هشدار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مصوبه دستمزد 1401

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن گلایه مجدد از مصوبه افزایش 57 درصدی دستمزد هشدار داد که برخی واحدهای کوچک و متوسط شروع به تعدیل نیروی کار خود کرده‌اند.

هشدار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مصوبه دستمزد 1401

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن گلایه مجدد از مصوبه افزایش ۵۷ درصدی دستمزد هشدار داد که برخی واحدهای کوچک و متوسط شروع به تعدیل نیروی کار خود کرده‌اند.به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث کارگری ضمن تبریک روز کارگر به کارگران بیان کرد: ما مخالف افزایش حقوق کارگران بر اساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم، آن چه ما را نگران کرده، بحران بیکاری در واحدهای کوچک و متوسط است. بر اساس گزارش ها، به دلیل شرایط خاصی که بنگاه‌های کوچک زیر ۱۰ نفر دارند، در آن‌ها امکان تعدیل نیروی انسانی وجود دارد و این نگرانی ما از بابت خود کارگران به دلیل شرایط ایجاد شده است. وی افزود: این امکان باید در شورای عالی کار فراهم شود تا به کارگران کمک کنیم که از کار بیکار نشوند، بنابراین مخالف افزایش بر اساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم بلکه نگران بحران بیکاری در واحدهای کوچک و متوسطی هستیم که به دلایل مختلف شروع به تعدیل نیروی انسانی در واحدهای خود کرده‌اند و باید این نگرانی پیگیری شود.

پورابراهیمی همچنین با حمایت از اقدام دولت در زمینه تعیین یارانه جایگزین ارز ۴۲۰۰ بیان کرد: گلایه ما از دولت این است که گاهی اوقات در تصمیم گیری برای برخی از امور با مردم گفتمان نمی‌کند. مثلا در صحبت‌هایی که به تازگی رئیس‌جمهور و وزیران مطرح کردند، فرصت مناسبی بود که قبل از پایان سال یا ابتدای امسال با مردم در میان گذاشته می‌شد تا همکاری مردم در حوزه این اصلاحات ساختاری مدنظر قرار گیرد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20293

ارسال نظر