مشکل سرعت اینترنت این هفته حل می‌شود؟

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: بعضی زمان‌ها ممکن است در شبکه دسترسی نهایی بر اساس نوع تکنولوژی یا تجمع کاربران این مشکل ایجاد شود که با پیگیری از اپراتور مربوطه قابل بررسی و حل کردن است.

مشکل سرعت اینترنت این هفته حل می‌شود؟

هفته گذشته خیلی از مردم و کسب‌وکارهای آنلاین روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. خصوصاً صبح روز پنج‌شنبه حدود یک ساعت اینترنت اکثر مشترکان به صورت کامل قطع شد. مشرکان شرق تهران بیشترین اختلال در اینترنت را تجربه کردند. موضوع زمانی جالب می‌شود که عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در واکنش به کندی اینترنت به این جمله اکتفا کرد که کندی و تندی اینترنت باید ملاک داشته باشد؛ ممکن در خانه ما سرعت زیاد باشد و در محل کار شما کم باشد یا به عکس! از سویی نیز وزارت ارتباطات با استناد به آمارهای جهانی، مدعی است که رتبه سرعت اینترنت موبایل ایران و بهتر شده است.

در این خصوص محمدعلی یوسفی زاده؛ رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: اصول اینترنت دریافتی و تأمین درخواست‌های شرکت‌ها مشکلی ندارد. اینترنت برای شرکت‌هایی که ظرفیت شبکه و تجهیزات لازم را دارند، به میزان لازم تأمین شده است. بعضی زمان‌ها ممکن در شبکه دسترسی نهایی بر اساس نوع تکنولوژی و یا تجمع کاربران این مشکل ایجاد شود که با پیگیری از اپراتور مربوطه قابل بررسی و حل کردن است.

یوسفی زاده اظهار کرد: کسب‌وکارها عمدتاً در داخل کشور میزبانی می‌شوند و به دسترسی اینترنت وابستگی خواصی ندارند. در نتیجه گرانی منجر به ایجاد بحران یا تعطیلی کسب‌وکارها نخواهد شد. شاید به الگوی مصرف چه در نوع تکنولوژی ارتباطی و چه در میزان مصرف روزمره کمک کند.

وی افزود: مذاکرات پیرامون رایانه اینترنت برای کسب‌وکارها و افراد خاص مثل دانشجویان، دانش آموزان، رانندگان حمل و نقل آنلاین و ... معمولاً در سازمان تنظیم مقررات بررسی و ابلاغ می‌شود.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در پاسخ به این سؤال که کندی اینترنت به سایت‌های داخلی مثل آپارات و اپلیکیشن های همراه بانک و اسنپ نیز رسیده است. آیا طرح صیانت اجرا شده است؟ گفت: خیر، این موارد هم می‌تواند از مشکلات دسترسی نهایی به شبکه برای کاربران باشد. اینجا است که لزوم توسعه شبکه ثابت هم مجدد اثبات می‌شود.

هفته گذشته را می‌توانیم یکی از هفته‌های پرحاشیه اینترنت نام‌گذاری کنیم. واکنش وزیر ارتباطات ما را به یاد رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم انداخت که گوجه‌فرنگی در محله ما ارزان است. اینترنت هم در محله وزیر ارتباطات دولت سیزدهم پرسرعت است. وزارت ارتباطات هم بنزین بر آتش مردم ریخت و در حالی کندی اینترنت را نپذیرفتند که مدعی افزایش کیفیت نیز هست. اگر چه کندی اینترنت پایتخت‌نشین‌ها در کسری از ثانیه رسانه‌ای شد اما شاید کمتر کسی بداند که دانش آموزان زابلی روزهای سختی را گذارند. در خیلی از مناطق هنوز آموزش مجازی است و هم‌وطنان ما در زابل از آموزش مجازی به واسطه کندی اینترنت محروم شدند. از مجلس و وکلای ملت هم صدای مؤثری به گوش نمی‌رسد.

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در بدترین واکنش مشکلات را گردن دولت قبلی انداخت و مدعی شد: تذکر کتبی خطاب به وزیر ارتباطات ثبت کردم که چرا سرعت اینترنت کم شده است؟ احتمالاً دست‌هایی در مدیریت میانی وزارت ارتباطات وجود دارد که می‌خواهند به این مسائل دامن بزنند. با توجه به بقایایی که از دولت قبل وجود دارد و من این مسئله را منتفی نمی‌دانم. غلامرضا نوری قزلچه دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی به یک توئیت اکتفا کرد و به وزیر ارتباطات هشدار داد. او در توئیتر نوشت: کاهش سرعت و افزایش تعرفه اینترنت از راهکارهای طرح حمایتی برای محدودیت و مسدودسازی بود! وزیر محترم ارتباطات مراقب باشید که منافع متحجر اقتصادی و سیاسی یک اقلیت انحصاری به پای شما نیفتد./ گسترش نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18886

ارسال نظر