ایرانی‌ها دومین خریدار بزرگ مسکن در ترکیه شدند

روس‌ها در صدر فهرست خریداران خانه در ماه می در ترکیه قرار گرفتند. اتباع روسیه در ماه گذشته 1275 خانه خریداری کردند و پس از آن ایرانی‌ها با 736 خانه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

ایرانی‌ها دومین خریدار بزرگ مسکن در ترکیه شدند

روس‌ها در صدر فهرست خریداران خانه در ماه می در ترکیه قرار گرفتند. اتباع روسیه در ماه گذشته ۱۲۷۵ خانه خریداری کردند و پس از آن ایرانی‌ها با ۷۳۶ خانه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 به گزارش عرشه آنلاین ؛ داده‌های مرکزی آمار ترکیه (TÜİK) نشان می‌دهد که فروش خانه در ماه می نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۰۷.۵ درصد افزایش یافته است. همچنین خرید خانه توسط خارجی‌ها در ترکیه ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

به نقل از روزنامه حریت ترکیه؛در مجموع ۱۲۲,۷۶۸ خانه در ماه گذشته در ترکیه فروخته شد در حالیکه ۵۹,۱۶۶ واحد در ماه می ۲۰۲۱ و ۵۰,۹۳۶ واحد در همان ماه سال ۲۰۲۰ دست به دست شده بود.

فروش خانه‌های نوساز در ماه می ۸۰.۵ درصد به طور سالانه افزایش یافت و به ۳۲۸۶۰ واحد رسید، در حالی که فروش خانه‌های دست دوم تقریباً ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۹۰۰۰۰ واحد رسید.

استانبول بار دیگر داغ‌ترین بازار املاک بود. ماه گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ خانه در پرجمعیت‌‍ترین شهر ترکیه تغییر مالکیت یافت. آنکارا با فروش ۱۱۵۰۰ واحد در رتبه دوم قرار دارد، و حدود ۷۲۰۰ خانه در ازمیر، سومین شهر بزرگ کشور فروخته شده است.

علیرغم افزایش سالانه در ماه می، فروش خانه نسبت به آوریل که بیش از ۱۳۳۰۰۰ خانه در سراسر کشور فروخته شد، کاهش یافت.

داده‌های TÜİK همچنین نشان داد که فروش در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۷.۷ درصد افزایش یافته است و در مجموع ۵۷۶۰۰۰ خانه فروخته شده است

فروش خانه‌های نوساز سالانه ۲۸.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶۴۰۰۰ واحد رسید، در حالی که فروش خانه‌های دست دوم با ۴۲ درصد افزایش به ۴۱۲،۰۰۰ در ژانویه تا مه رسید.

فروش به خارجی ها افزایش یافت

در ماه می، خارجی‌ها ۵۹۶۲ خانه در ترکیه خریداری کردند که نسبت به سال گذشته ۲۳۶ درصد افزایش را نشان می دهد. فروش املاک به اتباع خارجی ۴.۹ درصد از کل فروش خانه در ترکیه را شامل می‌شود.

استانبول بازار ملک مورد علاقه اتباع خارجی بود. ماه گذشته، خارجی‌ها بیش از ۲۴۰۰ خانه در این شهر خریدند، آنتالیا با ۱۸۸۵ در رتبه دوم قرار گرفت.

روس‌ها و اوکراینی‌ها از آغاز جنگ به آنتالیا که در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد نقل مکان کرده‌اند و خانه‌هایی را در این نقطه داغ تعطیلات می‌خرند یا اجاره می‌کنند.

خارجی‌ها همچنین ۲۶۴ خانه در استان جنوبی مرسین خریداری کردند.

روس‌ها در صدر فهرست خریداران خانه در ماه می قرار گرفتند. اتباع روسیه در ماه گذشته ۱۲۷۵ خانه در ترکیه خریداری کردند و پس از آن ایرانی ها با ۷۳۶ خانه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. فروش خانه به عراقی‌ها و آلمانی‌ها به ترتیب ۶۱۷ و ۲۴۷ بود. اوکراینی‌ها ۲۴۱ خانه در ماه مه خریداری کردند.

از ژانویه تا می، اتباع خارجی در مجموع ۲۶۷۵۳ خانه در ترکیه خریداری کردند که نشان دهنده افزایش ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26579

ارسال نظر