سکه تا کجا بالا می‌رود؟ | قیمت دلار و یورو امروز

قیمت طلا و سکه طی معاملات امروز روندی صعودی داشت و سکه امامی به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید؛ همچنین کارشناس بازار طلا روند قیمت طلا و سکه در روزهای آینده را افزایشی پیش‌بینی کرده است.

سکه تا کجا بالا می‌رود؟ |  قیمت دلار و یورو امروز

قیمت طلا و سکه طی معاملات امروز روندی صعودی داشت و سکه امامی به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید؛ همچنین کارشناس بازار طلا روند قیمت طلا و سکه در روزهای آینده را افزایشی پیش‌بینی کرده است.

بر اساس گزارش ایسنا، قیمت‌های طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه در ایالات‌متحده قوی‌تر شدند که تا حدی به دلیل ضعیف‌تر شدن شاخص دلار آمریکا و کاهش اندک بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته افزایش یافت. با این حال، افزایش شدید شاخص‌های سهام ایالات‌متحده در اواخر هفته، روند صعودی را در بازارهای فلزات گرانبها محدود خواهد کرد.

بهای طلا در معاملات روز جمعه به ۱۸۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۱۸۵۵ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و معاملات آتی نقره کامکس در جولای آخرین بار با ۰.۳۴۵ دلار افزایش به ۲۲.۳۰ دلار در هر اونس رسید.

برخی تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که طلا می‌تواند برای جذب سرمایه‌های صعودی جدید مشکل داشته باشد زیرا فدرال رزرو همچنان به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد در حالی که فشار تورم کاهش می‌یابد. این امر باعث افزایش نرخ بهره واقعی می‌شود که برای طلا، یک دارایی بدون بازده، منفی خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

عباد محمدولی در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت‌ها است قیمت طلا تثبیت نشده و وقفه‌ای که در مذاکرات ایجاد شده و خبرهایی که حول محو روسیه و کمبود گندم منتشر شده است، تقاضا برای ذخیره طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته است. همین موضوع منجر به تغییراتی در انس جهانی طلا شده به نحوی که در یکی دو ماه گذشته هر انس طلا به ۲,۰۶۰ دلار نیز رسید.

این کارشناس بازار طلا گفت: در مقابل، کف قیمت طلا نیز ۱,۸۱۷ دلار بوده است. در بازار داخلی ایران نیز به تبعیت از انس جهانی و مسائل سیاسی و اقتصادی پیرامون، قیمت طلا افزایشی شد.

محمدولی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود روند قیمت طلا و سکه در روزهای آینده افزایشی باشد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز ۷ خرداد برای فروش ۲۵ هزار و ۹۲۶ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۶۶۸ تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۴۹۶ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۰۹ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۵۵۲ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هشت میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22907

ارسال نظر