زمان پرداخت مابه‌التفاوت جدید حقوق بازنشستگان | فرصت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه

حقوق ده درصدی بازنشستگان لغو شد و تا ده روز دیگر مصوبه جدید دولت ابلاغ می شود. مابه‌التفاوت های جدید حقوق بازنشستگان از تیرماه پرداخت می شود .دولت باید به مصوبه افزایش 38درصدی با 515 هزار تومان تمکین کند.این مابه التفاوت مربوط به سه ماه اول سال است. تقریبا هر مستمری بگیر باید 38 در صد به همراه 515 هزار تومان افزایش حقوق داشته باشد که برای سه ماه باید در تیرماه پرداخت شود

زمان پرداخت مابه‌التفاوت جدید حقوق بازنشستگان |  فرصت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه

حقوق ده درصدی بازنشستگان لغو شد و  تا ده روز دیگر مصوبه جدید دولت ابلاغ می شود. مابه‌التفاوت های جدید حقوق بازنشستگان از تیرماه پرداخت می شود .دولت باید به مصوبه افزایش ۳۸درصدی با ۵۱۵ هزار تومان تمکین کند.این مابه التفاوت مربوط به سه ماه اول سال است. تقریبا هر مستمری بگیر باید ۳۸ در صد به همراه ۵۱۵ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشد که برای سه ماه باید در تیرماه پرداخت شود

در نشست روز گذشته (۳۰ خرداد) هیات تطبق قوانین مجلس، مصوبه‌ی دولت در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان کارگری را به دلیل تغایر با قانون باطل کرد. با این حساب، افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح ملغی شده است و علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) در این رابطه می‌‌گوید: رای هیات تطبیق قوانین مجلس لازم‌الاجراست؛ این رای بعد از طی مراحل اداری از طریق ریاست مجلس به دولت ابلاغ می‌شود و دولت باید این رای را اجرا کند.

بیشتر بخوانید :دستور نهاد ریاست جمهوری به وزارت رفاه برای حل مشکل حقوق بازنشستگان

هرچند هنوز دولت به طور کامل این مصوبه را نپذیرفته است به نظر می رسد بازنشستگان تامین اجتماعی باید منتظر بمانند تا شخص رئیس مجلس ابتدا از بابت ایراد داشتن مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مطمئن شود و بعد ابطال و اصلاح آنرا به صورت رسمی به دولت ابلاغ کند. 

به گفته‌ی علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران)، بازنشستگان با این رای به یک موفقیت دست یافتند و حالا انتظار داریم رای و نظر هیات مدیره سازمان که براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار تنظیم شده بود، برای بازنشستگان اجرایی شود.

عیوضی اضافه می‌کند: در اردیبهشت، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، افزایش مستمری بازنشستگان را براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار و در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به دولت پیشنهاد داد؛ دولت اما افزایش ۳۸ درصدی مستمری میانه بگیران را به ده درصد تقلیل داد؛ با پافشاری بازنشستگان و تشکل‌های صنفی آن‌ها، نمایندگان مجلس به درستی به میدان آمدند و رای به ابطال این مصوبه دادند؛ حالا میلیون‌ها بازنشسته کشور می‌توانند نفسی از سر آسودگی بکشند و در انتظار اجرای قانون باشند.

او با بیان اینکه «انتظار داریم دولت در کمترین زمان ممکن به قانون تمکین کند» می‌گوید: در شرایطی که همه‌ی هزینه‌های زندگی سر به فلک کشیده، افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر، هیچ تناسبی با افزایش هزینه‌های زندگی نداشت؛ ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی، یک نهاد بیمه‌گر مستقل و عمومی است و دولت نباید هیچ نقشی در تعیین مستمری‌ها داشته باشد؛ تعیین مستمری‌ها برعهده‌ی سازمان است و دولت فقط تصویب‌کننده اعداد و ارقام است.

فرصت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان/ پرداخت مابه‌التفاوت حقوق ماه‌های گذشته پس از اصلاح مصوبه

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بعد از اصلاح مصوبه دولت درخصوص بازنشستگان مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته پرداخت خواهد شد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نظر هیات تطبق مصوبات مجلس پیرامون مغایرت مصوبه دولت با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و فرآیند ابطال این مصوبه، گفت: براساس قانون نظر هیات تطبیق مصوبات مجلس مبنی بر مغایرت مصوبه هیات دولت با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به صورت مکتوب به دولت اعلام می‌شود و دولت یک هفته پس از وصول نامه مغایرت برای اصلاح مصوبه خود فرصت دارد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال عدم پذیرش این نظر از سوی دولت، عنوان کرد: دولت طی یک هفته پس از دریافت نامه مغایرت فرصت دارد و اگر مصوبه را اصلاح نکند یا این نظر را نپذیرد در آن شرایط مجلس براساس قانون این اختیار را دارد که مصوبه دولت پیرامون حقوق بازنشستگان را ابطال کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی درخصوص تعیین تکلیف حقوق‌های پرداخت شده در صورت اصلاح مصوبه از سوی دولت، گفت: بعد از اصلاح این مصوبه و اجرایی شدن آن مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته حقوق بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27039

  • ناشناس

    سلام یک بازنشسته پس از ۳۰سال الی ۳۵سال کار و تلاش هنوز صاحب خانه نشده پسرو دختر باید خانه بخت بفرستد تازه اول بیماری و هزینه های گزاف بیماری هم هست تورم۳۰۰ درصد افزایش حقوق ۱۰درصد آیا این عدالت است؟ اگر حکومت اسلامی این است مردم نمی خواهند.

