محسن رضایی: امسال هم شرایط سختی خواهیم داشت/با نردم صحبت شود

محسن رضایی: امسال هم شرایط سختی خواهیم داشت/ باید با مردم صحبت شود که دولت برنامه دارد .

محسن رضایی: امسال هم شرایط سختی خواهیم داشت/با نردم صحبت شود

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت  دولت به دنبال تحول اساسی در تمامی بخش‌ها در کشور به ویژه در بخش اقتصادی است.در چند سال اخیر تورم ۴۰ درصدی را تجربه کردیم و امسال هم شرایط سختی خواهیم داشت

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه در چند سال اخیر تورم ۴۰ درصدی را تجربه کردیم  و امسال هم شرایط سختی خواهیم داشت ادامه داد: در پنجاه سال اخیر فروش دلارهای نفتی به بانک مرکزی مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرد،دولت جلوی این اقدام را گرفت و تصمیم گرفته شده این دلارها به تمامی بانک ها فروخته شود.

محسن رضایی با اشاره به کسری بودجه دولت قبل اظهار داشت: دولت قبل ۵۰۰ هزار میلیارد ریال به عنوان تنخواه از بانک مرکزی دریافت کرده بود که این پول بدون پشتوانه وارد بازار شد و مشکل نقدینگی  در کشور ایجاد کرد، دولت های گذشته نسبت به فروش دلار نفتی جهل داشته و در خصوص کسری بودجه ناتوان بودند.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان این نکته که گرانی با گرانفروشی ۲ مسئله است و اگر تمام بازارها درست عمل کنند و حتی مشکل گرانی را حل کنیم اما رانت باشد باز هم گرانفروشی داریم گفت:  باید با مردم صحبت شود که دولت برنامه دارد و به دنبال این است که با تحول در اقتصاد کشور معیشت مردم را درست کند.

ارز ترجیحی یک محاسبه اشتباه از دولت قبل بود

وی گفت: استفاده از ارز ترجیحی موجب تخلیه ذخایر ارزی کشور شد، اصلاح  ارز ترجیحی بر اثر یک محاسبه خوش بینانه دولت قبل از بازار ارز کشور ایجاد شد که با آغاز تحریم های سنگین بر کشور مشکلات سختی وارد شد و دولت  برای خرید کالاهای اساسی با مشکلات زیادی در رابطه با تامین نقدینگی مواجه شد.

رضایی ادامه داد: ارز ترجیحی با ارز آزاد فاصله زیادی داشت و همین موضوع باعث فراهم شدن شرایط رانت برای وارد کنندگان و واسطه ها  شد.

وی ادامه داد: قاچاق با وجود ارز ترجیحی بسیار زیاد بود و ۳۰ درصد کالاهای کشور قاچاق می شد،ارز ترجیحی باعث کاهش منابع و فساد اقتصادی و ترویج قاچاق شد.

رضایی در خصوص اجرای قانون مردمی کردن یارانه ها از سوی دولت اظهار داشت: طبق محاسبه انجام شده پرداخت چهار میلیون ریال به طبقات پایین جامعه و سه میلیون ریال به طبقات بالا موجب تعادل در زندگی مردم خواهد شد ،این طرح آنقدر منطقی است که مشکلات فعلی را مرتفع خواهد کرد

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22308

ارسال نظر