کسانی که یارانه نگرفتند بخوانند | چگونه برای دریافت یارانه اعتراض بزنیم؟ + لینک و روش تصویری ثبت‌نام

با واریز یارانه بسیاری از افراد اعلام می کنند که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومان رییسی را دریافت نکردند؛ این افراد باید چه کنند؟

کسانی که یارانه نگرفتند بخوانند | چگونه برای دریافت یارانه اعتراض بزنیم؟ +   لینک و روش تصویری ثبت‌نام

کسانی که یارانه نگرفتند این مطلب را بخوانند و  اعتراض خود را درسامانه ثبت کنند .به گزارش‌عرشه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده در راستای تکلیف مقرر در جزء ۱ بند ص تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد.

با واریز یارانه بسیاری از افراد اعلام می کنند که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومان رییسی را دریافت نکردند؛ این افراد باید چه کنند؟ «آیا برای شما یارانه واریز نشده است؟ آیا این احساس را دارید که در دهک بندی خانواده شما اشتباهی رخ داده است؟» افراد و خانواده‌های زیادی بعد از واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی سوال‌هایی از این دست دارند. بر اساس اعلام دولت، ۲۳ میلیون خانوار  یکی از یارانه‌های معیشتی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند اما اگر شما از آن دست افرادی هستید که هیچ کدام از این یارانه‌ها را نگرفته اید یا به دهک خود اعتراض دارید و فکر می‌کنید باید به جای ۳۰۰ هزار تومان به هر نفر از خانواده شما ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شده این گزارش را از دست ندهید چون در بخشی از این گزارش مسیر گام  به گامی را برای اعتراض به نگرفتن یارانه و دهک بندی برای تان نوشته ایم که می‌تواند به شما کمک کند.

سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری نمایند و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

زمان ثبت‌نام از متقاضیان جدید یارانه و جامانده بر اساس آخرین رقم سمت راست کدملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برای اعداد زوج و همچنین روز های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای اعداد فرد از طریق این درگاه می‌باشد. 

درصورتی که این متقاضیان به هر دلیلی موفق به انجام ثبت‌نام در روزهای یادشده نشوند، می‌توانند در روز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ و یکشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است ثبت‌نام پس از این تاریخ متوقف نخواهد شد و تاریخ جدید برای افرادی که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام نشوند، متعاقباً اعلام می‌شود.

برای ثبت‌نام در اختیار داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

از مهلت پنج روزه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای نام نویسی متقاضیان یارانه جدید، فقط روز شنبه و یکشنبه رافرصت دارید.  یارانه جدید بابت خرید اقلام ضروری به ۹ دهک اول درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. دهک اول تا سوم سرانه هر نفر ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهارم تا نهم سرانه ماهانه هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است.

۲ روز اول این مهلت پنج روزه مختص سرپرستان خانواری بود که کد ملی آنها به یکی از شماره‌های زوج ختم می‌شد، دیروز و امروز برای دارندگان کد ملی با رقم فرد بود و فردا هم برای همه کسانی است که صرفه نظر از زوج یا فرد بودن کدملی موفق به ثبت نام نشده اند.

این سازمان پیشتر از معترضانی یارانه نگرفته، خواسته بود ابتدا از وضعیت یارانه‌بگیری خود مطلع شوند و سپس برای ثبت نام در سامانه اینترنتی این سازمان اقدام کنند.

متقاضیان می‌بایست برای اطلاع از وضعیت یارانه‎‌بگیری خود، کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کنند و در ادامه برای ثبت نام به سامانه اینترنتی my.gov.ir مراجعه کنند.

پیش از این نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با راه اندازی سامانه اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir شروع به نام نویسی از معترضانی کرده بود که یارانه جدید را دریافت کرده‌اند اما نسبت به دهک بندی اعتراض داشتند.

