مخالفت عجیب سه وزارتخانه با افزایش حقوق بازنشستگان

وزیر کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز دفاع خوبی از افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت انجام دادند

مخالفت عجیب سه وزارتخانه با افزایش حقوق بازنشستگان

اردیبهشت ماه به انتها رسید اما از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نشد.دولت قرار بود در این ماه با افزایش مستمری سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری موافقت کند.انتظار می‌رفت، این افزایش در جلسات بعد از عید فطر هیات دولت تصویب شود. به هر دلیل این افزایش هنوز در نوبت دستورکار هیات دولت قرار دارد.نتیجه اینکه به احتمال زیاد حقوق و مستمری این ماه کارگران و کارمندان بازنشسته نیز علی الحسابی پرداخت خواهد شد.

در همین راستا جلسه «مشاوره حقوق کار و تامین اجتماعی» خانه کارگر جمهوری اسلامی در فضای اینستاگرام به صورت زنده  برگزار شد.در این نشست مجازی، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان، بیان کرد: وزیر کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز دفاع خوبی از افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت انجام دادند. ما نیز مثل این آقایان خوش‌بین هستیم، اما بازنشستگان از مجموعه اتحادیه پیشکسوتان توقع پیگیری دارند و ما نیز در این راستا حداکثر پیگیری را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بازنشستگان تمایل ندارند در این شرایط حساس کشور اعتراض گسترده داشته باشند، عنوان کرد: دولت هم در این زمینه نباید نگران کسری بودجه باشد زیرا رقم خاصی با افزایش حقوق بازنشستگان نصیب کسی نمی‌شود که بخواهد در تورم موثر باشد. این طرح یارانه‌ای دولت بود که اثر تورمی خود را در اقتصاد نشان داده و مقصر تورم خود دولت است.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه منابع افزایش حقوق بازنشستگان بنابر قانون پیش‌بینی شده است، یادآور شد: دغدغه ما  تصویب مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان است و سه وزارتخانه در دولت با این اقدام مخالف هستند که باید در این زمینه آن‌ها نیز کوتاه بیایند.

نباید وضع کارکنان دولت را با بازنشستگان تامین اجتماعی خلط کنیم

صادقی با بیان اینکه دولت اکنون برای کارکنان خود تنها ۱۰ درصد افزایش اجرا کرد، عنوان کرد: با متناسب‌سازی قطعا این کارمندان و کارگران دولت چیزی بیش از ۳۸درصد مورد مطالبه در نیمه امسال دریافت خواهد کرد و منابع آن در بودجه موجود است، لذا ما نباید وضع کارکنان دولت را با بازنشستگان تامین اجتماعی خلط کنیم و گره زدن این دو مسئله فرار رو به جلو است.

وی اضافه کرد: امیدواریم دولت در این زمینه تعقل به خرج دهد و سعی کند بازنشستگان که پای انقلاب ماندند و در جنگ و هزاران رویداد دیگر حضور داشتند را پای ارزش‌های نظام نگه دارد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21070

ارسال نظر