ماجرای لغو قرعه‌کشی خودرو چه بود ؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است پس از دریافت مجوزهای امنیتی، دور دوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه به اجرا دربیاید.

ماجرای لغو قرعه‌کشی خودرو چه بود ؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار است پس از دریافت مجوزهای امنیتی، دور دوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه به اجرا دربیاید. سیدرضا فاطمی امین در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران درباره ماجرای نامه منتشرشده از بین معاونان وزارت صمت مبنی بر تعلیق قرعه‌کشی خودرو، اظهار کرد: با توجه به حمله‌ نرم‌افزاری به صنعت فولاد، این نگرانی ایجاد شد که حمله مشابهی به سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز انجام شود، بنابراین شرکت اجراکننده آن ملزم شد قبل از دور جدید ثبت‌نام، مجوزهای امنیتی دریافت کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ امسال وزارتخانه تولید بیش از ۵/  ۱میلیون دستگاه خودرو است، تاکید کرد: در بهار امسال ۹۸درصد آن برنامه محقق شده است. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد فاطمی امین افزود: وزارت صمت برنامه‌ریزی کرده که در سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی خودرو را به‌تدریج حذف کند، البته این عبارت به‌درستی در برخی رسانه‌ها منتقل نشده و از ابتدا نیز مقرر نبوده که از آغاز سال قرعه‌کشی حذف شود، بلکه به‌تدریج و در طول سال این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای حذف قرعه‌کشی چند کار باید انجام شود و نخستین آن ارتقای تولید است، تصریح کرد: عدم تعادل بین عرضه و تقاضا با عرضه ۹۰۰هزار دستگاهی در سال گذشته و در مقابل تولید تقاضای بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار دستگاهی، سبب شد شکافی بزرگ ایجاد و بازار خودرو متلاطم شود.  وی تاکید کرد: امسال تولید تعداد بیشتری از خودروی پژو ۲۰۶ در دستور کار است، همچنین خودروی تارا و شاهین چهار برابر بیش از سال گذشته تولید خواهند شد.

وی با بیان اینکه محور دوم برای حذف قرعه‌کشی، واردات خودرو است، گفت: برآورد ما این است که بخشی از تقاضای موجود در بازار با واردات پاسخ داده ش

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28875

ارسال نظر