ماجرای فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در تبریز چه بود؟

مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج درباره توقف هواپیمای استانبول - تهران در فرودگاه تبریز توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در تبریز چه بود؟

سید محمد میرسمیعی گفت: هواپیما که از استانبول استارت می‌زند یکی از سیستم‌های پک دچار اشکال می‌شود در این هنگام هواپیما باید برگردد به مقصد و یا اینکه باید مسیر را در ارتفاع پایین ادامه دهد. با توجه به آنکه این هواپیما با ۱۵ دقیقه تاخیر تیک آف کرده بود، خلبان تصمیم می‌گیرد که ادامه مسیر دهد، اما باید از ارتفاعی که در نظر گرفته شده پایین‌تر پرواز می‌کرد تا به دلیل مشکل سیستم پک، هوای داخل کابین تغییری نکند و برای مسافران مشکل ایجاد نشود.

به گفته مدیر عامل شرکت هواپیمای معراج  در این شرایط خلبان با توجه به محاسباتی که داشته، متوجه می‌شود که ممکن است تا فرودگاه امام با کمبود سوخت مواجه شود و بنابراین در تبریز بدون هیچ گونه حالت اضطراری فرود آمده و اقدام به دریافت سوخت می‌کند و پس از بررسی نهایی تخصصی توسط تکنسین‌ها مجددا به سمت فرودگاه بین اللمللی امام خمینی پرواز می‌کند.

 او می گوید: کل تاخیر این پرواز  ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه بوده و این تاخیر تنها به دلیل اشکال فنی بوده است.

براساس این گزارش روز جمعه ۲۷ خرداد قرار بود که در ساعت ۹ صبح پروازی به تهران انجام شود، اما به گفته مسافران پرواز استانبول - تهران هواپیمای شرکت معراج به علت نقص فنی و عدم سوختگیری در استانبول، بعد از ۸ ساعت اجازه پرواز گرفت و بعد از گذشت یک ساعت، مجبور شد در فرودگاه شهید مدنی تبریز فرود اضطراری برای سوختگیری داشته باشد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26619

ارسال نظر