خبر مهم / کسی که دارای سه فرزند باشد، اخراج نمی شود/ مجلس، سن استخدام را به تعداد فرزندان ربط داد

محدوده سنی داوطلبان استخدام به ازای هر فرزند از یک تا پنج سال اضافه شده است.

خبر مهم / کسی که دارای سه فرزند باشد، اخراج نمی شود/ مجلس، سن استخدام را به تعداد فرزندان ربط داد

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس گفت: محدوده سنی داوطلبان استخدام به ازای هر فرزند از یک تا پنج سال اضافه شده است.

او ادامه داد: . کسی که دارای سه فرزند باشد، در حوزه‌های کاری و تعدیل نیروی انسانی، نمی‌توانند او را برکنار کنند.

علیزاده‌برمی گفت: بر این اساس، کسی که دارای فرزند باشد، وضعیت استخدامی متفاوتی با فردی که فرزندی ندارد، خواهد داشت.

بیشتر بخوانید 

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم شهرستان دامغان گفت : ی  مجلس شورای اسلامی به فرمایشات رهبری لبیک گفت و بر اساس آن، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرد و توسط شورای نگهبان نیز تأیید و ابلاغ شد.

علیزاده‌برمی تصریح کرد: در این قانون، پیش‌بینی شده است که اقداماتی در دو بخش سلبی و ایجابی انجام شود.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس افزود: قسمتی از اقدامات در قالب این قانون، ایجابی و دارای شامل مشوق‌هایی است که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: بر این اساس، برای نخستین بار، زوج‌هایی که به‌تازگی به خانه بخت می‌روند، اگر بانوان زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال سن داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی به ازای هر کدام از زوجین استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس اضافه کرد: اگر زوجین بالاتر از این اعداد سن داشته باشند، به هر کدام ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد.

علیزاده‌برمی اضافه کرد: زوجین به ازای فرزندانی که به دنیا می‌آیند، برای فرزند نخست یک میلیون تومان، برای فرزند دوم دو میلیون تومان و برای فرزند سوم سه ۳ میلیون تومان سهام دریافت می‌کنند و این سهام توسط دولت به نام کودک صادر و در اختیار گذاشته می‌شود تا بخشی از هزینه‌های آینده زندگی آنها را جبران کند.

او اضافه کرد: اگر خانواده‌ای دارای سه فرزند شود، در واگذاری زمین در اولویت خواهند بود و خانمی که دارای سه فرزند و بیشتر باشد، می‌تواند یک دستگاه خودروی ایرانی با قیمت تمام‌شده دریافت کند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس ادامه داد: در بحث وام و هزینه‌های بهداشتی و درمانی نیز پیش‌بینی‌های خوبی در قالب این قانون صورت گرفته است.

علیزاده‌برمی اضافه کرد: دولت در قالب این قانون، ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را برای زوج‌ها بر عهده می‌گیرد و این افراد را برای معالجه زیرپوشش و پشتیبانی خود قرار می‌دهد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2062

ارسال نظر