازی بابت فرزند به من نداده پدرم را درآوردند هم از لحاظ خرج وهم اذیت کردن گناه من چیست که شیعه امام علی را زیاد کرده ام با حقوق پاکبانی ونداشتن امنیت شغلی چون حجمی هستم بی رو دروایسی ازپس خرج آنها بر نمی آیم هرشب خواب میبینم یا نان به ما نمیدهند یا کمتر میدهند میگویند شما زیاد نان میخواهید دوتا کمتر بگیر تا به یک نفر دیگر هم برسد گناه من چیست تعداد خانواده ام زیاد است در همین ماه گذشته علاوه بر حقوقم ۵۰۰۰۰۰۰دستی قرض کرده وخرج کردم یه فکری به حالم بکنید شهیدان زنده آند الله اکبر


    به خون آغشته آند الله اکبر
    به هرکی هم میگی میگه چشمت کور کمتر درست میکردی این جواب نیست مسئول محترمی که گفتی فرزند بیشتر زندگی بهتر من گوش به حرفت دادم به فریادم برس ممنون جانم فدای کشورم

  • ناشناس

    سلام من خودم خانه دار هستم با ۳ فرزند چرا فقط یک مرحله برام واریز شده وبعد دیگه یارانم واریز نشده

  • عزیری

    من یه جانباز شیمیایی 20 درصد هستم چرا یارانه منو قطع کردین وام که گرفتم و ماهیانه بابا فقط یه وام 2000000 پرداخت میکنم جز گردش حساب منو حساب کردین آخه با سه بجه دانشجو و این همه قرض و وام چچوری پرداخت کنم به خدا ن ن خشک هم نداریم بخوریم آخه این چه عدالتی هست مگر وام و قرض که ب ای گرفتاریها کردم بایدجز دهک دهم باشم این چه ربطی به درآمد من داره

  • بهنام

    سلام از دولت میخوایم همین یارانه نقدیو ادامه بده چون زندگی ما مردم مرغ تخم مرغ روغن نیست ما با این پول کرایه خونه میدیم قسط میدم توخدا همین نقدیو بدین

  • ناشناس

    نقدی بهتره سالمندان کالا برگ را می خواهند چکار کالا برگ به نمایندگان مجلس بدهید نه مردم نقدی بهتره

  • ناشناس

    سلام یارانه نقدی بهتر هست.

  • ناشناس

    به ماکه یارانه ریختن ولی همون شب که قابل برداشت شدن حسابمون خالی شد

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید ای کاش این یارانه نقدی ادامه داشت . ای کاش دولت یک فکری به حال ما مستاجران بدبخت می کرد که یک عده مالک حرومزاده مثل صاحبخانه ما فقط به فکر خوردن پول پیش صاحبخانه نبودند.

  • ناشناس

    خوبه آقای ریس جمهور گفته سبتنامیها بیشترشان یارانه گرفته اند هنوز یک ریال یارانه کسی ندیده به این را حتی دروغ میگویید یعنی اینها خجالت نمیکشند

  • ناشناس

    بعضی ها میگن یارانه جامانده قابل برداشت میشود هنوز هیچ جا مانده ای یارانه ندیده که قابل برداشت بشه خجالت بکشید اینقدر دروغ واقعا باید شرم کنید

  • ناشناس

    ما ملت هرچی بزنیم تو سر خودمون بگیم یارانه نقدی بدید دولت کار خودشا انجام میده به حرف منو تو نیست

  • ابراهیم

    این یارانه ها را بریزید تو بازار تا تورم بابای همه را یکجا در بیاورد ضمنآ ما درخواست دادیم هیج توجهی نکردین .نمیشه که .دیروز پنیر ۴۹۰۰۰ تومانی را۸۰۰۰۰ خریدم .این چه وضعی است برایمان بوجود آوردین

  • ناشناس

    خوبه ولی اینم بدونید من تو روستا مستاجرم چون ندارم کار هم نیست هر چه کار هم میکنیم خرج خودمو در بیارم پدر مادر اینا چکار کنن زنده بگور میشیم ازبس

  • ناشناس

    لطف کنید نقدی بدین ما کالا برگ نمیخواهیم از اون پول اب برق گاز میدیم اب گرون کردن با اون پول زندگیمون را با مصیبت میگذرونیم انصاف نیست این ظلم برامون بشه

  • ناشناس

    این همه خبر قبل از موقع حادثه کی پرداخت و واریز میشود مبلغ فلان رقم می دهند قبل از دیده‌شدن رود خودتان را جمع و جور می کنی حال با این همه به فرزند آوری سخن بمیان می آید برای ما مبلغی را بابت فرزند دوم واریز نکرده اند شعار کافیست لطفاً به عمل برآید

ارسال نظر