قیمت پراید منفجر شد | قیمت جدید پراید و تیبا چند؟

روند قیمت صعودی خودرو در حالی ادامه دارد که قیمت پراید و تیبا رکورد گرانی چند سال اخیر را شکست و به قیمت بی‌سابقه‌ای رسید.

قیمت پراید منفجر شد | قیمت جدید پراید و تیبا چند؟

همراه با روند افزایشی قیمت خودرو در بازار، قیمت پراید نیز هر روز افزایش یافته و رکورد قیمت جدیدی را ثبت کرده است. بازار خودرو همسو با قیمت دلار، در مسیر صعودی در حال حرکت کردن است.

تحلیلگران بازار خودرو عنوان می‌کنند که هجوم دلالان به بازار خودرو به علت قیمت گذاری دستوری در محصولات خودروسازان داخلی و تفاوت ایجادشده در بازار و رونق سوداگری، از دلایل افزایش قیمت خودرو هستند. تا زمانی که بازار ارز آرام نگیرد، بازار خودرو نیز پرنوسان خواهد بود.

پراید ۱۱۱ هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد و مجدداً این خودرو به کانال قبلی بازگشت. اما هفته گذشته این خودرو مجدداً به باشگاه ۳۰۰ میلیونی‌ها پیوست و به ۳۰۴ میلیون تومان رسید.

کوییک با سه ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۳۰۱ میلیون تومان رسید.

دلار ۴۶ هزار تومانی کار خودش را کرد و قیمت ارزان‌‌ترین خودروی ایرانی را همچنان  میلیون بالا می برد.

کارشناسان عنوان می‌کنند تا زمانی موتور رشد نقدینگی روشن است، نرخ دلار روندی صعودی را سپری خواهد کرد و در کنار آن، قیمت سایر کالا‌ها را به سمت بالا خواهد کشید. البته وزارت صنعت درباره یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، مدعی است که هجوم دلالان به بازار خودرو به سبب قیمت‌گذاری دستوری در محصولات خودروسازان داخلی و تفاوت ایجاد شده در بازار و رونق سوداگری یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو به شمار می‌آید.

قیمت خودرو داخلی روز یکشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز‌های گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

اما پژو ۲۰۷i که روز‌ها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز به ۶۱۸ میلیون تومان رسید. به نظر می‌رسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت دنا پلاس هم امروز ثابت ماند و در نرخ ۷۳۰ میلیون تومان عرضه شد. دنا معمولی تنها خودرویی است که در این روز‌ها با نوسانات قیمتی همراه نشده است.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روز‌های گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، به نرخ ۴۷۹ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودرو‌های پرطرفدار

در این میان، خودرو‌های پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک EX که از خودرو‌های پرطرفدار است، صبح امروز، یکشنبه، در محدوده ۳۱۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که در روز‌های گذشته با نوسان قیمت مواجه شده بود، اکنون در نرخ ۵۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.

کوییک R که این روز‌ها جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روز‌های گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۲۱۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

مرتضی، مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل تداوم روند افزایش نرخ دلار تا پایان سال، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در بازار کشور نیز تا پایان سال روند صعودی خود را حفظ کند.

او افزود: وزارت صمت همچنان اصرار دارد قیمت خودرو را با سیاست‌هایی همچون عرضه خودرو در بورس کالا و افزایش تولید کنترل کند. اما همان‌طور که مشاهده می‌شود این سیاست‌ها کارگشا نبوده و به نظر می‌رسد در آینده نیز به نتیجه مثبت نرسند. تداوم روند صعودی نرخ خودرو در بازار به دو دلیل وابسته است. نخستین عامل، دلاری بودن بازار خودرو کشور و دیگری نبود ابزار و سیاست قوی و مشخص برای کنترل نقدینگی سرگردان است.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: روند افزایش قیمت‌ها در بازار روزهاست که متوقف شده است. البته برخی از خودروها در این میان افزایش قیمت داشتند، اما مجددا ثبات قیمتی پیدا کردند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر خریدار در بازار کم یافت می‌شود و بیشتر فروشندگان هستند که در بازار حضور می‌یابند.

این کارشناس صنعت خودرو درباره علت افت قیمت‌ها ادامه داد: در این میان، عرضه خودرو نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته بود و به همین دلیل خودرو با ریزش قیمت نسبی همراه شدند.

