قیمت مرغ امروز پنجشنبه 2 تیرماه در بازار چند؟

آیا قیمت مرغ همچنان کاهش خواهد یافت؟ آیا قیمت مرغ در هفته آینده نیز به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد؟. با عرضه بیشتر این فرآورده گوشتی آیا می توان امیدوار بود که قیمت مرغ ارزانتر خواهد شد؟

قیمت مرغ امروز پنجشنبه 2 تیرماه در بازار چند؟

 آیا قیمت مرغ همچنان کاهش خواهد یافت؟ آیا قیمت مرغ در هفته آینده نیز به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد؟. با عرضه بیشتر این فرآورده گوشتی آیا می توان امیدوار بود که قیمت مرغ ارزانتر خواهد شد؟

 حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان است که براین اساس عرضه مرغ گرم با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان در مغازه‌ها منطقی نیست‌.

اسداله نژاد می‌گوید: روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در بازار عرضه می‌شود که بررسی‌ها حاکی از آن است که بدلیل کاهش سرانه مصرف نیاز بازار کمتر از این رقم است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: علی رغم تاکید وزیر جهاد بر رفع موانع دریافت تسهیلات همچون چک برگشتی و بدهی معوق، اما همچنان روش‌های قبل اعمال می‌شود، با این تفاوت که تسهیلات به حساب سامانه بازارگاه واریز می‌شود که مورد توافق بهره برداران نیست.

تو الان هم قهرمانی! با مصرف صحیح پروتئین زودتر به اندام ایده آلت برس.

دانش مفید با آموزش مفید | آموزش رایگان بورس

برای درمان قطعی کمر درد حتما به تیلاکس نیاز داری!

درمان قطعی زانو درد، بدون دارو، بدون تزریق، بدون جراحی!

"آموزش بورس" از مبتدی تا پیشرفته "کاملا رایگان"

با اصلاح نظام یارانه‌ها قرار شد وزارت جهاد به منظور حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات با حذف موانع قبل پرداخت و مازاد تولید را خرید حمایتی کند.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو ران مرغ ۴۵ تا ۵۴ هزار تومان، سینه ۹۰ هزار تومان، فیله مرغ ۱۰۰ هزار تومان و مرغ ۵۰ تا ۵۴ هزار تومان است که مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ضعف در نظارت‌ها را علت اصلی عرضه مرغ با نرخ‌های فعلی می‌داند.

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۹۱,۲۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۷ هزار تومان است که براین اساس ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب و ۵۰ درصد قیمت واقعی است.

حمیدرضا کاشانی  گفت: از دفتر معاون اول رئیس جمهور نامه حذف تعرفه صادرات تخم مرغ به گمرک ابلاغ شد.

به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۷ هزار تومان است که براین اساس ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب و ۵۰ درصد قیمت واقعی است.

کاشانی می گوید: روزانه ۶۰ میلیارد تومان صنعت تخم گذار به دلیل فروش کمتر از نرخ مصوب و افزایش هزینه های تولید زیان می دهد که با استمرار این روند، تداوم تولید به خطر می افتد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به افزایش هزینه ها و زیان ناشی از شرایط بازار، مرغداران مجبور به حذف گله یا استفاده از مواد اولیه نامرغوب در واحدها هستند که این امر تداوم تولید را به خطر می اندازد.

براساس تصمیم قرارگاه امنیت غذایی تعرفه صادرات تخم مرغ برداشته و به گمرک ابلاغ شده، بنابر آخرین آمار اعلامی اتحادیه میهن تاکنون هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

احتمال افزایش ۶۰ درصدی قیمت مرغ

«باید از هفته آینده با قیمت کنونی مرغ خداحافظی کنیم.»؛ این بخشی از صحبت‌های مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران است. بر اساس اعلام حبیب اسدا…نژاد قیمت مرغ‌ از هفته آینده احتمالاً ۶۰ درصد افزایش یابد.

هفته گذشته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از عرضه مرغ نیمایی از روز شنبه، ۲۸ خرداد، خبر داد. او عنوان کرد که با تغییر منشا تأمین ارز، قطعا دوباره قیمت مرغ در بازار افزایش می‌یابد. چراکه با توجه به افزایش هزینه‌های تأمین نهاده‌ها، می‌توان گفت که قیمت مرغ نیمایی ۶۰ درصد با قیمت فعلی آن در بازار فاصله دارد.

در شرایطی قرار است ارز ترجیحی برای مرغ حذف شود که در همین شرایط هم مرغ‌های دولتی بدون مشتری مانده‌اند. از زمانی که دولت نرخ رسمی این محصول را در هر کیلو ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد، بیشتر مشتریان بازار را ترک کرده‌اند. تا جایی که برخی خرده‌فروشی‌ها برای فروش محصول قیمت مرغ را تا ۳۷ هزار تومان هم تعدیل کرده‌اند.

در حالی که قرار بود از شنبه هفته جاری مرغ نیمایی وارد بازار شود، اما خبری از این اتفاق نشد. بر این اساس مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران در گفتگو با تجارت‌نیوز زمان عرضه مرغ نیمایی را اعلام کرد.

حبیب‌ اسدا…نژاد تشریح کرد: جوجه‌ریزی بعد از ۲۱ اردیبهشت‌ماه با ارز نیمایی صورت گرفت. بنابراین مرغ زنده و گوشت مرغی که از یک هفته دیگر وارد بازار می‌شود، با ارز نیمایی باید محاسبه شود.

او درباره تأثیر این اتفاق بر قیمت مرغ در بازار توضیح داد: قیمت تمام‌شده مرغ‌هایی که از هفته آینده وارد بازار می‌شوند حدود ۲٫۵ برابر قیمت‌های قدیم و ۶۰ درصد بالاتر از نرخ‌های کنونی است. بر همین اساس ما امیدوارم دولت یک تصمیم منطقی هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کننده بگیرد تا شاهد آسیب کمتر به بازار مصرف و تولید باشیم.

وی افزود: خواسته صنف مرغداران این است که دولت از محل اصلاح نظام یارانه‌ای (معادل ریالی ۹ میلیارد دلار) از صنعت حمایت کند. طوری‌که از این محل یا مابه‌التفاوتی به‌صورت نقدی در اختیار بخش تولید قرار دهد یا اینکه مبلغی را به تجار بدهد تا ۴٠ تا ۵٠ درصد نهاده با قیمت قدیم عرضه شود و جلو زیان مرغدار گرفته شود.

قیمت مرغ باز هم افزایش می‌یابد؟

اما آیا افزایش قیمت مرغ به معنای عرضه این محصول با نرخ‌های بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان است؟ اسدا…نژاد در پاسخ به این پرسش تأکید کرد: خیر فعلا مرغ با همان قیمت مصوب توزیع می‌شود؛ اما با این سیاست تولیدکنندگان زیان هنگفتی می‌کنند.

در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت مرغ در بازار پایین تر از نرخ مصوب (۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان) است؛ اما همچنان بازار خالی از مشتری مانده است. مشخص نیست با عرضه مرغ با ارز نیمایی چه سرنوشتی در انتظار بازار را می‌کشد؟ آینده‌ای که ممکن است با عدم اقبال مردم به نابودی تولید ختم شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27430

ارسال نظر