تورم افزایشی در سراسر جهان و نگرانی کارگران مهاجر

مرکز تحقیقات بین المللی مرسر تاکید کرد که بازگشت دوباره تورم به روند افزایشی در سراسر جهان، کارگران خارجی را به طور فزاینده‌ای نگران قدرت خرید خود می‌کند و همین امر موجب می‌شود که آنها انتظارات برای رشد حقوق خود را افزایش دهند.

تورم افزایشی در سراسر جهان و نگرانی کارگران مهاجر

شهرهای دبی و ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، در صدر فهرست گران‌ترین شهرهای خلیج فارس برای اقامت مهاجران قرار گرفتند، در حالی که دوحه از نظر هزینه زندگی برای مهاجران، ارزان‌ترین شهرهای خلیج‌ فارس بود.

بر اساس شاخص کیفیت زندگی «مرسر» که روز چهارشنبه منتشر شد، دبی از نظر هزینه زندگی برای مهاجران در  میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی رتبه اول را به خود اختصاص داده است و پس از آن ابوظبی در رتبه دوم قرار دارد.

ریاض در بین شهرهای حاشیه خلیج فارس در رده سوم خلیج فارس قرار گرفت و جده در رتبه چهارم و پس از آن منامه پایتخت بحرین در رتبه پنجم قرار دارد.

مسقط، پایتخت عمان در رتبه ششم و پس از آن کویت، با رتبه هفتم و دوحه در رتبه هشتم قرار گرفتند.

در سطح جهانی، هنگ کنگ در رتبه اول جهان از نظر هزینه زندگی برای مهاجران قرار دارد و پس از آن زوریخ، سوئیس و ژنو در رتبه سوم قرار دارند.

آنکارا، پایتخت ترکیه، در صدر فهرست کم‌هزینه‌ترین شهرها برای مهاجران قرار گرفت و پس از آن بیشکک قرقیزستان دوم، دوشنبه تاجیکستان سوم، اسلام‌آباد پاکستان و کراچی در رتبه‌های چهارم و پنجم و استانبول ترکیه در رتبه‌های ششم قرار گرفتند.

شاخص مرسر به مسائل جهانی و منطقه ای می‌پردازد که بر زندگی و معیشت کارگران خارجی در سطح جهان تأثیر می گذارد.

این شاخص تاکید کرد که بازگشت دوباره تورم به روند افزایشی در سراسر جهان، کارگران خارجی را به طور فزاینده‌ای نگران قدرت خرید خود می‌کند و همین امر باعث می‌شود که آنها انتظارات برای افزایش حقوق خود را افزایش دهند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28457

ارسال نظر