نادری توضیح داد: عرضه خودروها در چند هفته اخیر بالا رفته است. اگر خودروسازان به روند فعلی را ادامه دهند، پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر افزایش قیمت‌ها را تجربه نکند و حتی کاهش قیمت اتفاق بیفتد. البته این شرط با فرض ثبات قیمت دلار است و اگر دلار دوباره افزایش پیدا کند خودرو نیز گران می‌شود.

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو گفت: وزارت صمت اعلام می‌کند که افزایش قیمت‌ خودرو در بازار کاذب است. اما مشاهدات در بازار نشان می‌دهد که خودرو در بازار همواره در حال افزایش است و ادعای وزارت صمت صحت ندارد. افزایش قیمت‌ در بازار خودرو به قدری سرعت گرفته است که تغییرات قیمتی به صورت ساعتی اعمال می‌شود و جنین افزایشی به هیچ وجه منطقی نیست.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد بازار به این روند خود تا پایان سال ادامه دهد. البته اگر خودروسازان عرضه محصولات خود را به بازار افزایش دهند و نرخ ارز نیز در کنار آن کاهش پیدا کند، می‌توان انتظار کاهش قیمت خودرو را نیز داشت.

بیشتر بخوانید: برای خرید پراید صفر چقدر باید هزینه کنیم؟

 پراید یک روزه ۱۵ میلیون گران شد

پول جمع کرده‌اید تا ارزان‌ترین خودروی ساخت کشورمان را بخرید اما طی یک هفته قیمت خودروها از حداقل حقوق دوماهه کارگران هم پیشی می‌گیرد و شما متحیر می‌مانید! این توصیف دقیقی از آشفتگی این روزهای بازار خودرو است که با رکوردزنی‌های مداوم بازار خرید را داغ کرده است. هرچند به دلیل کمبود عرضه فروش چندانی درکار نیست، اما هر روز تقاضا برای خرید خودروهای ارزان که تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است برای حفظ ارزش پول بالا می‌رود. 

در این وضعیت عجیب ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروی ساخت ایران که ۳ سال پیش از چرخه تولید خارج شد هم‌اکنون در آستانه ۲۵5 میلیونی شدن است!

منبع: خبر آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18555

  • ناشناس

    ارزون هست ۱۵۰ میلیون یا ۲۰۰ تورا خدا بس کنید
    پدر مار درآوردید

    • ناشناس

      عجب رسمیه، رسم زمونه...

  • کامران

    درود.منطقی نیست که بشه با ۱۵۰ میلیون تومن یک خودرو خارجی خوب در امارات عربی تهیه کرد،اما صرفه اقتصادی خودروی ۱۵۰ میلیونی خودروئی مثل پراید که هیچ امنیتی نداره نشه تولید کرد؟!!!

  • ناشناس

    بسیارمسخره هست ارزان 150 پول کمی هست ان هم برای قوطی رب مملکتی که انقدر ثروت دارد بایدباهزاربدبختی حلب به نام خودرو بخرندمتاسفم

  • ناشناس

    خیلی ارزونه

  • میرغفار

    ارزانترین پراید هست. حالا خودرویی که ارزانتر از پراید هست چی میتونه باشه. چه هزینه سنگینی را باید شرکتهای خودرو سازی تحمل کنند در ثانی اگر ارزون نشد چی.

  • ناشناس

    بااین پول میشه بهترین ماشین خارجی خرید
    ولی...

  • ناشناس

    خدا حافظ ای قاتل

  • ایرج دوستی

    جوجه رو آخر پاییز میشمارن حداکثر قیمت هم تحویل بدن معجزه کردن

  • کاربر فضای مجازی

    خب معلوم بود از اولش یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست قشنگ مشخصه که میخوان چراغای پرایدو یه دستکاری کوچیک کنن و باز بندازن به مردم بجا این اگه به فکر جون مردم هستین ماشینای کارکرده آلمانی وارد کنین با قیمت ۵۰۰یورو ۶۰۰ یورو

  • ناشناس

    اللکی خودتون سرکارنگذارید مسله قیمت پراید نیست این خودرو جدید به سرنوشت پراید مبتلا خواهد شود بجای جایگزین کردن ماشین مناسب یک مسول خوب پیداکنید

