چند نکته مهم برای سود در بازار رمز ارزها

در اینجا نگاهی به سه روش که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌توانند با دارایی دیجیتالی خود در بازار رنج یا نزولی انجام دهند، آورده شده است.

چند نکته مهم  برای سود در بازار رمز ارزها

ممکن است بازار صعودی تمام شده باشد، اما این بدان معنا نیست که معامله گران مجبور به توقف فعالیت خود باشند. در اینجا میخواهیم چند راه برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال حتی در بازار نزولی را بررسی کنیم.

به گزارش عرشه آنلاین ؛ برای سال‌ها، حامیان ارزهای دیجیتال از قابلیت های جهانی ارز دیجیتال و فناوری بلاک چین حمایت کرده‌اند. با این حال، با گذشت از هر چرخه بازار، پروژه‌های جدید می‌آیند و می‌روند، و سودهی وعده داده شده این پروژه‌های مورد استفاده در دنیای واقعی هیچگاه عملی نمیشود.

در حالی که اکثر توکن‌ها وعده حل مشکلات دنیای واقعی را می‌دهند، تنها تعداد کمی به این امر دست می‌یابند و بقیه آنها دیر یا زود به زباله دان تاریخ میپیوندند.

در اینجا نگاهی به سه روش که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌توانند با دارایی دیجیتالی خود در بازار رنج یا نزولی انجام دهند، آورده شده است.

وام دادن

شاید ساده‌ترین موردی که به دارندگان ارزهای دیجیتال ارائه می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین کاربردهای پولی در امور مالی باشد: وام دادن.

از زمانی که بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال ۲۰۲۰ شروع به کار کرد، فرصت‌های موجود برای دارندگان کریپتو برای وام دادن توکن‌های خود در ازای پاداش، چند برابر شده است.

پروتکل‌های دیفای مانند Aave، Maker و Compound بازدهی معقولی را برای استیبل کوین‌ها ارائه می‌کنند و پروتکل‌های کمتر شناخته شده اغلب در تلاش برای جذب نقدینگی، پاداش‌های بالاتری ارائه می‌دهند.

اخیراً، حوزه وام‌دهی کریپتو به حوزه‌هایی گسترش یافته است که معمولاً تحت تسلط مالی سنتی هستند. این به ویژه در مورد املاک و مستغلات صادق است، جایی که تعدادی از پلتفرم‌های آزمایشی وام مسکن و فهرست‌بندی مبتنی بر ارز دیجیتال در حال پیشرفت هستند.

پلتفرم‌هایی مانند Vesta Equity و USDC.homes که به تازگی راه‌اندازی شده است، به دارندگان رمزارز این فرصت را می‌دهند که دارایی‌های خود را برای دریافت وام مسکن وثیقه بگذارند یا در ازای بازدهی بلندمدت، آن‌ها را به خریداران مشتاق خانه وام دهند.

کشت استیبل کوین

راه دیگری برای تنوع بخشیدن به کیسه هولد، کشت استیبل کوین است. بازار ارزهای دیجیتال به نوسانات بالا و معاملات پرخطر خود معروف است، اما کسب بازدهی از کشت استیبل کوین ها راه امن تری برای رشد سبد بدون ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین و آلت کوین ها است.

در بازارهای صعودی و نزولی، نقدینگی لازم است تا پروتکل‌های DeFi به درستی کار کنند و کشت استیبل کوین‌ها در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز به بلوغ بازار و نقدپذیری کافی کمک میکند.

پلتفرم‌هایی مانند Curve Finance، Beefy Finance و Trader Joe کشت استیبل کوین را در استخرهای نقدینگی استیبل‌کوین ارائه می‌کنند و نرخ‌ سودهی می‌توانند تا ۲۰% APY برسند.

پیشنهادات توکن بدون ضرر

یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری‌شده،در زمانی که بازار در رکود به سر میبرد  شرکت در عرضه‌های توکن بدون ضرر است که در سراسر اکوسیستم راه‌اندازی می‌شود.

نمونه ای از یک پیشنهاد توکن بدون ضرر، حراج های پاراچین است که در شبکه های پولکادوت و کوساما رخ می دهد. در این نوع  پروتکل، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حمایت از یک پروژه می‌توانند DOT یا KSM را برای مدت زمان مشخصی به عنوان نوعی پشتوانه وثیقه برای پروژه قفل کنند.

مشارکت کنندگان در ازای قفل کردن سرمایه گذاری خود در قرارداد هوشمند پروژه، توکن بومی پروتکل تازه راه اندازی شده را دریافت می کنند. پس از اتمام دوره قفل تعیین‌شده، کل موجودی توکن‌ها به مشارکت‌کننده بازگردانده می‌شود، به این معنی که دارایی‌های اصلی خود را حفظ می‌کنند و در عین حال دارایی‌های جدیدی را به سبد خود اضافه می‌کنند.

لاک دروپ نمونه دیگری از این نوع ارائه توکن بدون ضرر است. لاک دروپ اخیراً در طول راه اندازی Astroport و Mars Protocol به کار گرفته شد.

در حالی که ایردراپ فقط توکن‌ها را بین کاربرانی که شرکت می‌کنند توزیع می‌کند، لاک دروپ از طرف‌های علاقه‌مند می‌خواهد که متعهد به قفل کردن مقداری نقدینگی باشند که می‌تواند توسط پروژه در طول راه‌اندازی اولیه آن استفاده شود.

راه‌اندازی Astroport شامل یک مرحله جدید راه‌اندازی نقدینگی بود که در آن مشارکت‌کنندگان می‌توانستند دارایی های خود را در ازای دریافت یک سطح پاداش بالاتر به استخر نقدینگی ارائه کنند. پس از قفل کردن، یک بار پاداش قفلی بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود تا آن را نگه دارند، معامله کنند یا از آن برای تامین نقدینگی استفاده کنند.

ارائه‌دهندگان نقدینگی نیز بسته به استخر نقدینگی که در آن قرار دارند، کارمزد معاملات و سایر مشوق‌ها را به عنوان راهی برای بهبود هزینه فرصت تامین آن نقدینگی دریافت می‌کنند.

دریافت توکن های بدون ضرر به دارندگان رمزارز بلندمدت فرصتی میدهد برای کسب توکن پروتکل‌های تازه راه‌اندازی شده در ازای قفل کردن داریی های خود.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18990

ارسال نظر