جدیدترین قیمت نان باگت بعد از گرانی آرد | کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی فروش نان فانتزی

قیمت آرد برای تولیدکنندگان نان‌های فانتزی ۱۰ برابر شده و فروش این نان‌ها در کشور ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

جدیدترین قیمت نان باگت بعد از گرانی آرد | کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی فروش نان فانتزی

در روز‌های گذشته رئیس اتحادیه نان حجیم و نیمه حجیم کشور اعلام کرد: «قیمت آرد برای تولیدکنندگان نان‌های فانتزی ۱۰ برابر شده و فروش این نان‌ها در کشور ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است. پیش از آزادسازی، قیمت ۱۰۰کیسه آرد هفت میلیون تومان بود، اما هم اکنون یک واحد صنفی باید آن را به قیمت ۷۰ میلیون تومان بخرد.»

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد معتقد است فروش نان حجیم به نسبت گذشته، کمی کاهش پیدا کرده و شرایط تغییر چندانی ندارد.

مصطفی کشتگر گفت: در واقع بخشی از فروش که مربوط به مصرف مغازه‌ها و فست فود‌ها بوده، تغییر چندانی نداشته، اما کاهش فروش در سوپرمارکت‌ها و هایپر‌ها مورد تایید است. موردی هم از جمع آوری و تعطیلی واحد صنفی در جریان گرانی‌های اخیر نداشته ایم و حتی در چند روز گذشته متقاضی جدید برای ایجاد واحد صنفی نان حجیم داشته‌ایم.

او گفت: همیشه در پی تغییرات این چنینی، شاید در بازه‌ای یک هفته‌ای تا ۱۰ روزه از سوی مردم مقاومت وجود داشته باشد تا جراحی اقتصادی تمام شود، اما بعد همه چیز به روال سابق بازمی‌گردد و هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد، شاید نه مانند قبل، اما مصرف یک مقداری متعادل‌تر و واقعی‌تر می‌شود.

کشتگر گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش تولید داشتیم. هم اکنون فضا رقابتی است و کسی می‌تواند در این چرخه بماند که کیفیت بهتری داشته باشد و بتواند هزینه تولیدش را پایین بیاورد. نانوا‌هایی می‌توانند در این بازار بمانند که هم خلوت‌تر باشند و هم دستگاه‌هایشان را به روز کنند.

قیمت نان فانتزی نزولی شده است

رئیس اتحادیه صنف نان حجیم گفت: قیمت‌ها طی چند روز اخیر روند نزولی پیدا کرده است، یعنی نان باگتی که در گذشته ۶۶۰ تومان بود با اصلاح قیمت‌ها به سه هزار و خرده‌ای تومان رسیده بود، ولی خود من در روز‌های اخیر با قیمت کمتر از این نان حجیم تهیه کردم.

او گفت: فکر می‌کنم سازمان حمایت در هفته جاری قیمت‌ها را اعلام خواهد کرد. آزاد شدن قیمت آرد و به دنبال آن افزایش حدود سه برابری قیمت نان‌های حجیم و نیمه حجیم در چند روز گذشته موجب کاهش چشمگیر مشتریان نان‌های فانتزی چه در حوزه مصارف خانگی و چه در بخش اغذیه فروشی‌ها و ساندویچی‌ها شد. کاهش قدرت خرید مردم و در پی آن کاهش فروش نان‌های فانتزی از یک جهت نشان دهنده خالی شدن سبد مصرفی مردم است، اما از سوی دیگر به دنبال اصلاح قیمت‌ها، دست دلالان و سودجویان از یارانه‌ها قطع می‌شود تا به مرور آرامش بر بازار حاکم شود و بخش قابل توجهی از مردم که به دلیل ارزانی نان بیش از حد نیاز خرید می‌کردند و دورریز زیادی داشتند، بر اساس نیاز واقعی و به دور از اسراف خرید کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21958

ارسال نظر