  • کیان

    همون هم وقتی تولید بشه قیمتش حداقل دو برابر اونیه که میگن😓

  • ناشناس

    چیزی به نام خودروی گران در ایران وجود ندارد .فقط مافیای خودرو این اشغالارو با قیمت نجومی به مردم میفروشه

  • محمد

    بازم نقشه شومی دیگه برای جلوگیری کردن واردات خودرو روز اول همینجوری ال ۹۰ را به ملت قالب کردن گفتن ماشینی بهتر از پراید وارزانتر از پراید میدیم بازار ال ۹۰ آوردن اسمش عوض کردن تندر ۹۰ گذاشتن الآنم قیمتش از تمام محصولات گرانتره دیگه کمتر با روح وروان مردم بازی کنید ارزان شدن خودرو فقط با واردات خودرو حل میشه و بس اونم نه اینکه بدن دست مافیای خودرو

  • افروز

    ارزون🤣🤣🤣

  • امیرو

    الان منی که میتونم یه پراید چهل پنجاه ملیونی بخرم چرا و از کجا بیارم برم یه خودروی صفر دویست تومنی بخرم.؟؟؟؟

  • محمد

    و بازهم حرف مفت و برای خنده به مدت 18 ماه

  • ناشناس

    همان پراید که ساختن تازه نصف قطعاتش از خارج میارن اینا هنوز تو ساخت ی افتابه موندن میخوای ماشین با امنیت ۸۵درصد بسازن

  • سعید

    چه آشغال دیگه ای میخوان جایگزین کنید به قیمت خودرو خارجی به ملت بدید

  • مهاجر

    سلام
    شما با کدام حقوق و درآمد اعلام میکنی که خوردو۲۰۰میلیون تومانی،یک خودرو ارزان قیمته؟؟؟؟؟

  • عیسی

    باز همان قیمت پراید هست کجاش ا رزان هست

  • مهدی آذری مقد م

    عذر میخوام. خر همون خره! پالونش عوض شده.

  • علیرضا خواجه

    موتور پیراید را بر روی اطاق خودروی دیگر نصب میکنند نام دیگر بر رویش میگذارند ۲۰۰ میلیون به ملت میدهند ملت هم کاری به کیفیت ندارند یک ماشین زیر پاهاشون باشه باهاش کلاس بگذارند حالا هرچه میخواهد باشه

  • یوسف

    مثل ال نود که قرار بود با قیمت پایین تر جایگزین پیکان بشه ولی الان حدود پانصد میلیون قیمت اون هست بخدا خنده داره کم دروغ بگید

  • هم وطن

    اگر بار گران بودیم و رفتیم /اگر نامهربان بودی و رفتیم 😭😭😭😭😭

  • mmdgholi

    واقعیت داره؟بعدش پراید چی‌میشه اونایکه پراید دارن بایدچیکارکنن

  • ناشناس

    یک ماشین نابود تر از پراید جایگزین میشه دیگه توضیح نداره فقط گران وبی کیفیت میشه بس کنید مردم رو فلج کردین

  • ناشناس

    دمتون گرم خودروی ارزون تولید کردین البته اول اولشم پراید کمتر از هفت میلیون بود وزیر کشور الان شده دویست میلیون خودرویی که با یکصد و پنجاه میلیون تولید بشه سال دیگه چی میشه خسته نباشید

  • نام هم شده مسخره

    در ایران ما هر کس لقمه نانی تونست تهیه کنه بعنوان زنده بودن بعد شرکت خودروسازی نشسته داره با چهار تا آهن غرازه مردم رو مسخره میکنه

  • ناشناس

    وقتی‌هرروز‌وهرشب‌قیمت‌بالا‌میره‌وبرعکس‌مردم‌با‌کله‌میرن‌باقرض‌ووام‌وبدبختی‌اونو‌میخرن‌جای‌تعجب‌نداره‌پراید‌سه‌میلیونی‌به‌دویست‌میلیون‌برسه‌که‌هیچ‌ازاینم‌گرانترخواهد‌شد
    نخرید‌اگرشعور‌وشخصیت‌دارید

  • بهنام کاظمی

    سلام وقت بخیر چراقمیت خوردی پراید تادوماه پیش پایین بود اونقدر قیمتش رفت بالا این رو خواهشن مسولین جواب بدن

ارسال نظر