رستم قاسمی:

مقصر حادثه خونین امروز، خطای انسانی راننده بیل مکانیکی بود

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: آنچه در گزارش‌های اولیه کمیته سوانح آمده، خطای انسانی راننده بیل مکانیکی است که موجب حادثه و خروج از ریل قطار مشهد- یزد شده است.

مقصر حادثه خونین امروز، خطای انسانی راننده بیل مکانیکی بود

رستم قاسمی ظهر امروز در بازدید از محل حادثه قطار مشهد- یزد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این حادثه دلخراش را به همه مردم ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: امدادرسانی در ساعات اولیه آغاز شده و عملیات بازگشایی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمامی مصدومان و فوتی‌ها اعزام شده است، بیان کرد: عملیات امدادی به پایان رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تیم سوانح وزرات راه و شهرسازی و راه آهن هم اکنون در محل حادثه مستقر هستند، بیان کرد: علت سانحه بررسی دقیق خواهد شد و بعد گزارش آن به مردم اعلام می‌شود.

قاسمی ادامه داد: آنچه از شواهد پیداست در این منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی برای بهسازی شرکت‌های طرف قرار داد شب‌ها در منطقه کار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: گویا این مسیر در ساعت ۴.۳۰ عملیات اجرایی تمام و کارگاه تعطیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از تعطیلی کارگاه دو قطار باری از مسیر عبور کرده‌اند و قطار سوم که قطار مسافربری مشهد- به یزد بوده دچار سانحه می‌شود.

وی عنوان کرد: بیل مکانیکی علت اصلی حادثه بوده که اول به لوکوموتیو و بعد به واگن‌های قطار برخورد می‌کند.

قاسمی افزود: در گزارش اولیه سوانح اعلام شده چون لکوموتیو سانحه می‌بیند و شیشه‌های جلو با برخورد با بیل با مشکل مواجه می‌شود ترمز می‌کند و از ریل خارج می‌شود.

آنچه به طور کلی مشخص است خطای انسانی است که بیشتر هم از سمت راننده بیل بوده اما چرا و چگونه و به چه علت بررسی دقیق آن در حال انجام است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24745

ارسال نظر