دو خبر مهم/ یارانه ۴۵ هزار تومانی و معیشتی برای همیشه حذف شد | یارانه جدید کی قابل برداشت است ؟

سوال مهمی که برای مردم مطرح شد این بود که آیا یارانه نقدی و معیشتی چه خواهد شد؟ آیا این یارانه‌ها حذف می‌شود و یا جداست؟ و این یارانه کی قابل برداشت است

 دو خبر مهم/ یارانه ۴۵ هزار تومانی و معیشتی برای همیشه حذف شد | یارانه جدید کی قابل برداشت است ؟

شب گذشته رییس جمهوری از پرداخت یارانه جدید برای مردم خبر داد؛ بر این اساس قرار شده بود برای دهک‌های یک تا سه، نفری ۴۰۰هزار تومان و برای دهک‌های چهار تا نهم نفری ۳۰۰هزار تومان یارانه پرداخت شود؛ با این خبر سوال مهمی که برای مردم مطرح شد این بود که آیا یارانه نقدی و معیشتی چه خواهد شد؟ آیا این یارانه‌ها حذف می‌شود و یا جداست؟

پیگیری‌های اقتصاد آنلاین از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که یارانه نقدی و معیشتی با یارانه شب گذشته تجمیع شده و همه این یارانه‌ها باهم در قالب یارانه‌ای جدید، شب گذشته واریز شد.

 موضوع دیگر پس از دوماه است؛ سوال مردم این بود که آیا بعد از دو ماه یارانه نقدی و معیشتی بازمی‌گردد یا خیر؟ سازمان هدفمندی در پاسخ به این سوال اعلام کرد که دیگر هیچ یارانه‌ای تحت عنوان یارانه نقدی و معیشتی نخواهیم داشت و یارانه به صورت کالابرگ الکترونیک پرداخت خواهد شد.

اطلاعات تازه از زمان برداشت یارانه جدید

از این پس یارانه جدید در کدام روز از ماه واریز خواهد شد؟ یارانه ۴۰۰-۳۰۰ هزار تومانی جدید چه زمانی قابل برداشت خواهد بود؟ این‌ها سوالات مشترک اغلب مردمی است که از شامگاه گذشته تاکنون پیامک واریز یارانه‌های جدید را دریافت کرده‌اند.

اطلاعات کسب‌شده از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که زمان قطعی واریز یارانه جدید، شامگاه بیستم اردیبهشت ماه نیست. همچنین اینکه یارانه‌ها دقیقاً چه زمانی واریز می‌شود هم هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد احتمالا امشب یا فردا شب یکی از مسئولان ارشد دولت برای ادای توضیحات بیشتر و گفتگو با مردم در تلویزیون حاضر شود. احتمال دارد مسئولیت این کار به مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، سپرده شود.

گفتنی است که شب گذشته اولین یارانه جدید  ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما این یارانه قابل برداشت نبود. امروز هم برخی از افراد پیامک واریز مرحله دوم یارانه جدید را دریافت کردند. با این حساب دو یارانه نقدی جدید در حساب سرپرستان خانوار است، اما هیچ کدام امکان برداشت ندارد.

تاکنون هیچ‌کدام از نهادهای مسئول توضیحی درباره علت قابل برداشت نبودن یارانه‌ها ارائه نکرده‌اند. در پیامک اولی که به دست مردم رسید اعلام شد یارانه تا زمان اعلام بانک مرکزی، قابل برداشت نیست. اما در پیامک دوم واریزی، گفته شده برداشت یارانه منتظر دستور سازمان برنامه است.

بانک مرکزی هم در گفتگو با تجارت‌نیوز، اعلام کرد: مسئولیت تصمیم‌گیری در رابطه با زمان خرج کردن یارانه جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌‌هاست، بانک مرکزی در این رابطه هیچ مسئولیتی برعهده ندارد.

حالا گفته شده که احتمالا امشب رئیس سازمان برنامه و بودجه به تلویزیون می‌آید تا درباره یارانه‌ها و شاید زمان برداشت آن توضیحاتی را ارائه کند.

بر این اساس به احتمال زیاد طی چند روز آینده، از یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جدید ریخته‌شده به حساب سرپرستان خانوار رفع مسدودی می‌شود.

انتظار برای رفع مسدودی یارانه‌های جدید زیاد طولانی نخواهد بود. دولت در حال بررسی و جمع‌بندی نهایی از جوانب مسئله است. به محض حصول اطمینان دولت از این مسئله یارانه‌های جدید قابل استفاده خواهد بود و به احتمال زیاد تاریخ واریز یارانه ماه بعد نیز همین روز خواهد بود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20252

ارسال نظر