متقاضیان وام فرزندآوری بخوانند

رئیس گروه اعتبارات بانک‌های تجاری اداره اعتبارات بانک مرکزی آخرین جزئیات اعطای وام فرزندآوری را تشریح کرد.

متقاضیان وام فرزندآوری بخوانند

«هاشم مولایی» در خصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری گفت: بر اساس جزءدو بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری مقرر شده است که تسهیلات فرزندآوری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد می‌شوند، به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال، سوم ۶۰۰ میلیون ریال، چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و پنجم و بیشتر ۱ میلیارد ریال تخصیص پیدا کند. البته بر اساس قانون، پرداخت تسهیلات برای متقاضیانی است که نرخ باروری شهرستان محل تولد فرزند یا پدر کمتر از ۲.۵ باشد.

وی در خصوص آمادگی شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری اظهار کرد: این قانون از ۳۱ فروردین به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد و از تاریخ مذکور بانک‌ها در مهلت ۷ روز کاری بخشنامه را به شعب زیرمجموعه ابلاغ کردند و از روز جاری تمامی بانک‌های کشور اعطای تسهیلات را آغاز خواهند کرد.

مولایی در خصوص عملکرد سامانه تسهیلات فرزند افزود: از زمان راه اندازی سامانه تعداد ۲۸۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کرده‌اند و بر اساس آمار پرداخت تسهیلات در ۱۳ استان آغاز شده است.

رئیس گروه اعتبارات بانک‌های تجاری اداره اعتبارات بانک مرکزی همچنین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات مسکن تشریح کرد: بر اساس جز سه بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، ساخت و خرید مسکن برای خانوارهای فاقد مسکن که فرزند سوم آنها از ابتدای سال ۱۳۹۹ متولد شده است، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله تعلق می‌گیرد. دستورالعمل پرداخت تسهیلات مسکن (ودیعه، خرید و ساخت) به شعبه‌های منتخب ۶ بانک مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شده است و متقاضیان برای دریافت با مراجعه حضوری و ارائه و تکمیل مستندات می‌توانند در صورت احراز شرایط، تسهیلات را دریافت کنند.

وی افزود: در قانون صراحتاً هر سه مورد تسهیلات مسکن شامل ودیعه، خرید و ساخت مشخص شده است و متقاضی می‌تواند برای دریافت هریک از آنها با تکمیل مستندات اقدام کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18932

ارسال نظر