جزئیات مهم نحوه جدید قرعه‌کشی و ثبت‌نام خودرو | برندگان قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده خودروسازان مشخص شدند

قرعه‌کشی ۴ میلیون متقاضی خودرو در سامانه یکپارچه، دوشنبه ۹ خرداد، برگزار شد و منتخبان سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام شدند.

جزئیات مهم نحوه جدید قرعه‌کشی و ثبت‌نام خودرو | برندگان قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده خودروسازان مشخص شدند

سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو به روزرسانی شده و اسامی منتخبان اعلام شد.

۲۷ اردیبهشت ماه اولین دوره ثبت نام در سامانه جدید قرعه کشی خودرو آغاز شد و تا یک هفته یعنی سوم خردادماه ادامه داشت. پس از پایان مهلت ثبت نام اعلام شد که قرعه کشی نهم خرداد ماه انجام و اسامی منتخبان ۹ صبح دهم خرداد ماه اعلام شود.

با این حال نتایج قرعه کشی دیروز منتشر نشد و وزارت صمت علت این امر را «انجام استعلامات و صحت‌سنجی روندها به‌منظور تخصیص دقیق و عادلانه خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده به متقاضیان» اعلام کرد.

همچنین مسئولان وزارت صمت تاکید کردند که اسامی اولین دوره قرعه کشی خودرو امروز چهارشنبه اعلام خواهد شد که بالاخره هم اکنون سامانه به روزرسانی شده و نتایج اعلام شد. البته با توجه به حجم زیاد ورود کاربران، سامانه کند پیش می‌رود.

گفتنی است، در سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو چهار میلیون و ۱۵۷ هزار و سیصد و پنجاه و دو نفر متقاضی خرید خودرو ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه میلیون و ۸۷۸ هزار و سیصد و یک نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر نیز در طرح حمایت از خانواده و جوانی ثبت‌نام کردند.‌

مجموع ظرفیت در نظر گرفته‌شده در خودروهای عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ دستگاه بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع شامل فروش فوری، فروش فوق‌العاده، طرح جوانی جمعیت، فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید ارائه شد.

برای مشاهده نتیجه قرعه کشی خودرو به این آدرس اینترنتی مراجعه کنید.

جزئیات کامل ثبت‌نام خودرو در سامانه جدید

طبق پیش‌بینی‌ها در اولین دوره از فروش خودرو در سامانه یکپارچه، گروه صنعتی ایران‌خودرو، گروه خودروسازی سابپا و شرکت‌های خودروساز خصوصی بهمن‌موتور، مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و آرین پارس‌موتور محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

سایپا

اما براساس اعلام گروه خودروسازی سایپا، این گروه خودروسازی در اولین طرح فروش یکپارچه خودرو، شش محصول خود را در قالب فروش فوق‌العاده و چهار محصول را در قالب طرح پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید را عرضه کرده است.

در این مرحله از فروش سراسری، سایپا شش محصول تیبا، تیبا ۲، ساینا، کوییک معمولی، کوییک R  و کوییک S هرسه با گیربکس معمولی را برای فروش فوق‌العاده و چهار محصول ساینا، کوییک معمولی، کوییک R و کوییک‌S با گیربکس‌های معمولی را در قالب پیش فروش یکساله عرضه کرده است. همچنین سایپا همزمان طرح حمایتی مادران دارای دو فرزند و بیشتر را طبق روال طرح‌های قبلی برای محصولات مذکور در برنامه فروش خود در این سامانه دارد.

ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز دو محصول هایما S۵ و هایما S۷ پلاس را بصورت پیش‌فروش یکساله، پنج محصول پژو پارس، پژو ۲۰۷i، پژو ۲۰۶، راناپلاس و سورن پلاس را در قابل فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش با موعد تحویل شهریور تا دی ۱۴۰۱ بسته به‌نوع خودروها و همچنین  دو خودرو تارا و دنا پلاس را به سه شیوه فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و طرح مشارکت در تولید عرضه می‌کند.

بهمن‌ موتور

همچنین گروه خودروسازی بهمن‌موتور نیز طرح فروش فوق‌العاده دو محصول فیدلیتی پرایم در دو مدل پنج و هفت نفره و دیگنیتی پرایم را از طریق سامانه جامع فروش خودرو دارد.

آرین پارس‌موتور

آرین پارس موتور نیز بخشنامه فروش فوق‌العاده خودرو لاماری‌ایما را منتشر کرده است. طبق اعلام این شرکت، برنامه فروش فوق‌العاده خودرو لاماری‌ایما با قیمت قطعی معادل ۹۸۹ میلیون تومان و با موعد تحویل ۹۰ روزه و پیش‌فروش این خودرو با قیمت علی‌الحساب ۴۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و موعد تحویل ۱۲۰ روز کاری از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو از ۱۰ صبح امروز انجام خواهد شد.

