فکر بازنگری حقوق و دستمزد را از سر خود بیرون کنید

معاون دبیر کل خانه کارگر گفت: افزایش دستمزد و حقوق کارگران‌ تحریک کننده تورم در جامعه نیست، آنچه تورم را تحریک می کند، نوع بودجه ریزی در کشور است

فکر بازنگری حقوق و دستمزد را از سر خود بیرون کنید

حسن صادقی یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همزمان با روز جهانی کارو کارگر در گردهمایی بزرگ کارگران و بازنشستگان شهرستان ساوه که در خانه کارگر برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی کارگر در واقع روز بزرگداشت مقام و منزلت انسان هایی است که جان خود را برای احقاق حق فدا کردند.

وی در ادامه اکتسابی کردن حق طلبی و کسب حقوق تضعیف شده را دستاورد روز جهانی کارگر دانست و افزود: بسیاری از مطالبات جامعه کارگری با وجود اینکه بارها بیان شده بر زمین مانده است و باید این مطالبات شنیده شده و برای برطرف کردن آن چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتباط افزایش نرخ تورم با افزایش حقوق و دستمزد کارگران افزود: هر رفتاری که موجب تحریک بازار شود قطعا در افزایش نرخ تورم موثر خواهد بود اما این طور نیست که با افزایش نسبی حقوق کارگران شاهد افزایش نرخ تورم در کشور باشیم.

صادقی در خصوص علل افزایش نرخ تورم در کشور گفت: معضلات کشور ریشه در اقتصاد کلان دارد و در اقتصاد خرد نیست، بنابراین سیاست گذاری نادرست در اقتصاد کلان موجب افزایش نرخ تورم می شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه تورم را تحریک می کند، نوع بودجه ریزی در کشور است، افزود:  بودجه ریزی ناصحیح در کشور بار تورمی توام با توهم را در دل خود حرکت می دهد و وقتی بودجه  وارد مجلس می شود مانند گوشت قربانی قطعه قطعه می شود و تورم زایی از همان ابتدا با تصمیم گیری نادرست  کلید می خورد.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور افزود: استقراض بی محابا از بانک مرکزی، چاپ پول بدون پشتوانه از دیگر عوامل افزایش نرخ تورم است نه افزایش حقوق و دستمزد کارگران و نباید مزد کارگران را به عنوان عامل گرانی های اخیر عنوان کرد و نباید به این سیاست نخ نما شده برخی نمایندگان مجلس توجه کرد و تن داد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری و توده کارگران در شرایط فقر  اقتصادی بسر می برند، افزود: در مجلس شورای اسلامی باید به گونه ای رفتار و وضع قانون کرد که آرامش را به کارگران هدیه دهیم نه اینکه استرس و نگرانی را با اظهارات نسنجیده به کارگران وارد کرد.

صادقی خطاب به افرادی که در صدد کاهش دستمزد کارگران هستند، گفت: فکر بازنگری حقوق و دستمزد را از سر خود بیرون کنید و یقین بدانید هرگونه دست بردن برای کاهش دستمزد و حقوق کارگران یعنی برپاکردن آشوب و تحریک ۴۲ میلیون خانواده کارگری و انتظار داریم دولت و مجلس انقلابی مانع از هرگونه دست بردن در دستمزد شده و اجازه ندهند حقوقی که براساس نرخ تورم پایان سال گذشته و نه امسال تصویب شده، اصلاح شود.

وی تصریح کرد: کارگران متعهدترین و یا مسئولیت پذیرترین افراد در نظام اسلامی هستند و نباید به این قشر شریف و زحمتکش ظلم کرد و برای تضعیف آنان مخصوصا بازنشستگان کف بگیر که ۱۰ یا ۱۵ روز در ماه حقوق می گیرند تصمیم گیری کرد. کارگران و بازنشستگان همواره مشکلات اقتصادی و غصه های نداری را تحمل می کنند چرا که مدافع انقلاب و نظام و رهبری هستند.

 

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19144

ارسال نظر