زمان اعلام نتیجه ثبت نام یارانه‌های جدید

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: زمانی که ثبت نام کامل شود، کد ملی سرپرست خانوار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و در آنجا براساس شاخص‌هایی که دارند، کد ملی‌ها بررسی، دهک‌ها مشخص و به ما ابلاغ می‌شود.

حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها در ارتباط زنده با شبکه خبر به سوالات زیر پاسخ داد.

براساس کدملی سرپرست خانوار، ثبت نام افراد از روز سه شنبه و چهارشنبه آغاز شده است. افرادی که عدد سمت راست کد ملی آن‌ها زوج است، روز‌های سه شنبه و چهارشنبه و افرادی که رقم سمت راست کد ملی آن‌ها فرد است، روز‌های پنج شنبه و جمعه، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت می‌توانند ثبت نام کنند. کسانی که نتوانستند در این روز‌ها اقدام به ثبت نام کنند، در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته بعد می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

این افراد برای ثبت نام به آدرس اینترنتی my.gov.ir مراجعه کنند. اگر هم می‌خواهند وضعیت یارانه دریافتی خود را بررسی کنند، می‌توانند کد دستوری #کدملی*۴۳۸۵۷*۴*  را شماره گیری کنند و از وضعیت یارانه خود آگاه شوند.

زمانی که ثبت نام کامل شود، کد ملی سرپرست خانوار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و در آنجا براساس شاخص‌هایی که دارند، کد ملی‌ها بررسی، دهک‌ها مشخص و به ما ابلاغ می‌شود. سپس یارانه افراد از ابتدای طرح محاسبه و معوقات هم پرداخت می‌شود.

جامانده‌ها تا چه زمانی برای ثبت‌نام فرصت دارند؟

افرادی که نتوانند طی این چند روز ثبت نام کنند، مجددا تاریخ ثبت نام به آن‌ها اعلام می‌شود.

به چند نفر یارانه جدید تعلق گرفت؟

  بر اساس آخرین آمار پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ، به حدود 78 میلیون نفر یارانه نقدی و به ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی پرداخت می‌شده  است. با این حال آن طور که وزیر اقتصاد گفته است، ۳۰ درصد از جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. به گزارش ایسنا به نقل از احسان خاندوزی ۱۰ درصد از جمعیت هم بی نیاز از کمک‌های حمایتی دولت هستند. این یعنی حدود 25 میلیون و 200 هزار نفر در سه دهک پایین جامعه قرار دارند و ماهانه نفری 400 هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.  حدود 50 میلیون و 400 هزار نفر هم بین دهک‌های 4 تا 9 قرار دارند و ماهانه نفری 300 هزار تومان دریافت می‌کنند. حدود 10 درصد جامعه یعنی 8 میلیون و 400 هزار نفر هم جزو دهک بالای جامعه شناخته شده‌اند که یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.

چه افرادی می‌توانند اعتراض کنند؟

اگر پیش از این دریافت کننده یارانه معیشتی بوده اید حالا می‌توانید به واریز نشدن یارانه یا دهک بندی صورت گرفته اعتراض کنید اما اگر تا پیش از این یارانه معیشتی دریافت نمی‌کردید باید صبر کنید چون هنوز سامانه‌ای برای اعتراض این افراد در نظر گرفته نشده اما از میان 78 میلیون نفری که تا پیش از این یارانه معیشتی می‌گرفتند هم حدود 3 میلیون نفر از دریافت یارانه محروم شده‌اند که می‌توانند  به پرداخت نشدن یارانه و تعیین تکلیف دهک خود اقدام کنند. البته افرادی که فکر می‌کنند در 3 دهک پایین جامعه قرار دارند اما یارانه 300 هزار تومانی دریافت کرده‌اند هم می‌توانند به دهک بندی انجام شده اعتراض کنند.

