خبرهای خوش وزیر کار درباره افزایش یارانه‌های جدید و پرداخت حقوق بازنشستگان

وزیر کار از ارسال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به دولت و تصمیم‌گیری‌ درباره پرداخت یارانه‌ها خبر داد.

خبرهای خوش وزیر کار درباره افزایش یارانه‌های جدید و پرداخت حقوق بازنشستگان

«حجت الله عبدالملکی» وزیر کار گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شده است و ما آن را به هیات دولت ابلاغ کردیم و ان‌شاالله به زودی در دستور کار هیات دولت قرار خواهد گرفت. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که دستمزدِ بازنشستگان برای اردیبهشت ماه افزایش پیدا کند و  این موضوع بیش از این طول  نمی کشد

به گزارش عرشه آنلاین همزمان با این اظهار نظر وزیر کار عیوضی دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران نیز گفت: بازنشستگان در انتظار دریافت حقوق افزایش یافته در اردیبهشت ماه هستند؛ تکلیف دستمزد مشخص شده است و حمله به آن، یک حرکت نابجاست.شخص وزیر کار تاکید داشتند که هیچ مانعی سد راهِ تسری مصوبات شورایعالی کار به بازنشستگان نیست و قطعاً در اردیبهشت ماه بازنشستگان حقوق جدید را دریافت خواهند کرد.

عیوضی می‌گوید: با توجه به اینکه نیمی از اردیبهشت سال جدید را سپری کرده‌ایم، بازنشستگان و مستمری بگیران انتظار داشتند زودتر از این، تکلیف افزایش مستمری‌ها روشن می‌شد؛ در حال حاضر، وزیر کار، مدیرعامل تامین اجتماعی و رئیس کانون عالی بازنشستگان، تاکید کرده‌اند که انشالله در اردیبهشت بازنشستگان حقوق افزایش یافته را دریافت می‌کنند. وقتی پروسه افزایش مستمری‌ها به طول می‌انجامد، نگران کننده شده و مدام حاشیه درست می‌شود. امیدواریم با توجه به نشست تعاملی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی که با وزیر کار و مدیرعامل سازمان هفته گذشته داشتیم، بحث حقوق بازنشستگان زودتر به نتیجه برسد. در همان نشست، شخص وزیر کار تاکید داشتند که هیچ مانعی سد راهِ تسری مصوبات شورایعالی کار به بازنشستگان نیست و قطعاً در اردیبهشت ماه بازنشستگان حقوق جدید را دریافت خواهند کرد.این فعال صنفی بازنشستگان کارگری  گفت باید هرچه سریعتر احکام حقوقی صادر شود تا بازنشستگان از نگرانی نجات یابند؛ 

افزایش قابل توجه مبلغ یارانه جدید 

وزیر کار در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان تشکل‌های عالی کارگری، کارفرمایی، بسیج کارگری استان‌های کشور و مدیران کل اجرایی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  به‌صورت کلی تصمیماتی در حال گرفته شدن است و انشاالله به زودی اعلام می‌کنیم. تلاش می‌شود بهترین تصمیم در خصوص پرداخت یارانه گرفته شود تا بهترین اثر رفاهی را در زندگیِ مردم بگذارد.

وزیر کار همچنین در خصوص حذف برخی از یارانه‌بگیران گفت: آیین‌نامه‌های تبصره‌های مختلف بودجه در حال تدوین است که یکی از این آیین‌نامه‌ها مربوط به حذف برخی از یارانه‌بگیران است که وزارت کار به طور جدی درگیر آن است. اما مسئله‌ی اصلی این است که دولت به نظام یارانه‌ها به صورت یکپارچه ورود می‌کند. رقم یارانه‌ای که امسال در قانون بودجه تعیین شده است خیلی بیشتر از چیزی است که در سالهای گذشته بوده است. 

وی ادامه داد: در مورد یارانه‌ها به صورت کلی تصمیماتی در حال گرفته شدن است و انشاالله به زودی اعلام می‌کنیم. تلاش می‌شود بهترین تصمیم در خصوص پرداخت یارانه گرفته شود تا بهترین اثر رفاهی را در زندگیِ مردم بگذارد و ما بتوانیم حداکثر کاهش در ضریب جینی را داشته باشیم. 

وی با اشاره به تنظیم آیین‌نامه‌های مختلف تبصره بودجه ۱۴۰۱، گفت: به موضوع یارانه‌ها یکپارچه ورود می‌کنیم؛ مبلغ یارانه‌ای که در قانون بودجه دیده شده، نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر است.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت  روی موضوع یارانه کار می‌کند  در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور در خصوص یارانه‌ها صحبت کردیم که در حال تصمیم گیری است.

وی ادامه داد: مساله یارانه‌ها بر روی مسائل رفاهی مردم اثر جدی می‌گذارد و تلاش خواهیم کرد تا به نحوی تنظیم شود که حداکثر کاهش در فاصله طبقاتی را داشته باشیم.

عبدالملکی با بیان اینکه امسال فقر را با توجه به تعاریف بهداشتی و بانک جهانی از کشورمان حذف می‌کنیم، تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه‌ها پیشنهادی به دولت ارائه کرده است که اکنون در مورد آن بحث شده و سخنگوی دولت آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دهک‌ها در یارانه نسبی هستند، حمعیت کشور به ۱۰ دهک، هشت و نیم میلیون نفری در سطوح درآمدی مختلف، تقسیم بندی می‌شود و نسبت به نوع پرداخت‌ها به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

 

عبدالملکی از تشکیل کمیته امنیت شغلی کارگران خبر داد و عنوان کرد: این کمیته با ریاست معاون روابط کار وزارت کار تشکیل شده تا دیگر شاهد قراردادهای سفید امضا نباشیم.

وی بیان داشت: ۲ماه فرصت دادیم که با مشارکت کارگران و کارفرمایان مباحث مطرح شود که اگر نیاز به قانون باشد، در قالب لایحه به مجلس ارسال شود و یا در هیات وزیران به تصویب برسد.

به گفته وزیر کار، آمارهای دقیقی از قراردادهای سفید امضا وجود ندارد، اما این قراردادها غیرقانونی و غیررسمی است./ ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18946

ارسال نظر