آغاز تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی از خرداد ماه

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام آغاز تفکیک حساب‌های بانکی تجاری و شخصی از خرداد امسال ، جزئیات این اقدام را نیز تشریح کرد.

آغاز تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی از خرداد ماه

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام آغاز تفکیک حساب‌های بانکی تجاری و شخصی از خرداد امسال ، جزئیات این اقدام را نیز تشریح کرد.

محمد برزگری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روند اجرایی تفکیک حساب‌های بانکی تجاری و شخصی از ابتدای خرداد امسال آغاز خواهد شد. در پی این اقدام، صاحبان حساب‌های تجاری باید به سازمان امور مالیاتی تجاری حساب خود را اعلام کنند. در این زمینه، تمام حساب‌های بانکی در کشور شخصی فرض می‌شود و فقط دارندگان حساب‌های تجاری و مرتبط به کسب‌وکار باید به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که این حساب مرتبط به کسب‌وکار و فعالیت تجاری یا اقتصادی آن‌هاست.

وی افزود: این اقدام در راستای فراهم‌سازی مقدمات اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان انجام می‌شود زیرا یکی از الزامات این قانون اعلام ماهیت حساب‌های تجاری به سازمان امور مالیاتی به منظور شفافیت و نظارت مالی است.

برزگری با تاکید بر این که تلاش سازمان امور مالیاتی بر این است که این روند با سهولت و غیرحضوری انجام شود تا موجب ابهاماتی برای مردم نشود، گفت: تا پایان امسال قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اجرا خواهد شد.

۲ آسیب کار تجاری با حساب های شخصی

شاید بتوان تفکیک حساب های بانکی شخصی از تجاری را یکی از مهم ترین محورهای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان دانست چرا که استفاده برخی فعالان تجاری از حساب های شخصی دیگران، همواره راهکاری برای نبود شفافیت مالی و فرار مالیاتی بوده است.

 از سوی دیگر در این روزها که موضوع دهک بندی یارانه بگیران داغ است، گردش حساب های بانکی یکی از ملاک های دهک بندی است و افرادی که حساب هایشان گردش بالایی دارد، بیش از دیگران در معرض قرار گرفتن در دهک های درآمدی بالا و حذف یارانه هستند. 

در حالی که یک مغازه دار جزء که در عمل حساب بانکی اش گردش بالایی دارد لزوما از یک حقوق بگیر ثروتمندتر نیست. به این ترتیب با تفکیک حساب شخصی از تجاری سوء برداشتی که در این زمینه وجود دارد رفع می شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21128

ارسال نظر