ارزش سهام عدالت بالا رفت

با افزایش شاخص کل بازار سهام امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و۹۲ هزار و۷۳۲ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت بالا رفت

با افزایش شاخص کل بازار سهام امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و۹۲ هزار و۷۳۲ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت امروز. سبد سهام عدالت افزایش یافت. نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت کدامند؟ سبد سهام عدالت باز هم افزایش می یابد؟ سبد سهام عدالت روز گذشته چقدر بود؟

به گزارش عرشه آنلاین، امروز دوشنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۱۱ میلیون و۴۴۹ هزار و۹۲۱ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با۱۲۸۶ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۵۴۷.۲۴۸ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۴۲۶.۵۸۴ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۳۱۱۸ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۶۱۳۰ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار حکشتی، خودرو ، شبدیس، خساپا، مبین، فملی، اخابر بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار فرابورس آریا، دماوند، صبا، دی، کگهر، زاگرس و سمگا بوده است. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

همچنین ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۳۰ خرداد ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۱۲ میلیون و۹۲هزار و۷۳۲تومان رسید.

افزایش ارزش سبد سهام عدالت

ارزش سبد سهام عدالت در هفته چهارم خرداد حدود سه درصد افزایش یافت.

 در پایان معاملات این هفته بازارسهام، ارزش کل سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۷۸۹هزار تومان و ۲۷ میلیون و ۸۶۴هزار تومان رسید.

هم اکنون ارزش ۶۰ درصد سبدقابل فروش، ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، هشت میلیون و ۸۷۳ هزار تومان است.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزارتومانی سهام عدالت،۱۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان شد.

خبرهای خوش درباره ارزش سبد سهام عدالت

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند؛ با این وجود ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان، ۹ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان، ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان.

سهام عدالت از جمله طرح‌های اقتصادی است که می‌توانست برای دارندگان آن که از افراد کم درآمد کشور نیز محسوب می‌شوند، به عنوان یک دارایی قابل توجه تلقی شود.

اما بی‌تدبیری دولت دوازدهم در نحوه آزادسازی این سهام، سبب افت ارزش ان در یک سال و نیم گذشته شده است. این موضوع در حالی رخ داده که سبد سهام عدالت از ارزنده ترین شرکت های بورسی و غیربورسی تشکیل شده است.

در حال حاضر ۴۹ میلیون سهام عدالت هستند که بر اساس اطلاع رسانی های صورت گرفته، سود سال ۹۹ آنها تا پایان اسفندماه سال جاری واریز خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سهام عدالت یک دارایی با ارزش بالا است و سهامداران باید آن را نگهداری کنند تا از محل عایدی آن استفاده کنند. فروش این سهام در وضعیت فعلی عایدی خاصی را نصیب سهامداران سهام عدالت نمی کند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای، از مشمولان سهام عدالتی که موفق به دریافت سود سهام سال ۱۳۹۸ خود نشده‌اند، در خواست کرد، هر چه سریعتر شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

از دیگر سو، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه درباره سود سهام عدالت سال ۹۹ می‌گوید: تاکنون هیچ یک از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهام عدالت بابت عملکرد سال ۹۹ را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

براساس پیگیری‌های صورت گرفته، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در زمینه سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت از اول اسفندماه به حساب دارندگان واریز می‌شود.

سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با افزایش ارزش مواجه شده است. این سهام در دی ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در هفته اول و دوم بهمن ماه این روند نزولی متوقف شد. ارزش این سهام در هفته چهارم بهمن ماه برخلاف شاخص کل بورس رشد کرد.

اما طی هفته سوم بهمن ماه ارزش این سهام با کاهش ۰.۴۳ درصدی مواجه شد اما در هفته گذشته باز هم روند کاهشی ارزش سهام عدالت متوقف شد و این سهام رشد ۰.۳۸ درصدی را تجربه کرد. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس به ترتیب با افت ۰.۱ و ۰.۳ درصدی در این هفته مواجه شدند.

برگه‌ های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته چهارم بهمن ماه به ترتیب با افزایش ۲۸ هزار تومانی، ۳۴ هزار تومانی، ۳۷ هزار تومانی و یک میلیون و ۶۹ هزار تومانی نسبت به هفته سوم بهمن ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان، ۹ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان، ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان.

کاهش ارزش سبد سهام عدالت در یک سال و نیم گذشته موجب ایجاد ضرر و زیان زیادی برای سهامداران عدالت شده است. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۵۱ درصدی مواجه شده است.

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۷ میلیون و ۹۹۱ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۶۱۳ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۳۹۴ هزار تومانی و ۱۹ میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی روبرو شده است.

 منبع : فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26927

ارسال نظر