نان گران می‌شود؟

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان کشاورزی استان زنجان گفت: هیچ نوع افزایش قیمت و محدودیت خرید در نان مصرفی نداریم.

نان گران می‌شود؟

عبدالله جعفری ظهر شنبه در جلسه روند بازرسی توزیع کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران گفت: ۴۸ راننده که بخش غالب این رانندگان از سازمان جهاد کشاورزی هستند با همکاری ۴۶ سازمان دولتی، نظارت بازار در سطح استان از نیمه اردیبهشت‌ماه به طور مستمر همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه طی این دو هفته حدود ۱۲ هزار و ۲۳۰ مورد بازرسی در سطح بازار انجام گرفت، اظهار کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۷۸۰ مورد از نانوایی‌ها بوده است و از این تعداد بازرسی حدود ۷۸۰ مورد تخلف دیده شد که ۵۰۰ مورد در حوزه نانوایی‌ها بوده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان کشاورزی استان زنجان گفت: بیش از ۶۰۰۰ مورد بازرسی هم از سایر صنوف در سطح بازار استان زنجان انجام گرفته است.

جعفری تاکید کرد: همه مجموعه‌های دولتی و بازرسان تعزیرات که اجازه برخورد قانونی را دارند تلاش می‌کنند تا بازار به آرامش برسد.

وی افزود: قیمت آرد صنف افزایش داشته و شاهد تغییراتی در نرخ نان‌های فانتزی و آزادپز و نیز ارقام پرمصرف مثل رشته و ماکارونی بودیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان کشاورزی استان زنجان گفت، ابراز داشت: هیچ نوع افزایش قیمت و محدودیت خرید در نان مصرفی نداریم و با نانوایی‌هایی که به دلایل مختلف قیمت نان را بالا ببرند و دچار تشویش اذهان عمومی و نیز تشویق مردم به ایجاد صف و نگرانی شوند برهورد جدی صورت می‌گیرد.

جعفری به اهمیت تکنولوژی و مدیریت هوشمند امور به سامانه سرند اشاره کرد و گفت: سامانه سرند کمک حال بازرسان خواهد بود.

وی یاد آورد شد: در بازدیدها، تخلفاتی چون تعطیلی و عرضه نکردن نان، پایین بودن وزن نان، پخت نان‌های خارج از آنچه در پروانه فعالیت درج شده، نبود آرد در واحد برای پخت و عرضه نان به قیمت بالاتر مشهود بوده است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22862

ارسال نظر