توضیح وزیر نفت درباره سهمیه بنزین براساس کد ملی/ افزایش قیمت بنزین، نفت و گازوئیل در راه است؟

وزیر نفت تاکید کرد: افزایش نرخ بنزین، نفت و گازوئیل به هیچ عنوان در دستورکار وزارت نفت و دولت قرار ندارد و طرح پایلوت کیش در مورد بازتوزیع یارانه‌هاست که در یک محدوده کوچک در حال ارزیابی است.

توضیح وزیر نفت درباره  سهمیه بنزین براساس کد ملی/ افزایش قیمت بنزین، نفت و گازوئیل در راه است؟

وزیر نفت تاکید کرد: افزایش نرخ بنزین، نفت و گازوئیل به هیچ عنوان در دستورکار وزارت نفت و دولت قرار ندارد و طرح پایلوت کیش در مورد بازتوزیع یارانه‌هاست که در یک محدوده کوچک در حال ارزیابی است.

جواد اوجی در حاشیه نشست امروز خود با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به موارد مطروحه در جلسه گفت: در این نشست گزارشی از عملکرد وزارت نفت در مورد صادرات میعانات نفتی، فرآورده های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی و همچنین درآمدهای حاصل از فروش منابع نفتی در سه ماهه سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ ارائه شد.

وی ضمن تاکید براینکه میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت طی امسال نسبت به سال گذشته بسیار مثبت بوده است، اظهار داشت: عملکرد وزارت نفت در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد تحقق درآمدی داشته است، سال گذشته ۱۲.۵ میلیارد دلار در سامانه نیما از محل فروش محصولات پتروشیمی بدست آمد.

وزیر نفت ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری نیز حدود ۴۰ درصد وصول مطالبات وزارت نفت از محل فروش نفت، میعانات نفتی و فرآورده‌ها، صادرات گاز و محصولات پتروشیمی نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است، این موضوع از نظر حجمی و قیمت اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده است.

به گفته اوجی، تعهد وزارت نفت در بحث درآمدهای نفتی تبصره ۱۴ در سال گذشته ۳۱۳ هزار میلیارد تومان بود که با تلاش دولت و این وزارتخانه توانستیم امسال بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان واریز داشته باشیم. وزارت نفت با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده، تمام تلاش خود را خواهد کرد که منابع پیش بینی شده بودجه را در تبصره های یک و ۱۴ را محقق کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شایعات افزایش قیمت گازوئیل و یا پرداخت سهمیه بنزین براساس کدملی صحت دارد، تصریح کرد: من و همکارانم طی مصاحبه‌های متعدد هر گونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تاکنون تکذیب کرده‌ایم.

وزیر نفت افزود:‌ افزایش نرخ بنزین، نفت و گازوئیل به هیچ عنوان در دستورکار وزارت نفت و دولت قرار ندارد و طرح پایلوت کیش در مورد بازتوزیع یارانه‌هاست که در یک محدوده کوچک در حال ارزیابی اس

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27122

ارسال نظر