منتظر گرانی دارو باشید

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد قیمت دارو طی هفته‌های آینده چند برابر می‌شود.

منتظر گرانی دارو باشید

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد قیمت دارو طی هفته‌های آینده چند برابر می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، محمود نجفی عرب اظهار کرد: افزایش قیمت دارو در ماه‌ها و هفته‌های اخیر هیچ ارتباطی به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی صنعت دارو در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ندارد.

وی افزود: در سال گذشته میزان ارز ترجیحی که قرار بود به صنعت دارو اختصاص داده شود کافی نبود و وزارت بهداشت هم نتوانست این رقم را تامین کند.در نهایت مسئولان سازمان غذا و دارو مجبور شدند مقداری از داروهای تولید داخل با ماده اولیه خارجی و تعدادی از داروهای خارجی را از شمول دریافت ارز ترجیحی خارج کنند که تاثیر آن امروز در بازار دارو مشاهده می‌شود. 

نجفی‌عرب ادامه داد: دولت در ماجرای حذف ارز ترجیحی دارو ذیل قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، هنوز پکیج مورد نظرش را پیشنهاد نداده ولی طبق قانون مجلس قرار است رقمی در حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان برای تخصیص به پایان زنجیره مصرف دارو یعنی بیمه‌ها اختصاص پیدا کند. 

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران افزود: در واقع قرار است در هزینه پرداختی جیب مردم تغییری حاصل نشود. قیمت دارو در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تخصیص ارز نیمایی با توجه به حاشیه سود وارد کننده، پخش کننده و داروخانه حتما افزایش خواهد یافت ولی قرار شده تا این افزایش قیمت را بیمه‌ها جبران کنند.

منبع: نود اقتصادی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 15362

ارسال نظر