خبر تازه درباره کارت سوخت و قیمت بنزین | کارت‌ سوخت اجباری می‌شود؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به خبرهایی در خصوص حذف کارت‌های سوخت جایگاه‌داران و احتمال افزایش قیمت بنزین، این موضوعات را تکذیب کرد و گفت: هیچ تصمیمی در این موضوعات اتخاذ نشده است.

خبر تازه درباره کارت سوخت و قیمت بنزین | کارت‌ سوخت اجباری می‌شود؟

امروز در فضای مجازی تصاویری منتشر شد مبنی بر اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین از جایگاه‌های سوخت، از ابتدای تیرماه الزامی می شود و پیرو این الزام، کارت‌های سوخت جایگاه‌داران دیگر در دسترس عموم مردم نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره حذف کارت سوخت جایگاه‌داران و تغییر و تحول در قیمت بنزین توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید :چرا پمپ‌ بنزین‌ها شلوغ شدند؟ سهمیه کارت سوخت تغییر می کند؟

وی افزود: اینکه از ابتدای تیرماه، تنها با کارت سوخت شخصی اقدام به توزیع بنزین شود و کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد در دسترس مردم نباشد، صحت ندارد.

علی اکبر نژادعلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه، هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، اظهار کرد: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده و قرار نیست که از تیرماه، کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی در خصوص افزایش نرخ بنزین گرفته نشده و تمامی اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود، گفت: بنزین بدون تغییر قیمت توزیع خواهد شد و تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه هیچ کدام از جایگاه‌ها اجازه تغییر قیمت در بنزین را ندارند، گفت: اگر جایگاهی چنین کاری را انجام دهد با جدیت با آن برخورد خواهیم کرد، بنابراین مردم نگران تغییر قیمت بنزین نباشند.

نژادعلی با تاکید بر اینکه سیستم سوخت رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده است و هرگونه تغییر و تحول از سوی شورای اطلاع رسانی دولت اعلام خواهد شد، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت‌های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند./ ایسنا

این در حالی است که فروردین ماه گذشته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: با توجه به دستورالعمل‌های موجود قرار است به زودی کارت‌های آزاد جایگاه‌داران جمع‌آوری شود.

فریدون یاسمی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه  وی در خصوص کارت آزاد بنزین با نرخ دوم، اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل‌های موجود قرار است به زودی کارت‌های آزاد جایگاه‌ها جمع‌آوری شود.وی ادامه داد: مالکان خودرو که دارای کارت هوشمند هستند به میزان ۲۵۰ لیتر بنزین موتور با نرخ دوم، سه هزار تومان و نیمه یارانه‌ای شارژ خواهد شد و می‌توانند در صورت نیاز به سهمیه بیشتر از کارت خود استفاده کنند.وی گفت: سهمیه الان اعمال شده و کارت‌ها شارژ شده، ولی هنوز کارت‌ها جمع‌آوری نشده که به زودی جمع‌آوری خواهد شد.

یاسمی در خصوص مزیت این موضوع به تفاوت قیمت فرآورده‌ها در داخل و خارج  از مرزها اشاره و بیان کرد: این قضیه در راستای کاهش قاچاق سوخت و همچنین مدیریت مصرف موثر خواهد بود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23293

  • javad

    سلام کارت سوخت کجا بود یک کشور نتونه یک‌کارت سوخت درست کنه اون کشور نیست ۶ماه کارت سوخت در خواست دادم هنوز نیومده

ارسال نظر