سکه بهار آزادی و یورو کمیاب شد

سکه بهار در بازار کم پیدا می‌شود که نشان می‌دهد معامله‌گران در حال تبدیل سکه امامی به سکه بهار آزادی هستند.

سکه بهار آزادی و یورو کمیاب شد

سکه بهار در بازار کم پیدا می‌شود که نشان می‌دهد معامله‌گران درحال تبدیل سکه امامی به سکه بهار آزادی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز، سکه رفاه وارد کانال ۱۵ میلیون شد. یورو در بازار کمیاب شد و معامله‌گران می‌گویند قیمت ارز در سایت‌ها به سرنوشت قیمت کالاها در دیوار و شیپور دچار شده است. 

 سکه رفاه وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد. این قیمت قله سکه رفاه در سال جاری و سال‌های قبل بوده است. ورود سکه رفاه به کانال ۱۵ میلیون، ناشی از ذهنیت افزایشی سکه بازان بود.

سکه نقدی بازار هم ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد. برخی معامله‌گران اعتقاد دارند قیمت سکه از جمعه هفته گذشته به یکباره از روند قبلی فاصله گرفته پس باید در انتظار یک اصلاح باید بود.

پدیده جالب در بازار سکه اما حباب‌گیری است. حباب‌گیری بین سکه بهار آزادی و سکه طرح امامی رخ می‌دهد. معامله‌گران سکه زمانیکه شکاف قیمت سکه امامی و بهار آزادی بالا می‌رود، سکه امامی را می‌فروشند و سکه بهار آزادی می‌خرند و وقتی که حباب کم می‌شود برعکس عمل می‌کنند.

درحال حاضر که حباب زیاد شده، سکه بهار در بازار کم پیدا می‌شود که نشان می‌دهد معامله‌گران درحال تبدیل سکه امامی به بهار هستند.

علاوه بر کم‌یابی سکه بهار معامله‌گران مدعی‌اند یورو هم نایاب شده، البته دلیل نایابی یورو برای معامله‌گران روشن نیست. حداقل پشتوانه‌ای ندارند اما با هرکسی که صحبت می شود از کم‌یابی یورو در بازار صحبت می‌کنند.

در بازار معامله‌گران یک ادعای دیگر نیز داشتند، یکسری کانال‌ها و گروه‌ها بودند که اعلام قیمت می‌کردند و بر اساس آن قیمت چارت‌های تکنیکالی بیرون می‌دادند، اما در معاملات یکشنبه از چارت‌های تکنیکالی ارزی خبری نبود. معامله‌گران می‌گفتند بلایی که سر پراید آمده سر قیمت ارز دارد می‌آید.

رصد حساب های مشکوک

نکته بازار هم خبری بود با این تیتر: آغاز رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک. بر اساس این خبر از یکشنبه افراد فاقد شغل که تراکنش حساب‌های آن‌ها بیش از سقف تعیین شده باشد رصد و مسدود می‌شود، معامله‌گران می‌گفتند این رصد حساب‌ها احتمالا از ابتدای سال محاسبه می‌شود و ظرف امروز و فردا حساب‌های خیلی‌ها مسدود می‌شود.

جزئیات جدید از کمبود سکه

کشتی آرای؛ نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کمبود سکه وجود ندارد و قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. سکه مثل سیب‌زمینی و پیاز نیست که کمبود داشته باشد.

در روزهای اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شد که سکه بهار آزادی در بازار کم پیدا می‌شود. در نتیجه معامله‌گران در حال تبدیل سکه امامی به سکه بهار آزادی هستند.

محمد کشتی آرای؛ نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تکذیب کمبود سکه تمام بهار آزادی در بازار گفت: کمبودی وجود ندارد و قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. در نتیجه حباب ایجاد شده است. با روند افزایش قیمت موجود در بازار اگر شما پول خرید سکه را داشته باشید، سکه به وفور وجود دارد. سکه مثل سیب‌زمینی و پیاز نیست که کمبود داشته باشد. قیمت‌ها گران شده است و ما به تفاوت خرید و فروش افزایش پیدا کرده است. هر کس مطابق با سرمایه‌اش سکه خریداری می‌کند. سکه و طلا همیشه برای سرمایه‌گذاری مناسب بوده است. به واسطه مسئولیت در اتحادیه طلا و جواهر نمی‌توانم توصیه به خرید مدل‌های سکه کنم. مردم با دانش و تفکرات خودشان باید اقدام به خرید کنند.  

حباب در هر کالایی به معنای ما به تفاوت قیمت واقعی با قیمت فروش است. هر زمان عرضه بیشتر باشد، حباب کمتر است. با کاهش عرضه حباب قیمت هم افزایش پیدا می‌کند. عدم تعادل عرضه و تقاضا باعث ایجاد حباب می‌شود.

دیروز قیمت سکه افزایش داشت اما صبح امروز کاهش قیمت را در بازار سکه شاهد بودیم. روند قیمت سکه مشخص و قابل پیش‌بینی نیست. باید قیمت را در لحظه و با شرایط موجود بررسی کنیم. حتی قیمت در یک ساعت آینده هم مشخص نیست. سکه بیشتر تحت تأثیر قیمت اونس جهانی و قیمت ارز است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با قیمت ۷  میلیون و ۲۸۰ هزار تومان،  نیم سکه ۳  میلیون و ۶۸۰ هزار  تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی  یک میلیون و ۷۰ هزار  تومان معامله شد. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به  یک هزار و ۷۲۲ دلار  رسید  و  هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ  ۷۲۲  هزار و ۳۲۲ تومان معامله می‌شود./ گسترش نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23128

ارسال نظر