  • مرتضی عربانی

    درصورت عدم تمکین هیئت دولت از رای صادره میبایست مطابق قانون با این هیئت برخورد شود. دیرکرد در پرداختها هم اکنون نیز محاسبه و به حساب ذی حق مستقیماً واریز گردد.
    مگر.....

  • محمدضا ملکی

    انشاءالله زودتر مابه التفاوت رابحساب بریزندکه دیگه خسته شدیم

  • ناشناس

    سلام این ده روز هم سر اون سه ماه تا ببینیم تکلیف چی میشود برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح صبر میکنیم بازم ببینیم دولت تعلل میکند در ابلاغ افزایش

  • ناشناس

    سلام برتمام افرادی که زحمت زیادی برای احقاق حقوق بازنشسته هاکشیدن به همگی خداقوت میگم مانند اقایان عیوضی بیات صادقی وووو واقعا دستون دردنکنه خیرببینید انشاالله

  • جعفر

    تامین اجتمایی باعلم اینکه میدونست مصوبه ابکی دولت درحال ابطال است ولی با زیرکی وزرنگی وبا دورویی کامل باشدت تمام ماوالتفاوت ۱۰٪ را سریعآ به حساب بازنشستگان واریز کرد که از فرصت بعمل امده سوء استفاده کند.نمایندگان محترم مجلس باید در مورد تغییر مدیر عامل تامین اجتمایی که دست نشانده وزیر مسعفی وزارت رفاه میباشد تصمیم قاطع بگیرند چون هنوز خیانت در فضای تامین اجتمایی هم مشهود است.

  • اکبری

    درود به شرفت امیدوارم کسی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی قدم مثبت بر میدارد خدا خیرش بدهد حق گرفتی است پول بازنشستگان را خوردند و اینطور رفتار میکنید ؟ ممنون از لطف کسانی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی قدم مثبت بر میدارد

  • ناشناس

    وقتی یک نماینده‌ای هر رآی را هفتصد هزار تومن به مردم پول میداد توقع دارید برای ما کار کنه یا هزینه‌ای میلیاردی کرده اونو جبران کنه

  • مرتضی عربانی

    چرا داغ مارا تازه میکنید؟!
    دوباره دولت میگوید هیئت تطبیق هیچکاره است .
    من هم در جواب نوشتم:
    مجلس یعنی نمایندگان مردم یعنی قوه مقننه اتفاقاً هئیت دولت یعنی بخشی از قوه مجریه در جایگاهی نیست که بتواند زیر قرار خود زده و مصوبه ای را که خود نیز درآن دخالت داشته یکجانبه تغییر دهد اینکار باروح اصلی قوانین عدالت محور یعنی محترم شمردن قانون و قرارداد های منطبق با قانون و شرع منافات داشته و نادیده گرفتن قوانین و بسوی خودکامگی پیش رفتن است به هر حال قوه قضائیه هم ستون دیگری است که قطعاً وارد شده واحکام خویش را صادر خواهد کرد.
    مگر......

  • حسن

    عجب گرفتاری شدیم از دست اینا

  • م

    از دولت محترم درخواست دارم به رأی کمیسیون تطبیق تمکین کند نگذارد خدای نکرده مملکت ما به آشوب کشیده شودواقعا خیلی گرانیه بازنشستگان درمنطقه است.

  • مشیری

    سلام من شخصاً 37 سال بیمه پرداخت کردم ، دو سال سربازی رو هم بیمه اش رو پرداخت کردم ، شغل من سخت و زیان آور بوده و 22 سال فقط بصورت شبکاری کار کردم ، آخه یکی به دولتی ها بگه با چه استدلالی حقوق من باید 10 درصد افزایش داشته باشه ، مگه تورم 10 درصده ؟ فرض کنید من بعنوان بازنشسته بخوام فقط نون و ماست شکم خانواده ام رو سیر کنم و قید گرانی دارو و روغن و هزاران هزار قلم دیگر را ندید بگیرم ، فرض کنید صاحبخانه دلش به حالم بسوزه و اجاره امسال رو هم زیاد نکنه ( فرض کنید ) آیا فقط این یک قلم ، ماست و لبنیات ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته یا صد درصد ؟ آخه یکم فهم و شعور هم خوب چیزیه !!! تا کی میخواهید دستتون رو تو جیب حقوق بگیر بکنید ؟

  • ناشناس

    این هیات دولت بازنشستگان را چی فرض کرده قانون از خودش درآورده و تصويب کرده یعنی اینقدر بازنشستگان را سرکار گذاشته بی احترامی به بازنشستگان یعنی بی‌احترامی به کل ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران
    هیئت دولت باید انسانهای شریفی باشند نه اینکه حق پیرمردها و میان سالها را ضایع کنند مثل این هیئت دولت

  • سعید

    سلام اخه ۱۰ درصد حقوق چه دردی از ما دوا میکنه حقوق ۵ تومن شده۶تومن ازان طرف برنج ۱۰کیلو ۳۰۰تومن شده ۱ میلیون این اضافه حقوق که دارن ۳ماه توسر خودشون میزنن چه دردی ازما دوا میکنه الان حقوق لشکری ۸۵۰۰ تا۹ میلیون شده ولی مازور زده شده ۶ تومن ازاون ور هم این تورم وگرانی

  • رضا

    باسلام حق ما بازنشستگان خوردن نداره.حق را ناحق نکنید.آخه از روز قیامت بترسید دست توی جیب پیر مردها وپیر زنها کردن خیانت است به انقلاب.

ارسال نظر