پیش‌بینی ناامیدکننده از قیمت خودرو | قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در اصفهان گفت: با وجود کمبود تولید خودرو، نمی‌توان انتظار ارزان شدن را داشت و اگر شرایط بر همین منوال پیش رود احتمال گرانی بیشتر هم وجود دارد

پیش‌بینی ناامیدکننده از قیمت خودرو | قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد

علیرضا قندی گفت: خریداران هنوز منتظر ورود خودرو‌های صفر کیلومتر ۱۴۰۱ در بازار هستند، از طرفی بنا به دلایلی مانند مذاکرات بازار بلاتکلیف مانده و برخی از خرید و فروش اجتناب می‌کنند. بر این اساس بازار خودرو با کسادی همراه شده است.

او می‌گوید با وجود رکود بازار، همچنان تقاضا بیشتر از عرضه خودرو است همچنین ماشین تولیدی نسبت به تقاضا با کمبود مواجه است. قیمت‌ها نیز با افزایش تقریبی ۱۰ درصدی و در مواردی بیش از ۱۰ درصد روبه‌رو بوده که احتمال کاهش یافتن بسیار اندک است.

با وجود کمبود تولید خودرو، نمی‌توان انتظار ارزان شدن را داشت و اگر شرایط بر همین منوال پیش رود احتمال گرانی بیشتر هم وجود دارد، مگر آنکه واردات به طور نامحدود انجام گیرد و از طرفی هم خودرو‌های بیشتر و باکیفیت‌تری تولید شود تا پاسخگوی نیاز بازار باشد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان اینگونه با تعادل عرضه و تقاضا بازار خودرو سامان بخشی می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18890

ارسال نظر