خبر مهم درباره شرایط دریافت وام اجاره | اولویت وام ودیعه مسکن با چه کسانی است؟

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام ۱۷۰ هزار اجاره‌نشین برای وام ودیعه مسکن شرایط متقاضیان این تسهیلات را اعلام کرد.

خبر مهم درباره شرایط دریافت وام اجاره | اولویت وام ودیعه مسکن با چه کسانی است؟

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن اظهار کرد: وام ودیعه‌ مسکن که امسال مطرح شده ارتباطی با مبالغ و منابعی که سال گذشته برای وام مسکن تعیین شده بود نداشته و اعتبارات آن از محل منابع تسهیلات بانکی که بانک مرکزی باید به بخش مسکن بپردازد، تامین می‌شود.

وی با بیان این‌که سیستم بانکی موظف است امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کند، افزود: کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند.

وی ادامه داد: کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و حتی کسانی که اسفندماه سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط درصورتی که اسفندماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

وی از ثبت‌نام ۱۷۰ هزار مستأجر برای وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: وام ودیعه مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون، کلانشهرها ۷۰ میلیون و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین درباره عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن نهضت ملی مسکن اظهار کرد:‌ اگر تا کنون پیامک برای متقاضیان و ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن ارسال نشده به این معناست که هنوز زمین مسکن آن‌ها تامین نشده و تعداد متقاضیان در آن شهر و استان زیاد است و ظرف زمانی بیشتری را برای بررسی نیاز دارند. بنابراین به محض اینکه زمین متقاضی تامین شود، پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود.

اصلانی یادآور شد: ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند ‌با وارد کردن کد رهگیری و کد ملی خود در سامانه نهضت ملی مسکن وضعیت تایید یا عدم تایید شرایط خود را مشاهده کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین درباره تسهیلات مسکن برای خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا، گفت: جلسات آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات مسکن برای سه فرزند به بالا در کمیسیون زیربنایی برگزار و کلیات آن تایید شد که امیدواریم برخی موارد باقیمانده نیز به زودی در کمیسیون‌های فرعی نهایی شود./ تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25362

ارسال نظر