مدیران‌ خودرو

شرکت مدیران‌خودرو نیز در این طرح فروش در سامانه یکپارچه، ۹ مدل از محصولات خود شامل MVM X۲۲، MVM  X۳۳، MVM X۲۲ PRO، MVM X۵۵، تیگو ۷ IE، تیگو ۷، تیگو ۸ در دو مدل کلاسیک و PRO و همچنین آریزو ۵ توربو را در قالب فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی عرضه کرده است.

کرمان‌ موتور

گروه خودروسازی کرمان‌موتور نیز در این طرح سراسری فروش، دو محصول جک J۴  وجک S۵ را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کرده است.

 پس از وقفه دو هفته ای در برنامه های فروش خودروسازان، از ۲۷ اردیبهشت مرحله بعدی فروش فوری ایران خودرو با عرضه ۹ محصول  و فروش سایپا با 6 محصول در سامانه جدید فروش خودرو آغاز شد. بنابر طرح وزارت صمت از این پس برنامه های فروش تمام خودروسازان کشور به صورت متمرکز بر روی سایت یکپارچه فروش صورت می گیرد. در مرحله اول از روش جدید ۶ خودروساز کشور شامل ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، آرین موتور و مدیران خودرو برنامه های فروش این هفته خودرو را اعلام کردند.

بنابر بخشنامه منتشر شده از سوی ایران خودرو، این شرکت فروش فوری خود را با عرضه ۹ محصول و با تحویل حداکثر سه ماه و با قیمت قطعی اعلام کرده است. در این مرحله پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو ۲۰۶ تیپ سه با سقف شیشه‌ای، پژو پارس سال سفارشی، پژو پارس tu۵، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، تارا اتوماتیک، دناپلاس توربو شارژ، سورن پلاس و رانا پلاس عرضه شده است.

ثبت نام خودرو

فروش خودرو در سایپا 

جدول فروش سایپا

ین طرح فروش از امروز سه شنبه مورخ ۲۷ اردیبهشت شروع و تا پایان روز سه شنبه مورخ ۳ خرداد ادامه خواخد داشت. متقاضیان با مراجعه به سایت با مراجعه به سایت یکپارچه فروش وزارت صمت به نشانی sale.iranecar.com ضمن ایجاد پروفایل کاربری نسبت به ثبت نام خودرو اقدام نمایند. اطلاعات شناسنامه ‌ای، شماره شبا حساب بانکی و شماره گواهینامه متعلق به فرد از جمله مدارک مورد نیاز است. همچنین محدودیت های پیشین برنامه های فروش خودروسازان همچنان به قوت خود باقی است که مهم ترین آن‌ها عبارتند از عدم خرید خودرو از خودروسازان داخلی طی ۴۸ ماه گذشته و نداشتن پلاک انتظامی فعال. همچنین تنها امکان ثبت نام برای یک خودرو از طرح های فروش اعلامی برای هر فرد میسر است.

شرایط و نحوه ثبت‌نام خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو

مراحل درخواست خودرو به شرح زیر است:

مرحله اول: انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام»متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.

مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری

با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.

مرحله سوم: تکمیل فرم ثبت‌نام

کاربر پس از تشکیل حساب کاربری، به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت شده و نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود.

مرحله چهارم: انتخاب خودرو

کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودروها می‌تواند اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود کند.

مرحله پنجم: انتخاب بخشنامه

کاربر در این مرحله، پس از انتخاب خودرو موردنظر خود، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود. همچنین، آن گروه از کاربرانی که پیش از انتخاب خودرو، مراحل ثبت‌نام و ورود را طی نکرده باشند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود / ثبت‌نام» را مشاهده می‌کنند.

مرحله ششم: مشاهده اطلاعات

کاربر در این مرحله، کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تایید می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودرو انتخاب‌شده خواهد بود.

مرحله هفتم: دریافت کد رهگیری

کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت خواهد کرد. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام رسیده و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

محدودیت های ثبت نام

انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام

کد ملی (هر کدملی یک خودرو)

سن (بالای ۱۸ سال)

برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک می‌باشد.

تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.

دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو

عدم امکان صلح در قراردادهای فروش

صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا

غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.

توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.

درصورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت نماید.

از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ اینجانب با علم به کلیه مسولیتهای مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش ؛ اقدام به ثبت نام می نمایم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20694

  • ناشناس

    من از سایپا شکایت دارم چرا من را در ثبت نام مجاز نمی داند چون در ثبت‌نام فروش یک ساله نتوانستم تکمیل وجه کنم چرا دو دوره ثبت نام محروم بشم به کجا شکایت کنم

  • سامان صادق زاده

    من ماشین میخام انشالله که همه برنده بشن

  • ناشناس

    سلام برای خودرو ثبت نام کردیم ویژه مادران اسم ما نیومد ایا امدی است

  • حسن

    سلام من بچم پنج ماهه که بدنیا اومده هردوره شرکت کردم درطرح مادران ولی برنده نشدم خداوکیلی چجوریه

ارسال نظر