جزئیات جدید واگذاری «استقلال و پرسپولیس» و ایران‌ خودرو و سایپا

عضو ناظر مجلس در هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی گفت: «استقلال و پرسپولیس» و «ایران‌ خودرو و سایپا» در فهرست خصوصی‌سازی قطعی هستند.

جزئیات جدید واگذاری «استقلال و پرسپولیس» و ایران‌ خودرو و سایپا

به گفته آقای احمد امیرآبادی فراهانی، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، شرکت زیرساخت توسعه و نگهداری ورزشگاه‌ها مانند شیرودی و مجموعه انقلاب از زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان، شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا از زیرمجموعه وزارت صمت، شرکت‌هایی مانند شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در لیست واگذاری سال ۱۴۰۱ به صورت قطعی قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیمه فروردین ماه امسال به نقل از وزیر صمت اعلام کرد «مقدمات بررسی واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریتی آن‌ها آغاز شده.»

استقلال و پرسپولیس تهران هم بهمن ماه پارسال برای واگذاری، ارزش گذاری شدند. رئیس سازمان خصوصی سازی ۲۳ بهمن ماه خبر داد «کارشناسان دادگستری ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس را ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نقدی باشگاه استقلال را ۲ هزار ۷۸۰ میلیارد تومان تعیین کردند.»

پیش از آن در هشتم بهمن ماه، آقای سجادی وزیر ورزش و جوانان از دریافت مجوزهای لازم برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داده بود.

او گفته بود که «روند واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی به اطلاع فدراسیون فوتبال و حتی به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نیز اطلاع داده‌شده است.»/ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18521

ارسال نظر