سکه در تهران نایاب شد

جنگ خبری شدید بین خریداران و فروشنده‌ها در بازار قابل رویت بود؛ جنگی که باعث می‌شد بعضی وقت‌ها شایعات اندازه یک خبر نرخ را بالا و پایین کند

سکه در تهران نایاب شد

وضعیت بازار سکه در تهران چگونه است؟ قیمت سکه چند شد ؟جنگ خبری شدید بین خریداران و فروشنده‌ها در بازار قابل رویت بود؛ جنگی که باعث می‌شد بعضی وقت‌ها شایعات اندازه یک خبر نرخ را بالا و پایین کند.

در روزی که نرخ دلار کمی افزایشی شد، سکه با این افزایش همراهی نکرد. سکه بهار آزادی کمیاب شد و نرخ دلار سهمیه‌ای در یک صرافی به کانال ۲۸ هزار تومان رفت. اما مهم‌ترین نکته بازار ارز سه‌شنبه، وقوع یک جنگ تمام عیار خبری بود.دیشب اعلام شد که مذاکرات در قطر نتیجه ای نداشته است اینجا را بخوانید :مذاکرات برجام متوقف شد | بدون نتیجه ای مشخص و روشن

اقتصادنیوز نوشت : چهارشنبه شب قیمت دلار رشد کرد، این اتفاقات می تواند در بازار امروز پنج شنبه سیگنال افزایشی به بازار سکه باشد.قیمت سکه با تعدیل نرخ دلار به میانه کانال ۱5 میلیون تومان رسید.

پیام شبانه دلار و برجام به بازار سکه

دیشب مذاکرات برجامی در دوحه به پایان رسید و خبرها حکایت از عدم موفقیت این رایزنی دو روزه داشت.

شب گذشته قیمت دلار رشد کرد؛  برخی از تحلیلگران معتقدند این خبر  امروز پنج شنبه می تواند سیگنال افزایشی به بازار سکه باشد.

تغییر جهت انتظارات در بازار سکه

عده ای سکه بازان می گفتند با رسیدن قیمت سکه   به ۱5 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جهت انتظارات در بازار تغییر کرده و حتی می توان انتظار رسیدن این فلز زرد رنگ به محدوده ۱5 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را هم داشت.

به باور عده ای از معامله در شرایط کنونی ارزش ذاتی سکه تقریبا ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته و فاصله چشمگیری با قیمت نقدی در بازار دارد.

هیجان در بازار سکه

با این حال، به دلیل رشد قیمت دلار، سکه بازان به صورت هیجانی می توانند در موقعیت خرید قرار بگیرند و احتیاط روزهای گذشته را کنار بگذارند

 حباب قیمت سکه ترکید؟

بازار طلا هفته را تقریباً کاهشی شروع کرد و روز شنبه (۴ تیرماه) قیمت یک قطعه سکه طرح جدید ۱۹۹ هزار تومان افت داشت.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در خصوص تحولات بازار طلا در هفته نخست تیرماه، گفت: هفته‌ای که گذشت وضعیت بازار به این صورت بود که از ابتدای هفته بهای انس جهانی طلا تقریباً تا پایان هفته سیر نزولی داشت و به‌طور متوسط در آخرین معاملات روز گذشته قیمت هر انس طلا ۱۸۰۴ دلار رسید و به‌طور متوسط ۶ دلار کاهش قیمت داشت.

محمد کشتی آرای اظهار داشت: تا اواسط این هفته (روزهای دوشنبه و سه‌شنبه) قیمت انواع سکه با توجه به کاهش شدید نرخ ارز کاهشی بود و فروشنده بیشتر از خریدار بود و از بعدازظهر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به تحولات و صحبت‌های مطرح‌شده در خصوص مذاکرات قیمت ارز در بازار دوباره سیر صعودی در پیش گرفت.

وی بیان کرد: وضعیت بازار سکه و طلا در هفته نخست تیرماه این‌گونه بود که در ابتدای هفته سیر نزولی قیمت‌ها را شاهد بودیم، اما در دو روز پایانی هفته دوباره قیمت سکه، طلا و ارز افزایش یافت. اگرچه قیمت انواع سکه و طلا تا اواسط هفته به کمترین رقم در ۱۰ روز یا دو هفته گذشته رسیده بود، اما درمجموع قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته تغییرات اندکی داشت.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بر اساس آخرین معاملات سکه و طلا در بازار، سکه طرح جدید به‌طور متوسط ۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت‌، سکه طرح جدید هم ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی را داشت.

وی اضافه کرد: نیم‌سکه نسبت به ابتدای هفته ۵۰ هزار تومان و نسبت به دو روز گذشته ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافت. قیمت ربع‌سکه نیز در مقایسه با ابتدای هفته ۱۰۰ هزار تومان و نسبت به دو روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

کشتی آرای با بیان اینکه روز پنجشنبه حباب سکه طرح جدید دوباره افزایش یافت، افزود: روز چهارشنبه حباب سکه به محدوده یک‌میلیون تومان رسید اما روز پنجشنبه (دیروز) با افزایش نرخ ارز یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار تومان شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28236

  • محمود اسماعیلی

    نگران نباش با تحریم طلای روسیه چند روز دیگه وارد ایران میشه وقیمت کله پا میشه

  • علی

    با بگیرو ببند قیمت نمی‌ذارن قیمت سکه ۲۵ میلیون هست... بر اساس سنجش مواد غذایی تورم مسکن خودرو ...سکه الان ۲۵ میلیونه

  • رضا

    همین الانش سکه 15700 هست. در عرض 24 ساعت 500 تا 1 تومن گرون شد. درصورتی که 14400 بود.

ارسال نظر