نمایی عجیب بر شاخص کل

روند حرکتی شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز بسیار جالب بود.

نمایی عجیب بر شاخص کل

امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۶.۲۴۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۳.۳۷۵ واحدی عدد ۴۲۲ هزار و ۴۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۶.۵۷۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۵ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۶.۳۹۰و احد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۹۰۹ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۳۳۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۷۲ هزار و ۴۶۰ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۹و احد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۹۱۹ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۳۲۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲.۲۶۹ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز شپنا با ۱.۴۳۲ واحد، رمپنا با ۷۷۴ واحد و شبندر با ۶۷۵ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی فولاد با ۸۰۹ واحد، وتجارت با ۱۷۴ واحد و وبصادر با ۱۶۷ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

روند حرکتی شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز بسیار جالب بود. در میانه معاملات امروز که در بازاری خلوت و کاملاً خنثی دنبال می‌شد به یکباره با حرکت شارپی این نماگر و رنج شدن قیمت‌ها در برخی گروه‌ها همچون خودرویی‌ها و پالایشی‌ها مواجه بودیم. اما این وضعیت چندان طولی نکشید و دوباره با متعادل شدن معاملات ریزش شاخص و سپس در ادامه روند منطقی و متعادل معاملات سهام، شاخص کل بورس حرکت خود را با شیبی آرام در روند صعودی ادامه داد.

شکل و شمایل شاخص کل بورس که نمایی گرافیکی به خود گرفته اگر چه قابل تأمل است اما روند معاملات در بازار با حضور پررنگ بازیگران باانگیزه در کف بازار نشان می‌دهد همچنان فضای شاداب و متعادلی بر کلیت معاملات حاکم است.

در معاملات امروز همچنان سهم‌های بازار دومی در کانون توجه معامله گران قرار دارند. در این بین گروه ساختمانی‌ها و بیمه و همچنین تک سهم‌های سرمایه گذاری ها و سیمانی‌ها در کانون توجه معامله گران هستند.

همچنین قندی‌ها و دارویی ها و تک سهم‌های غذایی در کنار تجهیزاتی‌ها میزبان معامله گران کوتاه مدت نگر هستند.

لیدر معاملات امروز نیز در ادامه معاملات متعادل شستا در محدوده صفر تابلو، گروه خودرو و پالایشی‌ها بودند که با برگشت برخی از نمادهای غایب این گروه به بازار همچون شپنا همراه بود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19226

ارسال نظر