خبر مهم از سهام ایران خودرو و سایپا

جزئیات جدید ارزش‌گذاری نهایی ایران خودرو و سایپا اعلام شد.

خبر مهم از سهام ایران خودرو و سایپا

قربانزاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: دولت اگر بخواهد سهامش را واگذار کند، به دلیل اینکه سهام طلایی و ارزنده دولت تلقی می‌شود، حتما با ارزش بلوکی بالاتر از تابلو خواهد بود. ما معتقدیم که این دو سهام، سهام ارزنده‌ای روی تابلو هستند و اگر ارزش‌هایی توسط اشخاص اعلام شده، صرفا تخمین شخصی بوده است. ارزش سهام این دو شرکت خیلی بیشتر از قیمتی است که روی تابلوست و با مصوبه هیات واگذاری، ارزش نهایی تعیین می‌شود.

به گفته او، سهام دولتیِ باقی مانده دو خودروساز ایران خودرو و سایپا حداقلی است؛ ۵ درصد ایران خودرو و ۱۷ درصد سایپا. اما سهام تودلی که در این دو شرکت وجود دارد، حدود ۲۰ و ۳۰ خورده‌ای در این دو شرکت است.

امیررحیمی سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی در میز اقتصاد گفته بود: ارزش سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا  حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان  است که عدد بزرگی نیست و قطعا در بازار سرمایه قابل واگذاری است. این صحبت تاثیری بر ریزش بازار سهام این دو شرکت گذاشت.

بعد از آن امیررحیمی در توضیح این اظهار نظر گفت: خصوصی سازی هیچ قیمت گذاری کارشناس رسمی برای ایران خودرو و سایپا انجام نداده عدد اعلام شده ارزش سهام بر اساس قیمت تابلو بوده و نرخ بلوک از نرخ تابلو متفاوت خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22355

ارسال نظر