چگونه اعتراض کنم؟

برای اعتراض به دریافت نکردن یارانه یا دهک بندی چند روش وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها به این موضوع اعتراض کنید.  در ادامه شیوه اعتراض با تلفن ثابت، تلفن همراه و سایت را مرحله به مرحله برای شما نوشته ایم.

با 0920006369 تماس بگیرید

اگر تلفن ثابت یا تلفن همراه در دسترس دارید با شماره 09200006369 تماس بگیرید و اعتراض خود را ثبت کنید. بعد از این که تلفن گویا پاسخ شما را داد برای این که از دهکی که توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی شما در آن قرار دارید مطلع شوید، ابتدا شماره ملی و بعد شماره تلفن همراهی را که به نام همان کد ملی است وارد کنید و منتظر پاسخ اپراتور بمانید. بعد از این که اپراتور دهک شما را اعلام کرد از شما می‌خواهد در صورت اعتراض به دهک بندی صورت گرفته عدد یک را وارد کنید. در ضمن شماره پیگیری اعتراض شما برای شماره همراه تان پیامک می‌شود تا در آینده بتوانید اعتراض تان را پیگیری کنید.  البته اگر سوال‌های دیگری در خصوص یارانه‌ها دارید هم می‌توانید با شماره گیری 0216369 سوالات خود را از یکی از 120 اپراتور این سامانه جویا شوید.

از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir 

اگر می‌خواهید از طریق سایت به دهک بندی صورت گرفته اعتراض کنید باید وارد سایت «hemayat.mcls.gov.ir» شوید. در این بخش با پرکردن اطلاعات خواسته شده که ما قدم به قدم آن را به شما توضیح داده ایم می‌توانید اعتراض خود را ثبت کنید.

1- برای ورود به سامانه باید از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنید. شماره ملی سرپرست را به ‌صورت یک عدد 10 رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید.

2- در بخش دوم باید شماره حسابی را که یارانه خانوار به آن واریز می‌شود وارد کنید. توجه داشته باشید که  شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد.اگر شماره حساب تان را ندارید می‌توانید از طریق خودپرداز شماره حساب خود را به دست بیاورید یا به بانک تان مراجعه کنید.

3- اگر خانواده چند نفره هستید باید علاوه بر شماره ملی سرپرست، شماره ملی یکی از اعضای خانوار خود را نیز وارد کنید. البته چنان چه خانوار شما یک نفره است، گزینه «خانوار یک نفره» را انتخاب کنید.

4- در بخش تصویر امنیتی هم  لطفا عددی را که در این تصویر نمایش داده شده است  در کادر وارد و روی دکمه ورود کلیک کنید.

5- در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود نتیجه اطلاعات به شما  نمایش داده می‌شود که یارانه گرفته اید یا نه. در هر صورت شما می‌توانید با فشاردادن کلید درخواست بازبینی به دهک بندی صورت گرفته اعتراض کنید.

6- با فشردن بازبینی صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که باید در صورت شکایت از دهک بندی گزینه «با درخواست بررسی مجدد موافقم» را انتخاب کنید.

7- اعتراض شما ثبت شده و باید منتظر نتیجه بمانید. حالا شما هم جزو یک میلیون و 50 نفری هستید که تا ظهر روز گذشته اعتراض خود را ثبت کرده‌اند. 

راهنمای تصویری 

چند روزی است که از پرداخت یارانه جدید رییسی می‌گذرد؛ با پرداخت این یارانه بسیاری به این موضوع اعتراض داشتند که باوجود اینکه وضعیت مالی مناسبی نداشتند، یارانه دریافت نکردند. از سویی دیگر نیز اعلام شده است که این افراد می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند؛ اما برای ثبت اعتراض باید چه کرد؟ در این گزارش با ما همراه باشید تا مراحل ثبت اعتراض برای دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی را برایتان تشریح کنیم.

مرحله اول: وارد سایت  hemayat.mcls.gov.ir شوید

مرحله دوم: پنجره زیر برای شما باز می‌شود؛ گزینه ورود به سامانه را بفشارید. 

