حاشیه جدید سامانه فروش خودرویی؛ افراد برنده قرعه کشی خودرو تغییر کردند؟

مشکل نوظهور تغییر نام برنده قطعی به نفر رزرو در هنگام تکمیل وجه به خصوص متقاضیان و برندگان محصولات گروه خودروسازی ایران‌خودرو است.

حاشیه جدید سامانه فروش خودرویی؛ افراد برنده قرعه کشی خودرو تغییر کردند؟

اولین مرحله از فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه وزارت صمت به پایان رسید اما حواشی آن همچنان ادامه دارد. سامانه ای که از همان ابتدا بنا بود با تجمیع برنامه های فروش خودرو سازان در این سامانه به افزایش شفافیت و البته تعادل بازار خودرو کمک کند. آنگونه که مسئولان اعلام کرده بودند، قرار بود وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با در دست داشتن اطلاعات کامل این قرعه کشی ها نقش نظارتی خود را پررنگ تر کرده و تخصیص خودرو در کشور را عادلانه تر کنند. اما حواشی پیش آمده در اعلام نتایج مرحله نخست نه تنها منجر به شفافیت نشده که بر بدبینی‌ها در خصوص نحوه تخصیص خودرو دامن زده است.

جدا از تمام مشکلاتی که در ابتدا برای سامانه تخصیص خودرو پیش آمد و اختلالاتی که در برخی روزهای اولیه ثبت نام روی داد و همچنین تاخیری که این سامانه در اعلام نتایج داشت؛ حالا به نظر می رسد مشکل جدید و جدی تری در این طرح نوپای وزارت صمت ایجاد شده است.

مشکل نوظهور تغییر نام برنده قطعی به نفر رزرو در هنگام تکمیل وجه به خصوص متقاضیان و برندگان محصولات گروه خودروسازی ایران‌خودرو است. به این صورت که نام افرادی که پیش از این برنده اعلام شده بود در هنگام تکمیل وجه به عنوان نفر رزرو اعلام شده است و باید تا اتمام مهلت تکمیل وجه منتظر بماند که چنانچه شخصی از تکمیل وجه انصراف داد، جایگزین شود. مشکلی که چند نفر از مخاطبین اقتصادآنلاین نیز گزارش کرده اند و پیگیری های اقتصاد آنلاین از وزارت صمت نشان می دهد که مشکل پیش آمده نه از طرف سامانه بلکه از طرف خودروساز است و این وزارت خانه در حال پیگیری مشکل پیش آمده است و تا ساعات آینده نتیجه این پیگیری ها منتشر خواهد شد.

این سامانه از ابتدا هم برای نظارت بیشتر نهادهایی همچون سازمان حمایت راه اندازی شد و هرگز بنا نبود که قرعه کشی ها از روال همیشگی خارج شود و در نتیجه قرعه کشی ها به صورت تجمیعی توسط خودروسازان انجام شد. به همان روال سابق هم اعلام نفرات رزرو و برنده هم با نظارت وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان توسط خودروسازان اعلام شد.

حالا با مشکل پیش آمده در اعلام نفرات رزرو و برنده که مشکل جدیدی هم نیست دو سوال اساسی مطرح است. اینکه چطور دو نهادی که مسئولیت نظارت بر این تخصیص ها را برعهده داشتند و اساس راه اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را هم افزایش نظارت بیان کرده بودند متوجه چنین اشکال بزرگی نشده اند و هم اینکه خودروساز چگونه متوجه اعلام لیست رزرو به عنوان لیست برنده نشده است.

منبع: اقتصاد انلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24386

  • طاها

    شمارا بخدا حق ما را بگیرید ازشما خیلی خیلی تشکر میکنم

  • تارا

    خودرو تارا دستی پیش فروش معمولی شرکت کردیم اسممون در اومد بعد این تعطیلات تبدیل به مشارکت در تولید شد!!!!!!

  • محسن

    سلام تویه سایت حمایت از مصرف کننده وقت بزارین طرح شکایت کنین 5دقیقه زمانتون رو میگیره احتمال دادن ماشینتون بیشتر میشه https://samt.124.ir/complaint-people اینم لینکه شه

  • اششنا

    اگر بلیط بخت ازمایی گرفته بودیم تا الان چیزی کاسب بودیم

ارسال نظر