خرید 500 بیت کوین توسط یک دولت

بازار بیت‌کوین امروز نیز روی مرز 30 هزار دلاری قرار گرفت.

خرید 500 بیت کوین توسط یک دولت

بازار بیت‌کوین امروز نیز روی مرز ۳۰ هزار دلاری قرار گرفت.

به گزارش عرشه آنلاین، امروز با توجه به شاخص قیمت CoinDesk، قیمت بیت کوین درآسیا بیش از ۳.۵ درصد کاهش یافت و برای مدت کوتاهی به مرز ۳۰هزار و ۲۳۰ دلار رسید. در واکنش به این رویداد خبر رسید که Luna Guard (LFG)کل ذخایر خود را به صرافی های بیت کوین منتقل خواهد کرد تا از ضربه UST دفاع کند.

UST یک استیبل کوین الگوریتمی است، به این معنی که ثبات خود را با کمک برنامه نویسی الگوریتم ها به جای موجودیت های متمرکز مانند تتر یا سرکل حفظ می کند.

بنیاد لونا یا (LFG) که قبلا بیت کوین های زیادی خریده بود، به یک باره کیف پول بیت کوین حاوی ۱.۴ میلیارد دلار خود را به منظور تقویت استیبل کوین خود که در حال سقوط بود خالی کرده است. این شرکت برای اعطای وام به صورت بیت کوین و UST به شرکت های تجاری خارج از بورس تلاش کرد. هفته گذشته، LFG پس از شرکت میکرواستراتژی به دومین شرکت بزرگ دارنده بیت کوین تبدیل شد.

علاوه بر این، شبکه ترا در حال حاضر دچار برخی از مشکلات در شبکه خود شده است،این مشکلات پس هر شلوغی شبکه به وجود می آید.

UST اکنون از نظر ارزش بازار افت شدیدی را تجربه کرد و ارزش آن با افت ۲۵ درصدی به ۱۳ میلیارد دلار رسید.جیمز چک میت، تحلیلگر Glassnode،  معتقد است مشخص نیست چه مقدار از ذخایر فروخته شده یا به بازارسازان وام داده شده است.

مقدار بیت کوین در صرافی ها به بالاترین حد خود از نوامبر ۲۰۱۷ رسیده است، اما چک استدلال می کند که شرایط بازار بسیار متفاوت است و مقایسه کردن آن دشوار است.

۴۶.۸ درصد از عرضه درگردش بیت کوین با قیمتی بالاتر از قیمت‌های فعلی خریداری شده است که یعنی این مقدار قابل‌توجه از واحدهای این ارز دیجیتال، برای دارندگان‌شان زیان ایجاد کرده‌اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که قیمت بیت کوین برای اولین بار از ژوییه ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰)، به زیر ۳۰هزار دلار سقوط کرد.

همچنین شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) در سه‌ماهه منتهی به ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) حدود ۱۱۱ میلیون دلار از دست داده است. این در حالی است که درآمد شرکت مذکور در سه‌ماهه مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۸۵۸ میلیون دلار افزایش یافته بود.

نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور، با انتشار پیامی در توییتر نوشت دولت این کشور «در کف قیمتی اخیر ۵۰۰ واحد بیت کوین خریداری کرده است». به گفته ابوکیله، دولت برای خرید هر واحد از این بیت کوین‌ها به‌طور متوسط ۳۰,۷۴۴ دلار هزینه کرده است. مجموع دارایی‌های بیت کوینی این کشور با این خرید به ۲,۳۰۱ واحد رسیده است. برآوردها نشان می‌دهد دولت السالوادور از سرمایه‌گذاری در بیت کوین حدود ۳۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

مایکل سایلر از بازیگران  بازار رمزارز تاکید می‌کند به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها سهام شرکتش که پرچم‌دار بازار ارزهای دیجیتالی است را بفروشد. Saylor مدیر عامل MicroStrategy است و از طرفداران مشهور بیت کوین بوده است. بر اساس آخرین گزارش درآمد سه ماهه، شرکت او در حال حاضر دارای ۱۲۹هزار و ۲۱۸ بیت کوین به ارزش حدود ۴.۱ میلیارد دلار است.

در حال حاضر بیت کوین با یک درصد افزایش به ۳۱هزار و ۷۶۸ دلار رسید. اتریوم نیز بیش از ۲ درصد صعود داشت و اکنون با قیمت ۲هزار و ۴۴۶ دلار معامله می‌شود. اما از طرف دیگر سولانا و XRP روند نزولی دارند.

منبع: اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20443

ارسال نظر