NszaVSLLvJhv

مرحله سوم: اطلاعاتی که از شما درخواست شده را تکمیل کنید؛ این اطلاعات شامل کدملی سرپرست خانوار، شماره حساب واریز یارانه و نیز شماره حساب یکی از اعضای خانواده است.

vGmrJ2IbD7ag

مرحله چهارم: در این مرحله به شما گفته می‌شود که مشمول هستید یا خیر؛ اگر با عبارت غیر مشمول مواجه شدید، گزینه نمایش شناسنامه اقتصادی خانوار را انتخاب کنید.

اعتراض به یارانه

مرحله پنجم: در این مرحله اطلاعات اعضای خانواده شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید ببینید که میانگین درآمد و هزینه اعضای خانواده شما چقدر است.

اعتراض به یارانه

مرحله ششم: صفحه را پایین بکشید تا بتوانید سایر اطلاعات اعضای خانوار را ببینید. اگر هنوز نسبت به اینکه قصد ثبت اعتراض دارید، مطمین هستید، گزینه درخواست بازبینی را فشار دهید.

اعتراض به یارانه

مرحله هفتم: در پنجره بعدی، با درخواست بررسی مجدد موافقم را انتخاب کنید. 

اعتراض به یارانه

مرحله هشتم: در نهایت این صفحه برایتان باز می‌شود و حال می‌توانید به اینکه اعتراضتان ثبت شده، مطمین باشید.

اعتراض به یارانه

 

منبع: اقتصادآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20785

  • ناشناس

    ما ملت به دیوان عدالت اداری شکایت داریم

    چون طبق آمار دولت قبل خط فقر زیر یازده میلیون. تومان درآمد زیر خط فقر اعلام شده بود
    الان این وزیر رفاه مردم را به تمسخر گرفته
    دهک یک درآمد یک و ششصد.
    .دهک دو درآمد دو نهصد
    دهک نهم درآمد درآمد شش میلیون
    دهک دهم درآمد ده میلیون و پانصد ..کلا درآمد همه دهک ها مربوط به زیر خط فقر است

    واصلا هیچ دهک روی خط فقر یا بالای خط فقر نیست .پی خانواده‌های متوسط ضعیف کجای این دهک ها هستند .؟؟؟؟؟؟خانواده متوسط کجای این دهک ها هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟

    دوما دولت تمام ارز ۴۲۰۰بیم ملت تقسیم نکرده. و در اجرا بخیل خرج داده ،،چهارصد هزار میلیارد هزینه دولت قبل برای ارز ۴۲۰۰بوده کاری به اختلاس هم نداریم الان این دولت دویست هزار میلیارد را گذاشته برای دهک ها

    سوما یارانه بیستم هر ماه یارانه انرژی قطع کرده ..

    دولت باید یارانه را درست اجرا کند و تا قشر متوسط مرفه. یارانه درست راست بدهد

  • ناشناس

    سلام من قرعه کشی خونگی دارم چرا


    اردیبهشت ماه میکرفتم قطع کردین من یک مستمری بگیر هستم پسرمم بامن زندگی میکنه کار میکنه برای خودس

  • دردمند

    سلام چرا یارانه مابیماران خاص وصعب العلاج راقطع کردید خدا را خوش میاد به جای اینکه دردی از دردامون کم بشه وبه بیماران کمک بشه بهمون ظلم میکنید این چه سیستم محاسباتی که بیماران را تشخیص نمیده جز دهک دهم حساب میکنید عدالتتون اینه ما دردامون کمه بااین گرونی سرسام اور مایحتاج زندگی ودکتر ودارو چکار کنیم سامانه ای برای بیماران بگذاریدشما که با کد ملی افراد به دارایی هاشون دسترسی دارید با همون کدملی خانواده هایی که بیمار ان صعب العلاج دارندمشخص شود

ارسال نظر