پس‌لرزه‌های یک خبر در بازار/ دلار و سکه سقوط کرد

بازار ارز و طلا امروز پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ مانند روز گذشته شاهد تداوم سقوط قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

پس‌لرزه‌های یک خبر در بازار/ دلار و سکه سقوط کرد

اقتصادنیوز نوشت: بازار ارز و طلا امروز پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ مانند روز گذشته شاهد تداوم سقوط قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری هم توان مقاومت در برابر معامله گران کاهشی را نداشت. اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۵۰ تومان افت را تجربه کرد و با ۲۷ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد. این پایان ماجرا نبود و در ساعات پایانی معاملات نقدی نرخ دلار بار دیگر در سراشیبی قرار گرفت و بر روی ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان ایستاد که نسبت به روز گذشته ۲۹۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

دلار متشکل تغییر کانال داد

اما سرنوشت قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز متفاوت تر از بازار آزاد رقم خورد. دلار متشکل که روز گذشته ۱۲۷ تومان پایین رفته و کانال ۲۵ هزار تومان را از دست داده بود. در شروع معاملات امروز توانست با قدرت کانال یاد شده را پس بگیرد و با ۲۵ هزار و ۱۳۸ تومان مبادله شد. نرخ دلار در انتهای معاملات این بازار با ۲۵ هزار و ۲۴۱ تومان مبادله شد که نسبت به روز چهارشنبه ۲۶۱ تومان رشد کرده بود.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

صرافی ملی هم امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۵ هزار و ۱۱۵ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۳۶۷ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۲۶ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۳۰۷ تومان بود.

نوسان محدود نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز برخلاف قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد. قیمت درهم امروز ۳۰ تومان افت را تجربه کرد و با ۷ هزار و ۵۲۰ تومان نرخ گذاری شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار تفاوت زیادی ندارد.

تداوم نزول قیمت سکه و طلا

قیمت اونس طلا در ساعت ۱۵:۰۰ امروز به وقت تهران در مقایسه با روز قبل تقریبا ۱۱ دلار عقب نشینی کرد و با ۱۹۶۸ دلار معامله شد.

بازار طلا و سکه ایران هم به دنبال کاهش قیمت دلار و قیمت اونس طلا به مسیر نزولی روز گذشته ادامه دادند. قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش ۹ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان تر از دیروز بود. این فلز گران بها با قیمت ۱ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت سکه هم در شروع بازار امروز ۲۰ هزار تومان بالاتر از قیمت روز گذشته بود. فلز زرد رنگ داخلی صبح امروز ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزبار تومان بود اما در انتهای روز یک پله از روز گذشته پایین تر رفت و بر روی ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان ایستاد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار ۶۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه هم ۲.۴۱ درصد بود.

پس لرزه های یک خبر در بازار ارز و سکه

بازار ارز و طلا ایران بعد از چند روز صعود مداوم از روز گذشته برمدار نزول قرار گرفته و معامله گران دلار و سکه با خبر احتمال آزادسازی ارزهای بلوکه شده در حال خروج از بازار هستند. امروز یک خبر دیگر مورد توجه معامله گران قرار گرفت که می توانست در به توافق رسیدن مذاکرات برجام نقش مثبتی ایجاد کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که این نهاد در تاسیسات ایران در نطنز دوربین‌های نظارتی جدید نصب کرده است اما محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین در این باره گفت: آژانس هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده نداشته و تا زمانیکه ایران مجددا به اجرای برجام برنگردد اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16676

ارسال نظر