بازار خودرو به استیضاح وزیر صمت چراغ سبز نشان داد

یک روز پس از اعلام وصول استیضاح وزیر صمت قیمت خودرو در بازار با کاهش یک تا 2میلیون نسبت به روز گذشته عرضه شد.

بازار خودرو به استیضاح وزیر صمت چراغ سبز نشان داد

یک روز پس از اعلام وصول استیضاح وزیر صمت قیمت خودرو در بازار با کاهش یک تا ۲میلیون نسبت به روز گذشته عرضه شد.

به گزارش عرشه آنلاین ؛ روز گذشته طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد، عمده اختلاف نمایندگان مجلس با وزیر صمت به مسائلی که بیشتر با مشکلات صنعت خودرو گره خورده بود باز می گشت. از جمله این مشکلات می توان به عدم کنترل قیمت و کیفیت خودروهای داخلی اشاره کرد. با اعلام این خبر از یک سو و تداوم کاهشی شدن نرخ دلار از سوی دیگر امروز شاهد افت قیمت خودرو در بازار بودیم؛ بطوریکه هم پرتیراژهای ایران خودرو و هم محصولات سایپا امروز با افت قیمت یک تا ۲ میلیون در بازار عرضه شدند و این روند موجب شد تا بازار که طی روزهای گذشته شکل ثبات به خود گرفته بود؛ تغییر شکل دهد.

البته این تغییر نوسان هم نتوانست خریداران را به بازار بکشاند،بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو این بازار همچنان دوران رکودی خود را طی می کند خبری از خرید و فروش نیست.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز با افت یک تا ۲ میلیون در بازار عرضه شدند رصد بازار نشان دهنده آن است که «قیمت سمند LX » امروز در بازار ۳۰۱ میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF۷»هم در بازار افت ۲ میلیونی داشت و ۳۴۴ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. اما «سمند سورن پلاس» امروز ۳۵۸ میلیون تومان در بازار قیمت خورد تغییر قیمت نداشت.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» هم  امروز افت یک میلیونی قیمت در بازار داشت و ۳۹۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر  ۵۰۹ میلیون تومانی در بازار قیمت خورد. «رانا پلاس» هم بدون تغییر ۳۰۸ میلیون تومانی باقی ماند.

اما خانواده ۲۰۷ هم امروز افت یک تا ۲ میلیون تومانی داشت، امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار با افت یک میلیون تومانی در بازار  ۴۰۲ میلیون تومانی شد و محصول دیگر این خانواه یعنی «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» هم با افت ۲ میلیونی قیمت ۴۰۸ میلیون به فروش رسید.

 قیمت

منبع :اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26980

ارسال نظر