وزیر اقتصاد: مطالبات مردم بسیار زیاد است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی با تصمیم همگرایانه سه قوه حذف شده است، گفت: با همگرایی و همکاری سه قوه باید نقاط ضعف آن شناسایی و رفع گردد و ما در حال شناسایی این نقاط هستیم.

وزیر اقتصاد: مطالبات مردم بسیار زیاد است

ایرنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی با تصمیم همگرایانه سه قوه حذف شده است، گفت: با همگرایی و همکاری سه قوه باید نقاط ضعف آن شناسایی و رفع گردد و ما در حال شناسایی این نقاط هستیم.

سیداحسان خاندوزی که برای سفری دو روزه به اردبیل سفر کرده است ، ظهر روز جمعه در شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تاکید بر اینکه همگرایی بسیار پرارزش‌تر از سایر مولفه‌هاست، افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با تصمیم همگرایانه سه قوه اجرا شد و این اقدام باید سال‌ها پیش اتفاق می‌افتاد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد از مهر سال ۱۴۰۰ هیچ مصوبه‌ای برای ادامه پرداخت ارز۴۲۰۰ تومانی نداشتیم و هفت ماه با مجوز خاص رهبر انقلاب این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز ضروری برای کشور بود، گفت: هرچند این طرح در اجرا نقاط ضعفی دارد اما با همگرایی و همکاری سه قوه باید نقاط ضعف آن شناسایی و رفع گردد و ما در حال شناسایی این نقاط هستیم.

خاندوزی با اشاره به پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام گسترده در کشور گفت: مسائل و مطالبات مردم بسیار زیاد است اما باید سیاست‌گذاران برای منفعت بلند کشور شهامت و قدرت ایستادن در مقابل طرح‌های غیراولویت‌دار را داشته باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اقتصادی که بخواهد نظام نفتی تمرکزگرا به سمت اقتصاد نفتی غیرمتمرکزگرا حرکت کند و موفق شود اول باید ذهنیت مدیران آن تغییر کند ، در واقع مشکل اول کمبود منابع و بودجه نیست بلکه ذهنیت مدیران است که تغییر کند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: واقعیت این است که تحریم‌ها باعث شد اقتصاد ما اجبارا در مسیر تحول گام بردارد.

خاندوزی در ادامه با اشاره به اهتمام خود برای تفویض اختیارات به استان‌ها اظهار کرد: دولت و مجلس باید برای غلبه بر مشکلات باید اختیارات بیشتری به مسئولان استان‌ها بدهند تا آنها بتوانند برای اجرای طرح‌ها تصمیمات مهم‌تری در مرکز استان بگیرند.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در خصوص روش‌های تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات واحدهای تولیدی و زیرساخت‌ها را برطرف کند و مدیران استان باید از روش‌های تامین مالی، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی، جلب درآمدهای منطقه‌ای و جذب سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها استفاده کنند.

 وی تصریح کرد: هنر مدیران استان باید این باشد که یقه مدیران مرکز را بگیرند تا اختیارات بیشتری به آنها داده و تفویض اختیار کنند .

خاندوزی خاطرنشان کرد: منظور از دولت مردمی، فقط انتخابات و سفر استانی نیست بلکه دولت مردمی یعنی مردم منطقه را برپا و توانمند کردن است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته برای سفری دو روزه وارد استان اردبیل شده است، وی روز گذشته در جمع مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و فعالان اقتصادی حضور یافت . خاندوزی قبل از ظهر امروز هم  در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل شرکت کرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25106

ارسال نظر